Тема 11. Безпека в побуті - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема 11. Безпека в побуті
Безпека в побуті
Мета: формувати в учнів уявлення про небезпечні для здоров’я місця на кухні; розвивати навички безпечного користування електричними та газовими приладами, формувати вміння надавати першу допомогу при опіках; виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я.
Очікувані результати: учні повинні знати правила користування електричними та газовими приладами; учні повинні вміти надавати першу допомогу при опіках.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки для індивідуального опитування, предметні малюнки для роботи в групах, малюнки із зображенням небезпечних предметів удома.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
1. Організаційний момент
2. Перевірка виконання домашнього завдання
Індивідуальне опитування. Робота з картками.
3. Актуалізація опорних знань учнів
Гра «Де ховається електрика».
Учитель розподіляє учнів на 2 команди. Команди по черзі називають предмети в домівці, де «ховається» електрика. Якщо одна з команд не може назвати предмет, то гра закінчується і перемагає інша команда.
4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
Гра «Мозковий штурм».
— Що може бути небезпечним удома? 
5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
5.1. Робота в групах. 
Учитель пронує дітям підготувати виступи з порадами щодо безпечного користування електрикою та газом удома.
Учні мають вирішити в групі, хто виконуватиме головну роль, читають поради щодо виконання ролі.
I група: Поради Задоволеної Розетки.
Необхідно розказати, що за допомогою розетки електричні 
прилади підключають до електричного струму. Але через неправильне користування електричними приладами може виникнути пожежа, людину може уразити струмом, може статися вибух. Не можна вмикати кілька приладів одночасно, не можна протирати їх мокрою ганчіркою, залишати ввімкненими протягом тривалого часу. Не можна ніколи нічого вставляти в розетку, окрім вилок електроприладів.
II група: Поради Гостинного Чайника.
Необхідно нагадати, що чайник може бути електричний або звичайний, воду в якому підігрівають на газовій плиті. Не можна вмикати чайник без води або залишати без нагляду. Бажано розвертати чайник носиком до стіни, щоб не ошпаритися парою, коли береш його після того як він закипів. 
III група: Поради Турботливої Праски.
Треба нагадати про те, що праска існує для прасування білизни; що з праскою слід поводитися обережно, щоб не обпектися, не залишати ї ї без нагляду, бо може статися пожежа.
IV група: Газівник дядько Федір.
Треба розказати, як правильно запалювати газову плиту. 
Не можна залишати плиту, на якій щось гріється, вариться. Треба слідкувати за полум’ям на плиті. Якщо відчули запах газу, необхідно відкрити вікно й провітрити кухню.
5.2. Оздоровча хвилинка.
5.3. Робота з підручником (с. 83–86).
а) Бесіда за малюнками;
б) читання й обговорення тексту підручника;
в) відповіді на запитання.
— Про що та чому так говорять: невидима й нечутна небезпека?
— Чи можна вмикати електроприлад, якщо він пошкоджений?
— Що таке коротке замикання?
— Які прикраси для ялинки є пожежонебезпечними? Чому?
5.4. Розповідь за опорними словами.
Учні мають розказати про правила першої допомоги при опіках (опорні слова записані на дошці).
Опорні слова: підставити, холодна вода, не проколювати, пухирі, прикрити, бинт, серветка, не змащувати, крем, мазь.
Висновок: Самостійно впоратися можна тільки з легкими опіками, у разі виникнення сильних — слід негайно звернутися до лікаря.
6. Узагальнення та закріплення нових знань
6.1. Робота в зошиті.
6.2. Аналіз ситуацій.
Учитель зачитує опис ситуацій, а учні по черзі відповідають на запитання до кожної ситуації.
1) Ви вдома самі. На ялинці увімкнена новорічна гірлянда. Раптом ви помітили, що провід сильно нагрівся, іскриться, лампочки миготять якось дивно. Ваші дії?
2) Андрійко побачив неізольований електричний шнур від електрочайника. Що він повинен зробити?
3) Хлопчики і дівчатка в гостях у Миколки слухали музику, танцювали, веселились. Збуджені та веселі, вони вийшли на вулицю. Миколка згадав, що забув вимкнути магнітофон. Якими повинні бути його дії?
8. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна Гра «Мікрофон».
— Уявіть себе електриками. Про які правила безпечного користування електричними приладами ви нагадаєте дітям, господарям помешкань?
9. Домашнє завдання

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 1507 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: