Тема: Складові здоров’я. Що впливає на здоров’я - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема: Складові здоров’я. Що впливає на здоров’я

Складові здоров’я. Що впливає на здоров’я

Мета: формувати в учнів уявлення про складові здоров’я; розширити і закріпити уявлення про емоції; формувати в дітей уявлення про чинники, що впливають на здоров’я; виховувати прагнення учнів вести здоровий спосіб життя.

Очікувані результати: учні повинні знати тлумачення поняття «складові здоров’я»; учні повинні вміти розрізняти фізичне, соціальне, психічне і духовне здоров’я.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картка «Світлофор» у кожного учня, таблиця «Складові здоров’я», малюнок із зображенням трьох облич із різними емоціями.

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

Психологічний тренінг.

Учитель вмикає мелодійну спокійну музику і просить учнів заплющити очі, згадати що-небудь приємне, налаштуватися на проведення вдалого дня.

2. Перевірка виконання домашнього завдання

Індивідуальне опитування. Робота з картками.

Учитель оцінює роботу учнів.

3. Актуалізація опорних знань учнів

«Подорож у майбутнє».

Учитель пропонує учням розказати, якими вони бачать себе в майбутньому.

4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

4.1.  Гра «Асоціативний ряд».

Учні складають асоціативний ряд на тему «Що впливає на моє здоров’я?». Діти називають усі слова, які спали їм на думку щодо цієї теми. Учитель записує ці слова на дошці.

4.2.  Відгадування загадки.

Учитель зачитує загадку, пропонує учням відгадати її та висловити свою думку щодо змісту загадки.

Коли воно є, марно витрачаємо, не дбаємо, а коли його не стає — віддали б усе, щоб повернути назад. (Здоров’я.)

5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

5.1.  Дискусія. Робота з таблицею «Здоров’я та його складові».

Учитель заповнює таблицю під час бесіди з учнями.

Здоров’я

фізичне

духовне

психічне

соціальне

 

 

 

 

 

Довідка: Фізичне здоров’я — це правильний розвиток, здорові органи тіла, вільний рух людини, злагоджена система всіх органів і систем організму.

Соціальне здоров’я — це комфортне перебування в оточенні інших людей, узгодження своїх дій, вчинків, потреб з інтересами інших людей.

Психічне здоров’я — це позитивні почуття та емоції, душевна рівновага, уміння опановувати себе.

Духовне здоров’я — це правильна поведінка, гідні вчинки, вибір життєвого шляху, уміння бачити прекрасне.

5.2.  Оздоровча хвилинка.

5.3.  Робота з підручником (с. 6–9) у групах.

І група: Назвіть ознаки фізичної складової здоров’я.

ІІ група: Назвіть ознаки психічної складової здоров’я.

ІІІ група: Назвіть ознаки соціальної складової здоров’я.

ІV група: Назвіть ознаки духовної складової здоров’я.

6. Узагальнення та закріплення нових знань

6.1.  Робота в зошиті.

6.2.  Ділова гра «Точка зору».

Мета: довести до відома учнів, що користуватися ліками необхідно тільки за рекомендацією лікаря чи з дозволу дорослих.

Учитель розподіляє учнів на 2 групи, повідомляє тему дискусії «Як впливають ліки на здоров’я людини». Учні повинні довести правильність протилежних точок зору щодо цього питання. Одна група доводить користь ліків, а інша — їхню шкідливість.

Висновок: Ліки самостійно вживати не можна, тільки в разі рекомендації лікаря та під наглядом дорослих. Вони серйозно впливають на здоров’я людини, тому потрібно дотримуватись порад лікаря та рекомендацій щодо прийому ліків.

7. Підбиття підсумків уроку

7.1.  Опитування-підсумок.

Що цікавого було на уроці?

Що нового дізналися сьогодні?

А що на уроці було головним?

7.2. Завдання «Самооцінка».

Учитель пропонує учням оцінити свою роботу на уроці, закінчивши речення словами «Більш за все мені сподобалось на уроці…».

7.3.  Гра-підсумок «Обличчя».

Кожен учень демонструє малюнок із зображенням одного з облич — відповідно до свого настрою в кінці уроку.

8. Домашнє завдання

 

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (16.12.2013)
Переглядів: 4462 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: