Тема: Ростемо і розвиваємося - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема: Ростемо і розвиваємося

Ростемо і розвиваємося

Мета: формувати в учнів уявлення про зміни, які відбуваються з дитиною в кожному віковому періоді, особливості розвитку дівчаток і хлопчиків; розвивати в учнів мотиваційні основи охорони та збереження здоров’я; виховувати почуття відповідально­сті за своє здоров’я.

Очікувані результати: учні повинні знати та розуміти поняття «періоди розвитку дитини», «вікові зміни», учні повинні вміти визначити ознаки, притаманні кожному віковому періоду дитини.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, малюнки, сімейні фотографії, таблиця «Вікові періоди розвитку дитячого організму», матеріал для роботи в групах.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань

2.1.  Літературна хвилинка.

Завдання: прочитати й обговорити віршТ. Бойченко «Усьому вчаться» (підручник, с. 3).

2.2.  Інтерактивна гра «Мозковий штурм».

Учитель ставить учням запитання, вони по черзі відповідають на нього.

Чи треба вчити, як здоровим вік прожити?

Висновок: На уроках з основ здоров’я ми вивчатимемо, як зберігати та зміцнювати здоров’я.

3. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Інтерактивна гра «Мікрофон».

Учитель пропонує учням розказати, що вони роблять для зміцнення та збереження свого здоров’я. Учні по черзі відповідають на запитання вчителя.

Висновок:

Зрозуміло й всім відомо:
Бути хочеться здоровим.
Тільки треба знати,
Як здоровим стати.

4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1.  Поставлення проблемних запитань.

Що таке здоров’я?

Що потрібно робити для того, щоб зберегти здоров’я?

Чи можна назвати здоровою людину з надлишковою вагою тіла? Чому?

Чи є здоровою та людина, яка зранку не робить зарядку? Чому?

— Що означає вислів «зміцнювати здоров’я?

4.2.  Розгляд сімейних альбомів із фотографіями учнів (від народження до сьогодні).

Учні за фото визначають зміни, які відбуваються з дитиною протягом перших 8–9 років життя.

4.3.  Робота з таблицею «Вікові періоди розвитку дитячого організму».

Учитель пропонує учням відгадати загадку та розглянути таблицю.

Хто спочатку ходить на чотирьох, потім — на двох, а пізніше — на трьох? (Людина.)

Дошкільний вік (у цей період удосконалюється координація рухів, розвивається інтелект дитини)

Шкільний вік
(вирішальний період
зростання і розвитку
організму)

Немовля — до 1 року

Молодший — 6–10 років

Ясельний — 1–3 роки

Середній — 11–14 років

Дошкільний — 3–6 років

Старший — 15–18 років

 

4.4.  Робота з підручником (с. 4–5).

а) Бесіда за малюнками;

б) читання й обговорення тексту підручника;

в) поставлення проблемних запитань.

Які зміни відбуваються з дитиною від її народження до вашого віку?

Як називається період розвитку дитини віком до 1 року? Від року до 3 років? Від 3 до 6 років? Від 6 до 10 років?

5. Узагальнення та закріплення нових знань

5.1.  Робота в зошиті.

5.2.  Оздоровча хвилинка.

5.3.  Гра «Доповни речення».

Мета: узагальнити знання учнів про ознаки кожного вікового періоду.

Учитель зачитує початок речення, а учні закінчують його, вказуючи вік дітей, про яких ідеться.

1) Навчаються у школі, сумлінні, старанні — це діти … (6—18 років)

2) Часто їдять, багато сплять — … (діти 1—3 років)

3) Ставлять безліч запитань — … (діти 3—6 років)

Висновок: Кожний віковий період має свої особливості та ознаки.

7. Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда.

До якого вікового періоду належите ви?

Що таке здоров’я?

Чому здоров’я не можна купити?

З якими фізичними навантаженнями ви можете впоратися у своєму віці?

З якими навчальними навантаженнями ви можете впоратися відповідно до свого віку?

8. Домашнє завдання

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (16.12.2013)
Переглядів: 1907 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: