Особа й особистість. Хочу, можу і мушу - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Особа й особистість. Хочу, можу і мушу

Особа й особистість. Хочу, можу і мушу

Мета: формувати в учнів уявлення про особистість; розкрити взаємозв’язок між поняттями «хочу», «можу» і «мушу»; переконувати школярів у тому, що для становлення особистості необхідно самовдосконалюватися й саморозвиватися впродовж всього життя; виховувати прагнення до саморозвитку й самовдосконалення.

Очікувані результати: учні повинні знати тлумачення понять «особа» та «особистість», учні повин­ні вміти встановлювати зв’язок між поняттями «хочу», «можу» і «мушу».

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки.

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

Психологічна адаптація.

— Поверніться одне до одного, побажайте приємного дня і досягнення успіхів.

2. Перевірка виконання домашнього завдання

2.1.  Індивідуальне опитування. Робота з картками.

2.2.  Гра-тренінг «Логічний ланцюжок».

Мета: удосконалювати вміння учнів розрізняти риси характеру людини.

Учитель розподіляє учнів на дві команди. Перша команда називає рису характеру, а інша команда повинна назвати слово, протилежне за значенням.

(Щедрість, ніжність, працьовитість, відповідальність, дбайливість, злість, безвідповідальність, неуважність).

Висновок: Риси характеру можуть бути позитивними або негативними.

3. Актуалізація опорних знань учнів

3.1.  Інтерактивна гра «Мікрофон».

Мета: формувати в учнів уявлення про особистість людини, про індивідуальні неповторні риси кожної особистості.

Учитель пропонує учням розказати про те, що допомагає всебічно розвивати особистість кожної людини (заняття в гуртках, заняття спортом, відвідування театрів, музеїв, прогулянки парком, лісом, скверами, туристичні походи тощо).

Довідка: Особа — індивід; людина, що посідає певне місце в суспільстві.

Особистість — конкретна людина з погляду ї ї культури, особ­ливостей характеру, поведінки.

Висновок: Слід постійно розкривати в собі особистість — власне духовне багатство та неповторність.

3.2.  Гра «Фантастичне доповнення».

Учитель пропонує дітям уявити, щоб трапилося, якби всі люди мали тільки негативні риси характеру. Учні по черзі висловлюють свої думки.

4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Робота з прислів’ям.

— Поясніть зміст прислів’я.

Роби не тільки те, що хочеться, а перш за все те, що треба.

5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

5.1.  Поставлення проблемного запитання.

— Чому треба завжди розрізняти свої дії на «хочу», «можу», «мушу»?

Висновок: «Хочу» — це бажання, «мушу» — це обов’язки, які треба виконувати, «можу» — те, що людина здатна робити самостійно.

5.2.  Оздоровча хвилинка.

5.3.  Робота з підручником (с. 64–66).

а) Бесіда за малюнками;

б) читання й обговорення тексту підручника;

в) складання запитань до тексту.

Учитель оголошує конкурс на найбільш цікаве, складне запитання. Потім діти намагаються дати відповіді на запитання переможця конкурсу.

6. Узагальнення та закріплення нових знань

6.1.  Робота в зошиті.

6.2.  Аналіз ситуацій.

Учитель зачитує опис ситуацій, а потім обговорює їх разом з учнями.

1) Сашко прийшов додому і сів робити уроки. Зателефонував друг і запропонував піти грати у футбол. Сашко вирішив, що він трохи пограє, а уроки зробить потім. Додому він прийшов пізно і сів за уроки. Сашко зробив уроки, але не виспався.

Чи правильно вчинив Сашко?

2) Хлопчик із мамою прийшли в магазин. Мама збиралася купити чашки. Поруч у вітрині стояли іграшки. Син показав рукою на машинку і сказав: «Я хочу цю іграшку». Мама відповіла, що в неї не вистачить грошей.

Що повинна була зробити мама?

3) Мама дала вам гроші, щоб ви купили ліки для хворої сестри. Ви пішли до аптеки, але дорогою зустріли друга, який запропонував вам піти з ним у кіно. Вам дуже хочеться подивитися цей фільм, тим більше, що він іде востаннє.

Як ви вчините в такій ситуації?

7. Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда.

— Закінчіть речення: «На уроці головне для мене було дізнатися про…»

8. Домашнє завдання

 

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (23.04.2014)
Переглядів: 2844 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: