Тема: Дбай про здоров’я - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема: Дбай про здоров’я

Дбай про здоров’я

Мета: формувати в учнів елементарне поняття «гармонійний фізичний розвиток», уміння правильно сидіти за партою, стояти, ходити; навчати дітей визначати пульс, доглядати за зубами; виховувати в дітей дбайливе ставлення до власного здоров’я.

Очікувані результати: учні повинні знати, що таке гармонійний фізичний розвиток; учні повинні вміти правильно сидіти за партою, стояти, ходити, визначати пульс, доглядати за зубами.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки для індивідуального опитування, матеріали для вимірювання зросту, маси та пульсу учнів, плакати.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

1. Організаційний момент

Психологічний тренінг.

Посміхніться один одному, щоб нам було приємно спілкуватися.

2. Перевірка виконання домашнього завдання

2.1.  Індивідуальне опитування. Робота з картками.

Учитель оцінює роботу учнів.

2.2.  «Тихе» опитування.

У той час, коли кілька учнів зайняті роботою з картками, учитель проводить бесіду з кількома учнями пошепки.

Назвіть вікові періоди розвитку дитини.

Який вік є вирішальним періодом розвитку організму?

Перелічіть складові здоров’я.

Назвіть ознаки фізичної складової здоров’я.

Назвіть ознаки психічної складової здоров’я.

Назвіть ознаки соціальної складової здоров’я.

Назвіть ознаки духовної складової здоров’я.

3. Актуалізація опорних знань учнів

Аналіз ситуації «Твої дії».

Учитель зачитує учням описи ситуацій, а діти по черзі називають дії, які виконуватимуть у таких випадках.

1) Діти зустріли на дорозі дідуся, який ніс відра з водою. Йому було важко. Андрійко та Микола засміялися і пішли далі.

2) Бабуся Олена живе сама. У неї немає нікого. Вона попросила Тараса купити їй ліки в аптеці.

3) Мишко трохи заїкається. Однокласники кепкують з нього. Хлопчик не хоче йти до школи.

4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Поставлення проблемного запитання.

До якої складової здоров’я належать такі поняття, як рух, здорове харчування, рухливі ігри, ранкова зарядка?

Висновок: Рух, здорове харчування, рухливі ігри, ранкова зарядка належать до фізичної складової здоров’я.

5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

5.1.  Робота з таблицею «Зріст і маса дітей 6–10 років» (підручник, с. 17). Визначення учнями основних вимірів свого віку.

Учитель пропонує учням заповнити таблицю.

Довідка. Гармонічний фізичний розвиток — це відповідність маси тіла та зросту, правильна постава, чиста шкіра, червоні вологі губи, рівні міцні нігті, здорові білі зуби, блискуче волосся, сяючі очі, злагоджена робота всіх внутрішніх органів.

5.2.  Практична робота.

Учитель пропонує учням виміряти свій зріст, масу тіла та порівняти їх із показниками таблиці відповідно до свого віку.

5.3.  Оздоровча хвилинка.

5.4.  Робота з підручником (с. 18–21).

а) Бесіда за малюнками;

б) читання й обговорення тексту підручника;

в) складання запитань-суджень до тексту.

Учитель пропонує учням за визначений час скласти кілька запитань-суджень до текстів підручника «Порушення постави», «Правила догляду за ротовою порожниною».

Орієнтовна схема:

Чому...

Як довести...

Як пояснити...

Унаслідок чого...

В якому випадку...

Яким чином...

Учні записують їх у зошити, а потім ставлять одне одному. Учитель оголошує конкурс на найцікавіше запитання.

6. Узагальнення та закріплення нових знань

6.1.  Робота в зошиті.

6.2.  Практична робота.

Учні вчаться визначати свій пульс.

Учитель пропонує учням порахувати свій пульс, коли вони перебувають у спокійному стані, та потім — після фізичної розминки.

6.3.  Інтерактивна гра «Мікрофон».

Учитель ставить учням запитання, а діти по черзі відповідають на них.

Чи залежить частота пульсу від навантаження? Як саме?

Коли людина вважається фізично слабкою?

Що треба робити, щоб бути фізично здоровим?

7. Підбиття підсумків уроку

Підсумкове опитування.

Закінчіть речення:«Сьогодні на уроці я дізнався про головне: як…»

8. Домашнє завдання

 

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (16.12.2013)
Переглядів: 1108 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: