Урок 8 Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Аплікація з природних матеріалів «Осінній акваріум» - Образотворче мистецтво 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Образотворче мистецтво 1 клас

Урок 8 Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Аплікація з природних матеріалів «Осінній акваріум»

Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Аплікація з природних матеріалів «Осінній акваріум»

Мета: ознайомити учнів із силуетними зображеннями предметів; учити порівнювати природні форми з простими геометричними фігурами, виконувати аплікацію з природних матеріалів; розвивати образне мислення, спостережливість, моторику рук; виховувати дбайливе ставлення до природи, заохочувати до роботи з природними матеріалами.

Очікувані результати: діти повинні вміти передавати силуетом основний, узагальнений характер форми з урахуванням пропорційності складових частин зображуваного предмета.

Обладнання й матеріали: засушений природний матеріал (листя, квіти, трава), клей ПВА, пензлі для клею, ножиці; альбом із шаблонами (с. 14–15); фотографії акваріумних рибок, силуетне зображення листя.

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань

Бесіда.

— З якими жителями Країни Графіки ви знайомі?

— Назвіть міста Країни Аплікації. Що ви про них знаєте?

— Як слід передавати іншій людині ножиці?

— Як правильно користуватися клеєм?

— Згадаймо правила роботи з папером. Чому слід раціонально використовувати папір? Яке це має значення для екології Землі?

3. Мотивація навчальної діяльності

3.1.  Відгадування загадки.

— Послухайте загадку і здогадайтеся, про що вона.

Чудернацька хата, діти,
Бо водою вся залита,
Без дверей і без віконець,
Ясно світиться на сонці.
А живуть в хатинці цій
Найпрекрасніші плавці.  (Акваріум.)

— У кого з вас удома є акваріум? Розкажіть про своїх акваріумних мешканців.

3.2.  Читання вірша Ю. Каспарової «Золота рибка».

Золота рибка

Мрію рибку я зловити
Біля міста у ставку.
Не просту, не для обіду,
А чарівну, ось яку:

Щоб була луска у неї
Золота, мов сонця жар.
Хай вона, підводна фея,
Сяє, мов нічний ліхтар.

Попрошу її одразу,
Щоб у всіх була сім’я,
Щоб завжди були ми разом —
Тато, мама, брат і я.

Ю. Каспарова

3.3.  Бесіда за текстом вірша.

— Чи мрієте ви про таку чарівну золоту рибку?

— Поет описує рибок словами, художник їх малює, фотограф — фотографує. А як сама Осінь може зображувати рибок? Вона може зробити аплікацію з природних матеріалів.

4. Оголошення теми й завдань уроку

5. Вивчення нового матеріалу

5.1.  Слово вчителя.

— На фотографіях ви бачите різних акваріумних рибок. (Демонстрація ілюстраці й в альбомі,
с. 14.) Тіло кожної з них складається з окремих частин: голови, тулуба, плавників і хвоста.

— Чим відрізняються рибки одна від одної? (Формою тіла й кольором.) На які геометричні фігури схожі їхні тіла?

— А тепер погляньте на сухі листочки. Вони теж усі різні: відрізняються і за формою, і за кольором, і за розміром.

Діти разом з учителем розглядають листя, шукають схожі й відмінні риси, порівнюють їх форми з геометричними фігурами, визначають кольорову гаму.

— Контурна лінія відображає на папері форму предмета, яку можна вважати силуетним зображенням. У вигляді силуету можна зображувати будь-який предмет, головне, щоб він був намальований одним кольором або вирізаний з однотонного паперу.

5.2.  Виконання тренувальної вправи. Робота в альбомі, с. 14.

— Ви бачите в альбомі зображення листя різних порід дерев. Які з них ви знаєте?

— З листочків яких порід дерев складено рибку? Знайдіть листя, яке за формою нагадує тіла рибок на фотографіях. Запишіть їхні номери в таблицю.

5.3.  Фізкультхвилинка.

(Декламуючи вірш, діти імітують рухи хмарок і краплинок.)

Дощик

Припливли хмарки дощові:
— Лий, дощику, лий!
Краплинки скачуть як живі:
— Пий, травко, пий!

6. Практична робота

Створення аплікації «Осінній акваріум». Робота в альбомі, с. 15.

а)   Подміркуйте, яку рибку ви хочете зробити.

б)  Доберіть листочки, що відповідають окремим частинам тіла рибки за формою і кольором.

в)   Складіть рибку на зображеному в альбомі акваріумі й перевірте відповідність її розмірів. Якщо рибка утворилася маленька, можна зробити й інших рибок — буде зграйка.

г)   Наклейте свою рибку на зображення акваріума.

д)  Роботу можна доповнити водоростями з травинок.

7. Підбиття підсумків уроку

Загальна оцінка уроку. Демонстрація кращих робіт учнів.

8. Домашнє завдання

Принести фарби гуаш, пензлі.

 

Категорія: Образотворче мистецтво 1 клас | Додав: uthitel (09.09.2014)
Переглядів: 2361 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1  
Шпновні колеги! Щиро дякую за допомогу. Є канва-можна творити. Успіхів, натхнення, достатньої зарплати.

Ім`я *:
Email *:
Код *: