Урок 3 Лінія, пляма, крапка, штрих. Графічні матеріали й інструменти. Малюнок «Пригоди Лінії та Крапки» - Образотворче мистецтво 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Образотворче мистецтво 1 клас

Урок 3 Лінія, пляма, крапка, штрих. Графічні матеріали й інструменти. Малюнок «Пригоди Лінії та Крапки»

Лінія, пляма, крапка, штрих. Графічні матеріали й інструменти. Малюнок «Пригоди Лінії та Крапки»

Мета: ознайомити учнів із лінією, плямою, крапкою, штрихом як засобами створення форми; розвивати зорову пам’ять, образне мислення, моторику рук; формувати вміння малювати за допомогою ліній, плям, крапок, штрихів; виховувати охайність під час роботи з графічними матеріалами, активізувати творчу ініціативу учнів.

Очікувані результати: діти повинні цікавитися витворами образотворчого мистецтва; уміти називати графічні матеріали, знати їхні основні властивості.

Обладнання й матеріали: фломастери, гельові ручки, прості й кольорові олівці, воскова крейда, пастель; альбом із шаблонами (с. 6–7); репродукції картин, виконаних за допомогою різних графічних матеріалів.

Тип уроку: сприйняття й осмислення нового матеріалу.

1. Організаційний момент

2. Мотивація навчальної діяльності

2.1.  Читання вірша С. Михалкова «Малюнок».

Малюнок

Я олівець з папером взяв,
Намалював дорогу,
На ній бика намалював,
А поряд з ним корову.
Направо дощ, наліво сад.
Малюю я охоче.
В садочку яблука висять,
І дощик їх не мочить.
Бика рожевим я зробив,
І жовтою — дорогу.
Над ними хмари я згустив,
Підмалював їх трохи.
А потім хмари ці я враз
Проткнув стрілою радо,
Щоб гучно гримнув грім для нас
І блиснуло над садом.
Крапки я вмить замалював.
Це так я заявляю,
Що вітер дути розпочав
І яблук більш немає.
А ще дощу з усіх я сил
Додати намагався.
Та ось не стало більш чорнил
І олівець зламався.
Позбувшись будь-яких надій,
Заліз на стіл найвище
І приліпив малюнок свій,
Хоч він погано вийшов.

С. Михалков

2.2.  Бесіда за текстом вірша.

— Який графічний інструмент використав маленький художник?

— За допомогою яких засобів виразності художник виконав свій малюнок?

3. Оголошення теми й завдань уроку

4. Вивчення нового матеріалу

4.1.  Слово вчителя з елементами бесіди.

(Розповідь супроводжується демонстрацією відповідних графічних матеріалів і репродукцій картин.)

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з поняттями лінія, пляма, крапка, штрих, які допомагають художникові створювати форму. А ще ми вирушимо до Країни Графіки, у якій живуть графічні матеріали й інструменти. Подивімося на них.

Простий олівець — найголовніший у Країні Графіки. Роботу над малюнком найчастіше починає саме він. Дерев’яна «сорочка» захищає олівець від пошкоджень. Погляньте уважно на зріз олівця. Який тонкий грифель усередині. Графіт — так називається цей грифель — дуже крихкий матеріал, і тому з ним слід поводитися обережно. Намагайтеся добре тримати олівець у руках, адже під час падіння грифель може зламатися!

Олівці бувають не лише простими, а й кольоровими. Чим більше кольорів у наборі олівців, тим багатший та яскравіший буде малюнок, який ви виконуєте. Для зручності колір «сорочки» олівця відповідає кольору грифеля.

Фломастери зовні схожі на кольорові олівці. Але під ковпачком фломастера знаходиться щільний стержень, просочений чорнилом. Воно випаровується дуже швидко, тому не забувайте закривати ковпачок після малювання!

Воскова крейда виготовлена на основі воску. Те, що намальовано крейдою, не можна стерти гумкою.

Пастель — один із видів крейди. Художники люблять пастель за її ніжність і багатство відтінків. Вона дає змогу виправити помилку поверх зображення, нічого не витираючи.

У Країні Графіки живуть також вугілля, сучасні гельові й кулькові ручки, маркери, звичайна кольорова крейда, туш і перо, акварельні олівці та сангіна. Усіма цими матеріалами за допомогою лінії, штриха, крапки й плями можна намалювати різноманітні форми. Погляньте, як художники використовують графічні матеріали. (Ілюстрації в альбомі, с. 6.) Назвіть, за допомогою яких матеріалів намальовані метелики в альбомі.

4.2.  Виконання тренувальної вправи. Робота в альбомі, с. 6.

Діти домальовують промінчики сонцю. Під час роботи учні використовують прості та кольорові олівці, фломастери, воскову крейду, ручки, пастель, застосовуючи такі засоби художньої виразності, як лінія, крапка, штрих і пляма.

— Сьогодні на уроці ми вирушимо на прогулянку разом із Лінією й Крапкою Країною Графіки. Вони допоможуть вам створити на папері той образ, який ви захочете: можете намалювати тварину, пейзаж або просто цікавий візерунок. Але спочатку ми трохи відпочинемо.

4.3.  Фізкультхвилинка.

5. Практична робота

Виконання малюнка «Пригоди Лінії та Крапки». Робота в альбомі, с. 7.

а)   Заповніть площину аркуша прямими, ламаними, хвилястими й заокругленими лініями, використовуючи різні графічні матеріали.

б)  Доповніть малюнок плямами, штрихами, крапками. Якщо залишився вільний простір, заповніть його візерунками. За бажанням можете розфарбувати свої роботи.

6. Підбиття підсумків уроку

Аналіз та оцінювання робіт учнів.

7. Домашнє завдання.

Принести гельові ручки, простий і кольорові олівці, фломастери, маркери, воскову крейду.

 

Категорія: Образотворче мистецтво 1 клас | Додав: uthitel (09.09.2014)
Переглядів: 3470 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: