Урок 2 Розмаїття форм навколишнього світу. Прості геометричні форми. Практична робота «Капітошка» - Образотворче мистецтво 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Образотворче мистецтво 1 клас

Урок 2 Розмаїття форм навколишнього світу. Прості геометричні форми. Практична робота «Капітошка»

Розмаїття форм навколишнього світу. Прості геометричні форми. Практична робота «Капітошка»

Мета: ознайомити учнів з основними геометричними фігурами, з поняттями «геометрична форма», «площинна форма», «об’ємна форма», навчати визначати й порівнювати форми предметів; розвивати відчуття форми, образне мислення, увагу, моторику рук; виховувати охайність під час роботи з графічними матеріалами та пластиліном.

Очікувані результати: діти повинні знати й уміти порівнювати прості геометричні форми (площинні та об’ємні); уміти користуватися графічними матеріалами й пластиліном.

Обладнання й матеріали: прості й кольорові олівці, пластилін, стеки; альбом із шаблонами
(с. 4–5); набір плоских геометричних фігур із картону й об’ємних із пластиліну; малюнки із зображенням різних предметів, що за формою нагадують куб, циліндр, конус, кулю.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

1. Організаційний момент

2. Мотивація навчальної діяльності

Гра «Назви фігуру».

Мета: розвиток зорового сприйняття, уваги, пам’яті.

— Називайте геометричні фігури, які я показуватиму.

Спочатку дітям демонструються плоскі геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник, овал, прямокутник. Потім — об’ємні фігури: куб, циліндр, конус, кулю.

3. Оголошення теми й завдань уроку

4. Вивчення нового матеріалу

4.1.  Слово вчителя.

— Погляньте уважно на предмети, які вас оточують. Вони різняться не лише за кольором, але й за формою. Форма — це зовнішній вигляд предмета. У спрощеному вигляді форма будь-якого предмета подібна до геометричної фігури. Наприклад, сонце на малюнку нагадує круг, а каструля схожа на циліндр. Але бувають предмети, які можна скласти з кількох геометричних фігур. Наприклад, вежу чи будинок.

(Демонстрація відповідних малюнків.)

4.2.  Бесіда з елементами виконання вправ.

— Нумо проведемо дослід: спробуймо прикласти будь-яку плоску фігуру до поверхні парти. Що ми бачимо? Чи вона повністю лягла на поверхню парти? Упритул?

— Чи можна об’ємну фігуру повністю прикласти до парти? Перевірмо.

— Чим же відрізняються плоскі фігури від об’ємних?

Висновок: Фігура, яку можна повністю розмістити на плоскій поверхні, називається плоскою. Фігура, яка займає певний простір і височіє над плоскою поверхнею, називається об’ємною.

4.3.  Виконання тренувальної вправи. Робота в альбомі, с. 4.

— Допоможіть геометричним фігурам знайти свій будиночок. Стрілками покажіть, яка геометрична фігура повинна «жити» в об’ємному будиночку, а яка — у плоскому.

4.4.  Фізкультхвилинка.

5. Практична робота

5.1.  Слово вчителя.

— Діти, сьогодні до нас у гості завітало Вовченя. Його друг Капітошка — весела крапелька літнього дощу. Він приходить у гості до Вовченяти, коли йде дощ. Тоді друзі разом гуляють лісом і граються. Їм дуже весело! Капітошка вчить Вовченя бути добрим, допомагає йому в усьому, дає добрі поради. Але коли дощик закінчується, Капітошка повертається назад на хмаринку. Вовченя нудьгує й сумує без друга.

Діти, нумо йому допоможемо: подаруємо портрет і фігурку Капітошки, щоб Вовченя завжди могло бачити друга.

— Які площинні геометричні форми допоможуть нам намалювати Капітошку? (Круг, овал.)

— А які об’ємні геометричні форми допоможуть нам зліпити Капітошку? (Кульки різних розмірів.)

— Погляньте на фігурку й портрет Капітошки. (Зображення в альбомі, с. 4.) Чим вони відрізняються?

5.2.  Виконання роботи «Капітошка». Робота в альбомі, с. 4–5.

Завдання 1. Малюнок.

а)   Простим олівцем намалюйте голову Капітошки — великий круг. Додайте очі, рот, ніс.

б)  Потім намалюйте шапочку з помпоном — овал із маленьким кругом угорі. Домалюйте ніжки й ручки — невеличкі кружечки.

в)   Розфарбуйте малюнок кольоровими олівцями.

Завдання 2. Ліплення.

а)   Виліпіть Капітошку з пластиліну. Методом «скочування» сформуйте велику кульку (голова), кульку меншого розміру, сплющену з обох боків (шапочка), і ще кілька різних за розміром кульок (помпон, ніжки, ручки).

б)  У певному порядку з’єднайте разом усі деталі.

в)   Використовуючи стеку, зробіть рот, ніс, очі.

6. Підбиття підсумків уроку

Демонстрація й обговорення робіт учнів.

7. Домашнє завдання

Принести гельові ручки, прості й кольорові олівці, фломастери, воскову крейду, пастель.

 

Категорія: Образотворче мистецтво 1 клас | Додав: uthitel (09.09.2014)
Переглядів: 1580 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: