Урок 27 Зображення в об’ємі птахів, тварин з урахуванням пропорцій тіла. Практична робота «Домашні улюбленці» - Образотворче мистецтво 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Образотворче мистецтво 1 клас

Урок 27 Зображення в об’ємі птахів, тварин з урахуванням пропорцій тіла. Практична робота «Домашні улюбленці»
Зображення в об’ємі птахів, тварин з урахуванням пропорцій тіла. Практична робота «Домашні улюбленці»
Мета: вчити учнів аналізувати особливості будови й ураховувати пропорції тіла тварини або птаха, зображуючи їх в об’ємі; актуалізувати навички роботи з пластиліном; розвивати зорову пам’ять, спостережливість, тактильне сприйняття; виховувати естетичне ставлення до витворів мистецтва.
Очікувані результати: діти повинні знати особливості будови тварин, птахів; ураховувати співвідношення пропорцій складових частин тіла під час створення об’ємної форми; уміти узгоджувати основну форму з елементами декору; працювати з пластиліном.
Обладнання й матеріали: кольоровий пластилін, дощечки для ліплення, стеки; альбом із шаблонами (с. 49); ілюстрації із зображеннями домашніх тварин.
Тип уроку: комбінований.
1. Організаційний момент
2. Мотивація навчальної діяльності
2.1. Слово вчителя.
— Сьогодні ми вирушимо в село Простоквашине в гості до Дядька Федора. У нього багато домашніх улюбленців.
2.2. Відгадування загадок. Робота в альбомі, с. 49.
Гладиш — лащиться,
Дражниш — кусається.  (Собака.)
Біля печі зігрівається,
Без водиці умивається.  (Кішка.)
Попереду п’ятачок, позаду гачок,
Посередині спинка, а на ній щетинка.  (Свиня.)
Посеред двору стоїть копа.
Попереду — вила, позаду — мітла.  (Корова.)
Не коваль, не тесляр, не рільник,
А в селі головний робітник.  (Кінь.)
— Згадайте мультфільм «Троє з Простоквашино». Обведіть в альбомі тих тварин, які жили в Дядька Федора.
2.3. Дидактична гра «Один — багато».
Мета: розвиток мовлення, пам’яті, уваги, слухового сприйняття.
— У Дядька Федора на подвір’ї по одній домашній тварині. А в селі Простоквашиному в кожного хазяїна багато тварин. Ось є в Дядька Федора одна корова, а в його сусідів — три корови. (Діти називають будь-яке число і правильну форму іменника.) У Дядька Федора є теля, а в сусідів… У Дядька Федора є кінь, а в сусідів… У Дядька Федора є кіт, а в сусідів… У Дядька Федора є свиня, а в сусідів…
2.4. Фізкультхвилинка.
Гра «Вгадай тварину за описом».
— Угадайте, про яких тварин ідеться.
• Великий, кудлатий, плямистий, довгошерстий. (Собака.)
• Спокійна, велика, ласкава, рогата. (Корова.)
• Сильний, жвавий, прудкий, витривалий, стрункий, гривастий. (Кінь.)
• Товста, некваплива, лінива, брудна. (Свиня.)
• Ряба, куцохвоста, пістрява. (Курка.)
Відгадування загадок.
— Угадайте, чиї це слова, додаючи відповідні звуконаслідування.
1) «Хто з’їв мою юшку?» — рохкає… (свиня: «хрю-хрю».)
2) «Дайте мені свіжої травички!» — мекає… (коза: «ме-ме».)
3) «Молочка налили мало!» — нявчить… (кіт: «няв-няв».)
4) «Хапай злодія за рукав!» — гавкає… (пес: «гав-гав».)
5) «Я скачу у полі вільно!» — ірже… (кінь: «іго-го».).
6) «Де теля моє поділось?» — мукає… (корова: «му-у-у».)
Гра «Хто ким був?».
— Закінчіть речення за зразком.
Собака був цуценям.
Кінь був… (лошам.)
Корова була… (телям.)
Свиня була… (поросям.)
Кішка була… (кошеням.)
Курка була… (курчам.)
Курча було… (яйцем.)
Гра «Плутанина».
На картках зображені частини тіла тварин: собаки, корови, лисиці, кота, кози. Діти обирають частини тіла домашніх тварин і збирають їх у цілі картинки. Пояснюють, чому обрали ту чи іншу частину.

3. Оголошення теми й завдань уроку
4. Вивчення нового матеріалу
Слово вчителя.
(Розповідь супроводжується демонстрацією відповідних ілюстрацій.)
— Тема тварин у мистецтві чи не найдавніша. Ще первісні люди зображували на стінах печер фрагменти полювання на антилоп, бізонів, коней, ведмедів. Художники всіх часів цікавилися тваринним світом. Так з’явився анімалістичний (від англ. енімал — тварина) жанр в образотворчому мистецтві. Анімалісти зображують різними художніми засобами тварин, птахів, комах, ліплять їхні фігурки, ілюструють книги про природу. Вони добре знають звички, спосіб життя і зовнішній вигляд тварин.
Зображення тварини може бути не лише плоским, але й об’ємним. Найлегше передати форму тіла тварини, виліпивши її фігурку з глини або кольорового пластиліну.
Сьогодні кожен із вас виготовить кілька фігурок домашніх тварин. Ви можете виліпити своїх домашніх улюбленців або тих тварин, які вам подобаються.
5. Практична робота
Виконання фігурки кота. Ліплення.
(Приклади готових робіт — в альбомі, с. 49.)
а) Візьміть шматок коричневого пластиліну в руки і злегка розімніть. Потім розділіть його на три частини: голову, тулуб, хвіст. (Прийом відщипування.)
б) Зробіть тулуб. Скачайте велику кульку, а з неї зробіть ковбаску. Один край ковбаски защипніть з двох сторін і витягніть.
в) Зліпіть голову. Скачайте кульку, меншу за розміром, і защипніть два краї трикутниками (вушка). Стекою позначте деталі мордочки.
г) Зробіть хвіст. Скачайте кульку, а з неї — довгу ковбаску.
д) Виліпіть лапи. Скачайте чотири маленькі ковбаски однакової довжини.
е) З’єднайте всі деталі. Приліпіть очі, ніс, щічки. Стекою зробіть рот способом продавлювання.
Інших тварин діти ліплять самостійно.
6. Підбиття підсумків уроку
Організація виставки дитячих робіт.
7. Домашнє завдання
Принести ножиці, кольоровий папір, клей ПВА, лічильні палички, аркуш цупкого паперу, тонованого фіолетовим кольором, фломастери.

Категорія: Образотворче мистецтво 1 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 2910 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: