Урок 25. Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії. Практична робота «Дивовижні метелики» - Образотворче мистецтво 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Образотворче мистецтво 1 клас

Урок 25. Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії. Практична робота «Дивовижні метелики»
Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії. Практична робота «Дивовижні метелики»
Мета: вчити учнів вирізати симетричні форми, використовуючи одну вісь симетрії; ознайомити з технікою монотипії; розвивати вміння бачити багатство кольорів у навколишньому світі, моторику рук, образне мислення; виховувати дбайливе ставлення до художніх матеріалів та інструментів, активізувати творчу ініціативу учнів.
Очікувані результати: діти повинні знати поняття симетрії; уміти вирізати симетричні форми, використовуючи одну вісь симетрії; освоїти техніку монотипії.
Обладнання й матеріали: прості олівці, клей ПВА, фарби гуаш, пензлі, ножиці, аркуші паперу білого й зеленого кольорів; альбом із шаблонами (с. 46–47, 59); фотографії із зображеннями метеликів.
Тип уроку: сприйняття й осмислення нового матеріалу.
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань
Бесіда.
— Діти, вам подобаються метелики?
— Яких метеликів ви знаєте? Можете їх назвати? (Метелики монарх, капустяний білан, павине око, кропив’янка, махаон, адмірал та ін.)
— Як ви гадаєте, де вони мешкають?
— Що вам нагадує метелик?
— Яких кольорів і відтінків бувають крила в метеликів?
3. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя.
— У мистецтві образ метелика використовується досить часто. Особливо люблять цих витончених комах у Японії. У цій країні метелик — символ сімейного щастя й благополуччя.
Метеликам присвячують вірші поети. Послухайте:
* * *
Поглянь, я майже невагомий,
Як уві сні.
Куди лечу я, невідомо
Навіть мені.
Легенько з айстри на жоржину —
І далі враз
До сонця стрімко я полину
На довгий час,
Щоб принести на крилах світло
Зірок здаля,
Щоб ще яскравіше розквітла
Моя земля.
В. Круглова
Не всі метелики яскраві й барвисті. Є нічні метелики. Вони сірі й непримітні, а є капустяні білани — білі з чорними плямами. Цим метеликам так хочеться хоч ненадовго стати строкатими, кольоровими. Ми їм допоможемо!
4. Оголошення теми й завдань уроку
5. Вивчення нового матеріалу
5.1. Слово вчителя з елементами бесіди.
Слово вчителя з елементами бесіди.
— Діти, чи подобаються вам метелики? Де ви їх зазвичай бачите?
— Метелики влітку весело пурхають у саду, на лузі, в полі, тішать нас всіма барвами веселки. Їх люблять усі. А от чи знають? Зараз перевіримо…
— Як з’являються метелики?
— І чи завжди вони такі гарні?
— А чому вони блякнуть, якщо потримати їх у руках?
— Життя метеликів закоротке. Найкраща пора для них — літо. У теплі дні метелики живляться солодким соком квітів — нектаром, перепурхуючи з квітки на квітку. Крила у метелика покриті найдрібнішими лусочками, які й надають йому яскравого забарвлення. Якщо комаху взяти в руки, то на руках залишиться пилок, і метелик без нього може загинути. Цей пилок метелик переносить на своїх лапках, перелітаючи з квітки на квітку, тим самим допомагаючи квітам цвісти.
А ось метелик бражник-язикан пурхає коло квітів увечері та вночі. Швидко рухаючи крилами, він зависає в повітрі перед квіткою та смокче нектар довгим язиком. Міцним хоботком протикає стільники та п’є мед. При цьому дзижчить він по-бджолиному. Але не завжди вдається обман: буває, накинуться бджоли на грабіжника та закусають його.
— Як ви гадаєте, навіщо метеликам таке забарвлення?
— Яскраве забарвлення потрібне метеликам для того, щоб ніхто не міг побачити їх на квітах і зашкодити.
Ось, наприклад, гарні плями на крилах метелика павине око не для краси, а для залякування. Не кожен птах наважиться схопити «окатого» метелика, павині очі якого самі визирають здобич.
А ось строкаті крила метелика ведмедиці — як сигнальний прапор! Попереджають усіх, хто захоче його з’їсти, щоб даремно не хапали: кров у ведмедиці гірка, отруйна.
У метелика пістрянки такий спосіб захисту: побачивши ворога, він падає на землю та лежить нерухомо, ніби помер. Зникне небезпека — і метелик злетить, спалахнувши крилами. Недарма його так назвали: пістрянка — строката, яскрава, весела.
Часто забарвлення метеликів скидається на забарвлення середовища, в якому перебувають комахи. Так, приміром, коли метелик-стрічкар сідає на дерево, його і не видно! Нижні яскраві крила він ховає під верхніми, сірими, зливаючись в один колір з корою.
Адмірал — метелик-мандрівник! Він летить низько над землею, не поспішаючи: навесні — на північ, у кінці літа — на південь. На темних крилах у нього — червоні смуги.
Махаон — найбільший і найгарніший у наших краях метелик! Іноді його називають кавалером. Махаонів лишається все менше, тож бережіть їх! Закон про охорону природи забороняє ловити цих метеликів.
— А чи відомо вам, як розмножуються метелики?
— Вони відкладають яйця, з яких потім з’являються гусениці. Останні перетворюються на лялечок, обмотуючи себе власним павутинням. У такому вигляді лялечки зимують. Навесні, ледь пригріє сонечко, лялечка починає ворушитися: це повільно, як з пелюшок, з’являється метелик.Висновок: Вісь симетрії допомагає зробити деталь, у якої обидві сторони будуть однаковими.
А тепер допоможімо нашим метеликам стати гарними й барвистими. Для цього скористаємося технікою монотипії (моно — один, типія — друк).
5.2. Фізкультхвилинка.
6. Практична робота
6.1. Проведення інструктажу з техніки безпечного поводження з ножицями.
6.2. Створення композиції «Дивовижні метелики». Робота в альбомі, с. 47.
а) Зігніть аркуш білого паперу навпіл.
б) Виріжте шаблон метелика. (Шаблони — в альбомі, с. 59.)
в) Прикладіть до лінії згину шаблон і обведіть його простим олівцем. Виріжте метелика по контуру.
г) Нанесіть мазками фарби різних кольорів на одну сторону метелика. Знову складіть аркуш навпіл, злегка пригладьте.
д) Розгорніть метелика. Дайте йому трохи підсохнути.
е) Зробіть декілька різних метеликів і приклейте їх на аркуш зеленого паперу над квітами.
7. Підбиття підсумків уроку
Демонстрація й оцінювання робіт учнів.
8. Домашнє завдання
Принести сурову нитку, кольоровий папір, ножиці, клей ПВА.

Категорія: Образотворче мистецтво 1 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 2398 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: