Урок 24. Гармонія споріднених кольорів. Створення композиції «Весняна галявина» - Образотворче мистецтво 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Образотворче мистецтво 1 клас

Урок 24. Гармонія споріднених кольорів. Створення композиції «Весняна галявина»
Гармонія споріднених кольорів. Створення композиції 
«Весняна галявина»
Мета: закріпити знання учнів про виражальні можливості кольору; ознайомити з елементарним поняттям гармонії споріднених кольорів; розвивати образне мислення, асоціативну пам’ять, відчуття кольору; виховувати охайність під час роботи з фарбою, формувати естетичне сприйняття витворів мистецтва.
Очікувані результати: діти повинні знати й розуміти, що таке гармонія споріднених кольорів; уміти виконувати малюнки, використовуючи споріднені кольори.
Обладнання й матеріали: фарби гуаш, пензлі, серветки для рук, гігієнічні палички, палітра, баночки з водою; альбом із шаблонами (с. 44–45); демонстраційна таблиця «Колірний круг», зображення «дерева кольорів» (на аркуші формату А1).
Тип уроку: комбінований.
1. Організаційний момент
2. Мотивація навчальної діяльності
Бесіда.
— Діти, скажіть, кого називають родичами.
— Як ви розумієте слово споріднений?
3. Оголошення теми й завдань уроку
4. Вивчення нового матеріалу
4.1. Слово вчителя.
— У природі є безліч кольорів і відтінків. Значно більше, ніж може розпізнати людське око. (Демонстрація ілюстрації в альбомі, с. 44.) А щоб у них не заплутатися, художники об’єднали їх у різні групи (сім’ї). Аби зрозуміти складні взаємовідносини у світі кольорів, потрібно знати їхні родинні зв’язки. Учені називають такі зв’язки «генеалогічним деревом» (від слова генеалогія — наука про родинні зв’язки, походження і спадковість поколінь).
«Батьками» всіх кольорів є червоний, жовтий і синій. У кожного з них є споріднені, наближені кольори. Які споріднені кольори в червоного кольору, у синього?
Висновок: Кольори можуть бути не лише основними, похідними, але й спорідненими.
4.2. Виконання тренувальних вправ. Робота в альбомі, с. 44.
Завдання 1.
— Доберіть споріднені кольори. Зафарбуйте листочки зліва і справа.
Завдання 2.
— З яких основних кольорів можна отримати похідний зелений колір? Як ви гадаєте, які споріднені кольори в зеленого кольору?
— Створіть самостійно кольори, споріднені зеленому, додавши до нього жовту фарбу.
— Додайте до зеленого синю фарбу. Які кольори утворилися?
4.3. Бесіда.
— Назвіть об’єкти живої природи, які мають зелений і споріднені йому кольори. (Трава, коник, жаба, огірок та ін.)
— У яку пору року ми можемо побачити безліч зелених відтінків? Розгляньте малюнок на тему «Весняна галявина». (Малюнок — в альбомі, с. 44.) Який колір тут переважає?
— Які ще кольори й відтінки притаманні весні?
4.4. Читання віршів про весну.
— Вірші про весну допоможуть вам краще уявити собі образ цієї пори року.
* * *
Бруньки набрякли на вербиці.
Береза листя, як годиться,
Розкрила — сніг зійшов відтак.
З купини проросла травиця —
І став смарагдовим байрак.
К. Бальмонт
* * *
Водою сніг заструменів,
Весна постукала у вікна.
Вже солов’їний чути спів
В лісах зелених, многолітніх.
І розлилась небесна синь,
Яскраво сонце засвітило.
Часи снігів і хуртовин
Тепер надовго відступили.
О. Плещеєв
4.5. Фізкультхвилинка.
4. Вивчення нового матеріалу
Читання казки вчителем.
Жила собі в Країні образотворчого мистецтва Зелена Фарба. Жила весело, не нудьгувала. Роботи для неї було багато: скільки зелені треба намалювати! Характер у Зеленої Фарби був добрий, з усіма в неї склалися гарні стосунки. Але особливо вона потоваришувала зі своїми двома сусідками: Жовтою Фарбою й Синьою Фарбою.
Жовта Фарба була веселою. Вона раділа всьому. Частина її радості передавалася й Зеленій Фарбі, й тоді в неї виходила особливо соковита зелень, немов пронизана сонячними променями.
Інша її подруга, Синя Фарба, майже не сміялася. Вона увесь час перебувала в задумливо-сумному стані, й коли Зелена Фарба бачила це, у неї зникало бажання веселитися та сміятися. Вона теж робилася замисленою й сумною.
У яскраві сонячні дні Зелену Фарбу тягло до її веселої подруги. Разом вони гуляли Країною образотворчого мистецтва.
— Дивись, яке чудове життя! — кричала Жовта Фарба, розбризкуючи навколо себе жовті фонтанчики. І Зелена Фарба веселилася й раділа разом із нею.
Коли ж наставали сутінки або на сонце набігала хмаринка, Зелена Фарба раптом згадувала про іншу свою подругу й поспішала до неї.
— Життя таке сумне й загадкове,— зітхала Синя Фарба, і Зелена Фарба теж зітхала в тон їй, дивуючись тому, що життя дійсно сумне, принаймні, в цю хвилину. Інші фарби, спостерігаючи ці дивні, як вони вважали, взаємини, засуджували Зелену Фарбу.
— Треба бути не такою мінливою,— повторювала їй Жовтогаряча Фарба, і вже вона не дозволяла собі ніяких перепадів настрою: завжди була весела, енергійна й життєрадісна.
Зелена Фарба й сама розуміла, що її поведінка безглузда — ніякої особистої думки. Але вона нічого не могла із собою вдіяти: з однією подругою їй було нестримно весело, і вона веселилася від усієї душі. З іншою подругою їй було нестерпно сумно. І в тому, і в іншому випадку вона була цілком щира, а тому не бажала втрачати жодну з подруг, вони обидві однаково подобалися їй.
Словом, Зелена Фарба продовжувала дружити з ними обома. Вона відчувала, що спілкування з кожною з них дає їй щось особливе, індивідуальне, те, що робить багатшою її саму. Незабаром і Фарби стали помічати зміни, які відбуваються із Зеленою Фарбою.
— Яка вона різна,— захоплювалися одні.
— Непередбачувана,— зітхали інші.
— Дивна,— ойкали треті.
Тепер про Зелену Фарбу говорили не інакше як про новатора, що перебуває в постійному пошуку. Але краще за всіх сказала Жовтогаряча Фарба, яка так пишалася своєю сталістю.
— Ну що ж,— сказала вона,— постійно змінюватися — це теж форма сталості.
(За І. Мосіним)
Бесіда за текстом казки.
— Які подружки є в Зеленої Фарби?
— Що давало Зеленій Фарбі спілкування з кожною з її подружок окремо?
— Як ви думаєте, кольори, які утворяться при змішуванні зеленої й жовтої або зеленої й синьої фарб, будуть спорідненими?
6. Підбиття підсумків уроку
Гра «Квітка-семицвітка, або Побажання природі».
Мета: узагальнення уявлення учнів про естетичну цінність природи, про гуманне ставлення до неї.
(До гри підготувати квітку з паперу або картону з сімома пелюстками різного кольору.)
— Діти, сьогодні на уроці ми влаштували справжнє свято природи. Коли у людей бувають свята, вони бажають щось одне одному. Нумо висловимо природі свої побажання. А допоможе нам квітка-семицвітка. По черзі кожен із вас відриватиме пелюстки від квітки й казатиме, що б він хотів побажати природі.


5. Практична робота
Створення композиції «Весняна галявина». Робота в альбомі, с. 45.
а) Зафарбуйте всю площину аркуша ясно-зеленим кольором. (В альбомі вже готовий тонований аркуш.)
б) Намалюйте різні дерева, використовуючи споріднені відтінки зеленого кольору.
в) Квітучі дерева намалюйте відтінками рожевого кольору за допомогою тонкого пензля або гігієнічної палички.
6. Підбиття підсумків уроку
Організація виставки готових робіт учнів.
7. Домашнє завдання
Принести фарби гуаш, пензлі, ножиці, прості олівці, клей ПВА, аркуші білого й зеленого паперу.

Категорія: Образотворче мистецтво 1 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 3712 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: