Урок 21 Поняття плановості. Ознайомлення з технікою набризку. Практична робота «Снігопад» - Образотворче мистецтво 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Образотворче мистецтво 1 клас

Урок 21 Поняття плановості. Ознайомлення з технікою набризку. Практична робота «Снігопад»

Поняття плановості. Ознайомлення з технікою набризку. Практична робота «Снігопад»

Мета: закріпити знання учнів про лінію горизонту, холодні кольори; дати визначення поняттю «плановість» (на пропедевтичному рівні); ознайомити з технікою набризку; розвивати моторику рук, образне й просторове мислення, зорову пам’ять; виховувати любов до рідного міста (села), дбайливе ставлення до природи.

Очікувані результати: діти повинні знати й розуміти, що таке плановість; уміти працювати в техніці набризку, користуватися палітрою, передавати стан зимової природи засобами живопису.

Обладнання й матеріали: фарби гуаш, пензлі, баночки з водою, зубні щітки, клейонки, серветки для рук, палітра; альбом із шаблонами (с. 38–39); репродукції картин.

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

2. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда.

— Заплющіть очі та уявіть собі зимову погоду. Що ви бачите? Де перебуваєте? (Діти висловлюють свої фантазії.)

— Чи всі побачили сніг?

— Яким він буває?

— А тепер пофантазуймо та уявімо, що можна побачити зимовим ранком за вікном. (Діти по черзі розповідають, що можна побачити за вікном узимку.)

3. Оголошення теми й завдань уроку

4. Вивчення нового матеріалу

4.1.  Слово вчителя з елементами бесіди.

— Кожне місто гарне по-своєму. У містах є багатоповерхові й одноповерхові будинки. На які плоскі геометричні фігури схожі багатоповерхові будинки? (На прямокутники.)

— Як виглядають вікна у багатоповерхових будинках удень? Якого вони кольору? Як виглядають вікна цих будинків уночі? Якого кольору вікна, будівлі?

— Але особливо гарним видається нічне місто взимку. Нічне небо в цю пору дуже темне, майже чорне. Будинки «дивляться» яскравими ясно-блакитними, білими, жовтими вікнами. Іскряться сніжинки, падаючи на землю. А на фоні будинків виділяються стрункі дерева в білих снігових шапках.

4.2.  Бесіда за ілюстративним матеріалом.

(Демонстрація репродукцій картин: В. Бабадін «Зимовий пейзаж із млином», О. Саврасов «Зима», І. Крюков «Сільський пейзаж», Ю. Клевер «Хатинка на краю озера». Рекомендується використати альбом із шаблонами, с. 38.)

— Що зображено на цих картинах?

— Яку пору року зображували автори полотен?

— Фарби яких кольорів і відтінків використали художники?

4.3.  Гра «Підзорна труба».

Мета: розвиток уміння виділяти й називати конкретні об’єкти, зображені на картині; навчання характеризувати їхнє взаєморозташування; актуалізація знань про лінію горизонту.

Діти по черзі розглядають репродукції картин у «підзорну трубу» (згорнутий у трубочку альбомний аркуш). Кожна дитина повинна назвати зображені об’єкти; схарактеризувати їхнє взаєморозташування відносно одне одного; сказати, що знаходиться ближче, а що — далі.

Необхідно акцентувати увагу учнів на тому, що художники в процесі роботи над цими картинами використали знання про лінію горизонту.

4.4.  Виконання тренувальної вправи.

На окремих аркушах діти відпрацьовують навички виконання малюнка в техніці набризку. Спочатку набирають на зубну щітку фарбу. Потім обережно проводять по ворсу щітки паличкою до себе, бризкаючи фарбою на аркуш. Дії треба повторити 2–3 рази. (Із технікою набризку й етапами виконання практичної роботи можна ознайомитися в альбомі на с. 38.)

4.5.  Фізкультхвилинка.

5. Практична робота

Виконання роботи «Снігопад». Робота в альбомі, с. 39.

а)   У нижній частині аркуша малюємо сірою фарбою багатоповерхові будинки — різні за висотою прямокутники.

б)  Даємо роботі трохи підсохнути.

в)   Мазком «прикладання пензля навзнаки» малюємо на будинках жовті вікна, що світяться. Охайно виконуємо ряди вікон на однаковій відстані одне від одного.

г)   Змішуємо на палітрі коричневу фарбу з білою. Малюємо перед будинками стовбури дерев.

д)  «Одягаємо» дерева в снігові шапки, використовуючи білу фарбу.

е)   На темному небі в техніці набризку ворсом зубної щітки зображуємо білий сніг.

6. Підбиття підсумків уроку

Виставка готових робіт учнів.

7. Домашнє завдання

Принести фарби гуаш, пензлі, палітру.

 

Категорія: Образотворче мистецтво 1 клас | Додав: uthitel (02.02.2014)
Переглядів: 2392 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: