Урок 20 Виражальні можливості ліній. Виконання малюнка «Килими доброго та злого чарівників» - Образотворче мистецтво 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Образотворче мистецтво 1 клас

Урок 20 Виражальні можливості ліній. Виконання малюнка «Килими доброго та злого чарівників»

Виражальні можливості ліній. Виконання малюнка «Килими доброго та злого чарівників»

Мета: продовжувати знайомити учнів із лініями, їхніми виражальними можливостями, видами, напрямком; формувати навички й уміння малювання ліній різними графічними інструментами; навчати створювати виразний образ графічними засобами на основі творчої уяви; розвивати зорову пам’ять, образне мислення, фантазію; формувати естетичний смак, активізувати творчу ініціативу учнів.

Очікувані результати: діти повинні впевнено й точно зображувати лінії за допомогою графічних матеріалів та інструментів; уміти декорувати силуетну форму простими елементами.

Обладнання й матеріали: фломастери, кольорові олівці та ручки; альбом із шаблонами
(с. 36–37); малюнки, виконані графічними матеріалами.

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань

Слово вчителя з елементами бесіди.

— На попередньому уроці ви дізналися, що форму будь-якого об’єкта можна подати у вигляді простих геометричних форм. Нумо визначимо, з яких геометричних фігур складаються зображення, намальовані на дошці. (Демонстрація малюнків крейдою на дошці.)

— Якими виражальними засобами виконані ці малюнки? (Лініями.) Тож ці малюнки можна назвати лінійними.

3. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда.

— Якими засобами виражає на полотні свій настрій художник-живописець?

— Вірно, він має величезну кольорову палітру. За допомогою кольору живописець може передати стан світлої радості й тихого смутку, захвату та байдужості, заспокоєння й тривоги, злоби й закоханості.

— А як художник-графік виражає свій настрій на малюнку?

4. Оголошення теми й завдань уроку

5. Вивчення нового матеріалу

5.1.  Слово вчителя.

— Художник-графік має набагато менше можливостей. У його арсеналі — тільки лінії й плями. Чи можна, користуючись цими засобами, передати настрій, людські емоції й почуття? Виявляється, можна.

Товстими лініями малюють важкі й щільні предмети, тонкими — крихкі, ніжні. Лінії, що змінюють товщину, дають змогу показати надзвичайну витонченість предмета. Погляньте на три предмети, намальовані за допомогою ліній, і визначте, який із них найважчий, найкрихкіший і найвитонченіший. (Демонстрація малюнків в альбомі із шаблонами, с. 36.)

— Сьогодні на уроці ми спробуємо намалювати килими чарівників, використовуючи лінії різних видів. Лінії можуть закруглятися й петляти, заповнюючи вільний простір. Ваш малюнок може бути абстрактним, тобто не зображувати реальні об’єкти, а лише поєднувати в собі різні форми, кольори, лінії. Але при цьому він повинен виражати певний настрій або емоцію.

Розгляньте зображення чарівників і визначте, хто з них добрий чарівник, а хто — злий, підступний чаклун. (Ілюстрації — в альбомі, с. 36.) За якими ознаками ви визначили характери чарівників?

5.2.  Виконання тренувальної вправи. Робота в альбомі, с. 36.

— Обведіть і закінчіть візерунки, повторюючи напрямок ліній і не відриваючи олівець від паперу.

5.3.  Фізкультхвилинка.

(Співаючи пісеньку, діти виконують танцювальні рухи. На слові «поцілуймося» посилають «повітряний поцілунок».)

Мир-миром,
Мир-миром,
Пироги з сиром,
Варенички в маслі,
Ми дружечки красні,
Поцілуймося!

6. Практична робота

Виконання малюнка «Килими доброго та злого чарівників». Робота в альбомі, с. 37.

а)   Виконайте малюнок килима одного з чарівників будь-яким графічним інструментом.

б)  Не відриваючи інструмента, прикрасьте килим фігурами або візерунками. Для доброго чарівника візерунок виконайте плавними тонкими лініями, а для килима злого чаклуна підійдуть товсті лінії, що різко змінюють напрямок.

в)   Вільний простір заповніть крапками, штрихами, лініями. Пам’ятайте, що лінія теж має виразність. Тому килим доброго чарівника краще прикрасити хвилястими лініями, що заокруглюються, а килим чаклуна — ламаними, уривчастими.

г)   Розфарбуйте малюнок кольоровими олівцями або фломастерами, враховуючи здатність кольору передавати настрій і характер.

7. Підбиття підсумків уроку

Демонстрація кращих робіт учнів.

8. Домашнє завдання

Принести фарби гуаш, зубні щітки, пензлі, палітру.

 

Категорія: Образотворче мистецтво 1 клас | Додав: uthitel (02.02.2014)
Переглядів: 1947 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: