Урок 19 Особливості зображення складної форми на основі простих форм. Практична робота «Снігуронька» - Образотворче мистецтво 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Образотворче мистецтво 1 клас

Урок 19 Особливості зображення складної форми на основі простих форм. Практична робота «Снігуронька»

Особливості зображення складної форми на основі простих форм. Практична робота «Снігуронька»

Мета: вчити учнів зображувати складну форму на основі простих форм, порівнювати розміри форм та їхні складові частини; передавати через малюнок казковий образ за допомогою одягу персонажа; розвивати образне мислення, фантазію; виховувати любов до народної казки, охайність під час роботи з фарбами.

Очікувані результати: діти повинні вміти аналізувати форму, її взаємозв’язок із частинами; малювати на аркуші паперу фарбами без попереднього нанесення контуру олівцем.

Обладнання й матеріали: фарби гуаш, пензлі, гігієнічні палички, фломастери, серветки для просушування пензлів, серветки для рук, баночки з водою; альбом із шаблонами
(с. 34–35); ілюстрації до російської народної казки «Снігуронька».

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

2. Мотивація навчальної діяльності

2.1.  Бесіда.

— Кому з вас подобається зима? Чому?

— Якими кольорами художники зображують зимові пейзажі на картинах?

— Яких зимових казкових персонажів ви знаєте?

— Якою ви уявляєте собі Снігуроньку?

2.2. Психогімнастика «Снігуронька».

Мета: активізація довільної слухової уваги, уміння концентруватися, розвиток слухової пам’яті.

Діти «перетворюються» на Снігуроньку — стоять із заплющеними очима, не рухаються і не розмовляють. За сигналом учителя всі починають «прокидатися»: спочатку злегка підводять вії, потім розплющують очі, дивляться то в один бік, то в інший. Роблять декілька глибоких вдихів носом. Потім «снігуроньки» посміхаються, повільно повертають голови в один бік, в інший; плавно й повільно розводять руки в сторони і роблять крок уперед. Усі разом плескають у долоні.

3. Оголошення теми й завдань уроку

4. Вивчення нового матеріалу

4.1.  Читання народної казки «Снігуронька».

Снігуронька

(Російська народна казка)

Жили собі дід і баба. Жили гарно, дружно. Усе б добре, та одне горе — дітей у них не було.

Ось прийшла зима снігова, намело заметів до поясу, понабігало дітвори на вулицю погратися, а баба з дідом на них з вікна дивляться та про своє горе думають.

— А що, бабо,— говорить дід,— зробімо ми собі зі снігу донечку.

— Нумо,— говорить баба.

Надів дід шапку, вийшли вони на город і почали доньку зі снігу ліпити. Скачали вони снігову грудку, ручки, ніжки приладнали, згори снігову голову приставили. Виліпив дід носик, рот, підборіддя. Зирк — а в Снігуроньки губи порожевіли, оченята відкрилися; дивиться вона на старих і посміхається. Потім закивала голівкою, заворушила ручками, ніжками, струсила з себе сніг — і вийшла із замету жива дівчинка.

Зраділи дід із бабою, привели її до хати. Дивляться на неї, не можуть намилуватися.

І почала рости дівчинка не щодня, а щогодини; що не день, то все гарнішою ставала.

Не натішаться старі. Росте донька і розумна, і тямуща, і весела. З усіма ласкава, привітна. І робота в Снігуроньки ладиться, а пісню заспіває — заслухаєшся.

Минула зима.

Почало пригрівати весняне сонечко. Зазеленіла трава на таловинах, заспівали жайворонки.

А Снігуронька раптом засумувала.

— Що з тобою, донечко? — запитує дід.— Чому ти така засмучена? Чи не захворіла ти?

— Нічого, татусю, нічого, матусю, я здорова.

Ось і останній сніг розтанув, зацвіли квіти на галявинах, птахи прилетіли.

А Снігуронька щодня стає сумнішою, мовчазнішою. Від сонця ховається. Усе б їй тінь та холодок, а ще краще — дощик.

Якось зайшла чорна хмара, посипав великий град. Зраділа Снігуронька граду, немов перлам перекатним. А як знову визирнуло сонечко і град розтанув, Снігуронька заплакала, та так гірко, немов сестра за рідним братом.

За весною літо прийшло. Зібралися дівчата на гуляння в гай, кличуть Снігуроньку:

— Йдемо з нами, Снігуронько, у ліс гуляти, пісні співати, танцювати.

Не хотілося Снігуроньці в ліс іти, та баба її вмовляє:

— Піди, донечко, повеселися з подружками!

Прийшли дівчата зі Снігуронькою в ліс. Узялися квіти збирати, вінки плести, пісні співати, хороводи водити. Тільки одній Снігуроньці, як і раніше, невесело.

А як настав вечір, набрали вони хмизу, розклали вогнище і нумо одна за одною через вогонь стрибати. Позаду всіх і Снігуронька стала.

Побігла й вона за подружками. Стрибнула над вогнем — і раптом розтанула, перетворилася на білу хмаринку. Піднялася хмарка високо й зникла в небі. Тільки-но й почули подружки, як позаду простогнало щось тужливо: «Агов!» Обернулися вони, — а Снігуроньки немає.

Почали вони гукати її:

— Агов, агов, Снігуронько!

Тільки луна їм у лісі й відгукнулася.

4.2.  Бесіда за текстом казки.

— Що ви прослухали: оповідання, казку чи вірш?

— Чому ви думаєте, що це казка?

— Хто з персонажів казки вам сподобався? Чому?

— Якою за характером була Снігуронька?

— Як ви гадаєте, чому дідусь із бабусею дали їй таке ім’я?

4.3.  Слово вчителя з елементами бесіди.

Сьогодні ви малюватимете Снігуроньку. У неї довга шубка, яка майже повністю закриває ніжки. Шубка вгорі звужена, а донизу розширюється. (Демонстрація репродукцій картин в альбомі, с. 34.)

— На які геометричні фігури схожі рукави шубки Снігуроньки? (Чотирикутники.)

— Якої форми в Снігуроньки обличчя? (Кругле.)

— А яку форму нагадує шапочка? (Півколо.)

4.4.  Виконання тренувальної вправи. Робота в альбомі, с. 34 та на окремих аркушах паперу.

Учні малюють геометричні фігури, що використовуються для зображення Снігуроньки. Потім на аркушах виконують схематичний малюнок Снігуроньки, аналізують його.

4.5.  Гра «Опиши зимове вбрання». Робота з ілюстраціями в альбомі, с. 34.

Мета: актуалізація знань про холодні кольори; розвиток мовлення, пам’яті, уваги.

Діти по черзі характеризують убрання Снігуроньки: довга шубка блакитного, синього або сріблястого кольору (холодні кольори), у шубки білий хутряний пухнастий комір, опушка на манжетах і подолі. Шубка прикрашена білими сніжинками, зірочками, завитками, схожими на морозний візерунок на вікнах. На ногах у Снігуроньки — чобітки, на руках — теплі рукавички, а на голові — шапочка з хутряною опушкою.

4.6.  Фізкультхвилинка.

5. Практична робота

Виконання роботи «Снігуронька». Робота в альбомі, с. 35.

а)   Наберіть на пензлик рожеву фарбу та намалюйте у верхній частині аркуша круг — обличчя Снігуроньки.

б)  Блакитним кольором намалюйте шубку (вгорі вужчу, а внизу ширшу) і шапочку.

в)   Жовтою фарбою намалюйте волосся, заплетене в косу.

г)   Прийомом «в один мазок» намалюйте праву й ліву руку.

д)  Прикрасьте шубку білими й синіми крапками, кружечками, сніжинками, завитками. Для виконання візерунка використовуйте гігієнічні палички.

е)   Намалюйте фломастерами на обличчі Снігуроньки рот, ніс, очі, брови.

6. Підбиття підсумків уроку

Загальна оцінка уроку. Демонстрація й аналіз готових робіт учнів.

7. Домашнє завдання

Принести фломастери, кольорові олівці та ручки.

 

Категорія: Образотворче мистецтво 1 клас | Додав: uthitel (02.02.2014)
Переглядів: 1831 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: