Урок 18 Розмаїття форм. Взаємозв’язок основної форми та її частин. Аплікація «Синичка» - Образотворче мистецтво 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Образотворче мистецтво 1 клас

Урок 18 Розмаїття форм. Взаємозв’язок основної форми та її частин. Аплікація «Синичка»

Розмаїття форм. Взаємозв’язок основної форми та її частин. Аплікація «Синичка»

Мета: актуалізувати знання учнів про основні геометричні фігури; навчати аналізувати й порівнювати форми предметів; розвивати образне мислення, моторику рук; формувати вміння працювати в техніці різаної аплікації; виховувати охайність.

Очікувані результати: діти повинні знати й розуміти, що таке форма; уміти порівнювати форми предметів; створювати художній образ на основі геометричних фігур.

Обладнання й матеріали: фломастери, кольоровий папір, кольорові паперові серветки, клей ПВА, ножиці; альбом із шаблонами (с. 32–33); аркуш ватману, набір плоских та об’ємних геометричних фігур, малюнки із зображенням різних предметів, демонстраційна таблиця «Прості геометричні фігури»; фотографії із зображенням синиць.

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань

Бесіда.

— Назвіть геометричні фігури, які я показую.

(Демонстрація геометричних фігур: круг, квадрат, трикутник, ромб, прямокутник, овал; куля, куб, конус, циліндр.)

— Погляньте уважно на предмети, які вас оточують. Чим вони відрізняються одне від одного? (Кольором і формою.)

— На що схожі ці предмети за формою? Наведіть приклади.

— Яких предметів більше: плоских чи об’ємних?

3. Мотивація навчальної діяльності

Відгадування загадки з елементами бесіди.

— Відгадайте загадку. Про кого йдеться?

Щозими до годівниці
Прилітає дивна птиця:
Жовта грудка, сині крильця.
Називається …  (
синиця.)

— А що ви можете розповісти про синицю?

— Опишіть цю пташку. Якого кольору в неї пір’їнки? Якої форми тулуб, хвостик, крильця? А дзьоб?

— Із настанням холодів синиця перебирається ближче до людей. Адже поряд із людиною не доведеться голодувати: хто зерна насипле на підвіконня, хто хлібних крихт у годівниці залишить, а якщо пощастить, то хтось ще й повісить на гілочку шматочок сала. А синиці його обожнюють! Ці маленькі пташки так, буває, захоплюються смакотою, що до них можна підійти зовсім близько.

4. Оголошення теми й завдань уроку

— Сьогодні ми із вами виконаємо аплікацію «Синичка».

5. Вивчення нового матеріалу

5.1.  Слово вчителя.

— У світі багато різноманітних предметів. Одні предмети нагадують тільки одну геометричну фігуру, інші, навпаки, схожі одразу на кілька фігур.

5.2.  Робота на дошці.

На дошку прикріплюється аркуш ватману. За допомогою фарб і пензлів дітям показується, що можна зробити з геометричних фігур: із круга — страуса, слона, з овала — клоуна, зайця, із квадрата — будинок, робота і т. д.

5.3.  Виконання тренувальних вправ. Робота в альбомі, с. 32.

— Розгляньте ці предмети. Подумайте, з яких геометричних фігур вони складаються. Намалюйте за зразком відповідні фігури під кожним малюнком.

— А тепер спробуйте самостійно перетворити круги, овали, квадрати на кумедні малюнки.

5.4.  Фізкультхвилинка.

6. Практична робота

6.1.  Проведення інструктажу з техніки безпечного поводження з ножицями.

6.2.  Створення аплікації «Синичка». Робота в альбомі, с. 33. (Зразок готової роботи — в альбомі, с. 32.)

— Розгляньте спочатку фотографію синиці в альбомі, а потім — аплікацію.

а)   Зробіть тулуб. Візьміть жовту паперову серветку. Пожмакайте її в руках і зробіть із неї невелику кулю.

б)  Зробіть голову синиці. Для цього з чорного паперу виріжте круг, який має бути менший за розміром, ніж тулуб.

в)   Зробіть хвіст. Виріжте з того самого паперу прямокутник і складіть його навпіл.

г)   Виріжте два сині трикутники. Це будуть крила.

д)  Із коричневого паперу виріжте гілочку, на якій сидітиме синиця.

е)   Зробіть грона горобини з червоної паперової серветки, скачавши її шматочки в маленькі кульки.

ж)  Наклейте всі складові частини аплікації на аркуш паперу.

з)   Доповніть пташку, приклеївши їй білі щічки і намалювавши чорним фломастером дзьоб і лапки.

7. Підбиття підсумків уроку

Демонстрація кращих робіт учнів.

8. Домашнє завдання

Принести фарби гуаш, пензлі, фломастери, гігієнічні палички, серветки.

 

Категорія: Образотворче мистецтво 1 клас | Додав: uthitel (02.02.2014)
Переглядів: 1379 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: