Урок 17 Вибір положення аркуша паперу залежно від форми об’єкта зображення. Композиція «Веселий сніговик» - Образотворче мистецтво 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Образотворче мистецтво 1 клас

Урок 17 Вибір положення аркуша паперу залежно від форми об’єкта зображення. Композиція «Веселий сніговик»

Вибір положення аркуша паперу залежно від форми об’єкта зображення. Композиція «Веселий сніговик»

Мета: актуалізувати знання учнів про холодні кольори; формувати вміння правильно вибирати положення аркуша залежно від форми зображення; розвивати образне мислення, зорове й емоційне сприйняття, відчуття форми; формувати естетичний смак, виховувати охайність під час роботи з восковою крейдою.

Очікувані результати: діти повинні знати холодні кольори; мати уявлення про раціональний вибір формату аркуша залежно від форми об’єкта зображення; уміти працювати на папері восковою крейдою.

Обладнання й матеріали: тоновані аркуші паперу (темно-сірі, темно-сині, фіолетові), воскова крейда; альбом із шаблонами (с. 30–31).

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань

Бесіда.

— Як зображує художник красу зими?

— Які кольори він використовує у своїх картинах?

3. Мотивація навчальної діяльності

Відгадування загадки.

— Відгадайте загадку. Про кого йдеться?

Руки — віти. Ніс — морквина.
Мешкає коло ялини.
Він до холоду вже звик —
Наш кумедний…  (
сніговик!)

— А ви знаєте інші загадки або які-небудь вірші про сніговика? Розкажіть.

4. Оголошення теми й завдань уроку

5. Вивчення нового матеріалу

5.1.  Слово вчителя з елементами бесіди.

— Погляньте на альбомний аркуш. Він має форму прямокутника. Чим же відрізняється прямокутник від квадрата?

— Якщо аркуш розташований так, що його довгі сторони спрямовані вгору,— це вертикальний формат аркуша, а якщо вони спрямовані зліва направо, то це горизонтальний формат.

— Як ви гадаєте, чому картини мають різний формат? Від чого залежить вибір положення аркуша?

— Подивімося на фотографії із зображеннями тварин. (Демонстрація ілюстрацій в альбомі,
с. 30.
) Одні фотографії мають вертикальний формат, інші — горизонтальний. Що підказало фотографові вибір формату? Тварини, які стоять прямо і немов витягнуті вгору (пінгвін, жираф, фламінго), сфотографовані у вертикальному форматі. А тварин з видовженою формою тіла (крокодил, слон, заєць, тигр) краще фотографувати в горизонтальному форматі.

Висновок: Вибір формату картини (положення аркуша) залежить від форми зображуваного предмета. Якщо форма витягнута — це вертикальний формат, а якщо видовжена — горизонтальний.

5.2.  Виконання тренувальних вправ. Робота в альбомі, с. 31.

— Намалюйте рамочки відповідного формату для кожної групи фігур.

— А тепер створіть поруч композицію для майбутнього малюнка «Веселий сніговик», використовуючи геометричні фігури.

5.3.  Фізкультхвилинка.

 

Читання вірша вчителем.

   Про сніговика

У дідка Сніговика
Кочерга замість ціпка,
Замість носа — бурячок,
Замість шапки — банячок.

Сперся він на кочергу
І ні кроку по снігу.
А в одлигу позіхнув,
Кочергою ворухнув,
Бороду розпушив
І по стежці рушив.

— Ти куди оце, куди?
— А туди, де холоди,
Де снігів уволю,—
На Північний полюс.
Буду жить і поживать,
Дім із криги мурувать,
Кочергою у хокей
На крижині грати
І морозивом гостей
Буду частувати.

Т. Коломієць

Бесіда за текстом вірша.

— Опишіть сніговика з вірша Т. Коломієць.

— Куди вирушив дід Сніговик? (На Північний полюс.) Чому? (Тому що почалася відлига.)

— Діти, з яких форм складається сніговик?

— Скільки куль необхідно виліпити, щоб утворився сніговик?

— Які ще обов’язкові атрибути сніговика ви знаєте?

— А якого кольору може бути сніговик?

 

6. Практична робота

6.1.  Слово вчителя з елементами бесіди.

— З яких геометричних фігур складається сніговик?

— Скільки куль необхідно виліпити, щоб утворився сніговик?

— Які обов’язкові атрибути сніговика ви знаєте?

— А якого кольору сніговик?

Якщо подивитися на сніговика, то можна визначити, що його форма витягнута вгору. Тому формат для малюнка краще обрати вертикальний.

У тому випадку, якщо хочеться намалювати поряд зі сніговиком інші предмети (будинок, ялинку, кущі, зайця тощо), краще використати горизонтальний формат зображення, адже композиція займатиме більше місця. Ви працюватимете на тонованому папері. (Акцентувати увагу на особливостях роботи з восковою крейдою.)

6.2.  Створення композиції «Веселий сніговик». Робота на окремих тонованих аркушах.

а)   Оберіть формат майбутнього малюнка.

б)  Проведіть лінію горизонту, що розділяє аркуш на дві частини.

в)   Намалюйте сніговика. (Етапи виконання сніговика — в альбомі, с. 31.)

г)   Доповніть образ сніговика деталями (руки-гілки, очі, ніс-морквинка) і додатковими атрибутами (відро, мітла, шарф).

д)  Намалюйте навколо сніговика замети, за бажанням — будинок, ялинку, кущі.

7. Підбиття підсумків уроку

Оцінка й демонстрація робіт учнів.

8. Домашнє завдання

Принести кольоровий папір, кольорові паперові серветки, ножиці, клей ПВА, фломастери.

 

Категорія: Образотворче мистецтво 1 клас | Додав: uthitel (02.02.2014)
Переглядів: 1400 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: