Урок 4. Слухання і розповідання казки - Навчання грамоти Читання 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Навчання грамоти Читання 1 клас

Урок 4. Слухання і розповідання казки

Урок 4. Слухання і розповідання казки

Мета: формувати в учнів уміння виділяти речення із мовного потоку; закріплювати уміння добирати речення до схем; вчити слухати і розповідати казку; розвивати пам'ять, увагу, мовлення; прищеплювати любов до художнього слова.
 
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Ось і все, дзвенить дзвінок, В гості йде до нас урок. Буде він у нас цікавий — В ньому казочок чимало.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Гра «Впіймай речення»
Учитель пропонує учням послухати текст і визначити, скільки в ньому речень. Після повторного прослуховування діти відтворюють речення, які вони запам'ятали. Потім записують у зошиті і на дошці їх спільну графічну модель.
Сонце заходить. Гори чорніють. Пташечка тихне. Поле німіє.
III.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Вступна бесіда
—  На початку уроку я обіцяла вам, що наш урок буде казковим.
—  Чи любите ви казки?
—  Які казки вам найбільше подобаються?
—  Хто читав вам казки?
2.     Вікторина «Чи знаєш ти казки?»
•   Не зміг сидіти на вікні, У лісі всім співав пісні, Але коли зустрів Лисицю,
Та пісня мусила скінчиться. («Колобок»)
•   Підробив він голосок.
Став малим співати!
Здогадалися кони:
Вовк — не наша мати. («Вовк і семеро козенят»)
•   Бабуся старенька за лісом жила. 
Онука до неї гостинці несла,
Та стрінувся в лісі їй сірий хижак.
Ця дівчинка зветься, пригадуєш, як? («Червона Шапочка»)
•   Сиднем у землі сиділа
Час настав — і всіх здружила: 
Діда, бабу, внучку й Хвінку, 
Мишку та кицюню Мінку. («Ріпка»)
•   Як знайшов він колосок, 
Борошна змолов мішок — 
Пиріжків напік і з'їв.
Ледарів не пригостив. («Колосок»)
*   Заховавшись у корзині, їде на ведмежій спині.
Дивиться, щоб волохатий
Пиріжка не міг узяти. («Мата і ведмідь»)
3.    Робота за Букварем {с. 9)
1)     Робота за малюнками.
—  Назвіть казки, зображені на малюнках.
—  Хто посадив ріпку?
—  Хто допомагав дідові вирвати ріпку?
—  Чому вдалося вирвати ріпку?
—  Складіть речення за поданими схемами.
—  Послухайте пісеньку.
Я по засіку метений, 
Я із борошна спечений. 
Я від баби втік, 
Я від діда втік...
—  Хто співав цю пісеньку?
—  Як називається казка?
—  Уважно послухайте казку «Колобок» і запам'ятайте, з ким зустрічався її герой.
2)     Виразне читання казки вчителем.
3)    Аналіз змісту казки за запитаннями; заучування зі слів учителя пісеньки Колобка.
—  Хто спік Колобка?
—  Де баба його поставила?
—  Куди побіг Колобок?
—  Хто першим зустрівся на дорозі Колобку?
—  Яку пісеньку Колобок заспівав Зайчикові? Давайте повторимо її разом!
—  З ким зустрівся Колобок після Зайчика?
—  Чому Вовчик не з'їв Колобка?
—  Яку пісню заспівав Колобок Ведмедеві?
—  Хто перехитрив Колобка?
—  Чи шкода вам його? Чому?
4)     Робота в парах.
Інсценізація уривка казки «Колобок». Діти одягають маски і відтворюють розмову вибраних героїв казки.
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Що вчилися робити на сьогоднішньому уроці?
—  Які казки пригадали? Чого вони нас учать?
Категорія: Навчання грамоти Читання 1 клас | Додав: uthitel (25.09.2014)
Переглядів: 786 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: