Урок 12. Закріплення вмінь виконувати мовний аналіз слів та речень. Бесіда на тему «Заняття людей» - Навчання грамоти Читання 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Навчання грамоти Читання 1 клас

Урок 12. Закріплення вмінь виконувати мовний аналіз слів та речень. Бесіда на тему «Заняття людей»

Урок 12. Закріплення вмінь виконувати мовний аналіз слів та речень. Бесіда на тему «Заняття людей»

Мета: навчати учнів виконувати звуковий аналіз фонетично нескладних слів — виділяти голосні в складі, початковий і кінцевий звуки в слові, вчити будувати звукові моделі та добирати слова до поданих моделей; розвивати фонематичний слух; виховувати повагу до людей праці.
 
Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ
1.     Вправи на зіставлення парних твердих і м'яких приголосних [окремо, в складах І словах)
1)     фонетико-артикуляційні вправи.
—  Послухайте уважно вірш, який ми сьогодні вивчимо напам'ять, і скажіть, про кого він.
Лелека ластівку питає:
— Хто вище всіх птахів літає?
— Літають люди вище всіх На літаках своїх легких.
—  Хто з ким розмовляє у цьому вірші? {Лелека з ластівкою. Учитель демонструє зображення цих птахів.) Повторіть за мною вірш і скажіть, які звуки зустрічаються в ньому найчастіше. (Учні мають назвати звуки [л], [л'].)
—  Тепер промовимо вірш так, щоб добре було чути, як вимовляються ці звуки.
2)    Артикуляційна зарядка.
—  Вимовте всі злиття зі звуком [л] (ла, ло, лу, ле, ли); зі звуком [л'] (ля, льо, лю, лє. лі). За допомогою якої частини язика ми вимовляємо звук [л]? (За допо могою кінчика язика.) А звук [л*]? (За допомогою середини язика.)
3)    Зіставлення окремих звуків у словах.
—  Розгляньте звукові моделі слів (моделі слів подані під предметними малюнками лося й оленя на дошці).
 
—  Назвіть послідовно звуки у слові лось. (Учитель стежить за тим, щоб приголосні звуки [л], [с'] учні називали правильно, без призвуку голосного.)
—  Тепер спробуємо назвати послідовно всі звуки у слові олень. Який перший склад у цьому слові? А другий?
—  Назвіть тепер звуки по порядку.
—  Послухайте ще раз ці два слова і скажіть, чи є в них однаковий звук? (Учні мають знайти у словах спільний звук [л].)
ФІзкультхвилинка
Раз! Два! Всі присіли. 
Потім вгору підлетіли. 
Три! Чотири! Нахилились, 
Із струмочка гарно вмились.
П'ять! Шість! Всі веселі 
Крутимось на каруселі. 
Сім! Вісім! В поїзд сіли. 
Ніжками затупотіли. 
Дев'ять! Десять! Відпочили 
І за парти дружно сіли.
2.     Робота за Букварем
V    Розвиток мовлення. Бесіда «Заняття людей».
—  Розгляньте малюнки (с. 19). Складіть речення за кожним малюнком.
—  Чим ви любите займатися у вільний час?
—  Чи допомагаєте ви своїм батькам? Розкажіть.
—  Розкажіть про професії своїх батьків.
2)    Робота над звуковим аналізом слів.
—  Доберіть слова до звукових моделей. (Молоток, ножиці, нитка, олівці, фарби)
—  Складіть речення за схемами. Назвіть, що покладете у ранець. Як ці предмети назвати одним словом? (Навчальне приладдя)
3.     Побудова звукових моделей слів
—  Відгадайте загадки, побудуйте звукові моделі до слів-відгадок.
•   Він великий і красивий. 
Як біжить, то в'ється грива.
 «І-го-го! І-го-го!» —
Не впіймаєте його! (Кінь)
•   Мокра вата пропливає,
З исба воду проливає. (Хмара)
•   Золотиста і пригожа.
На гарбуз я трішки схожа.
Та на смак я не така,
А солодка і м'яка. (Диня)
•   Гілочки рогаті,
А плоди — крилаті. (Клен)
•   Біленький він, неначе сніг, Його краса чарує всіх,
І на свою чарівну вроду
Сам загляда у синю воду. (Лебідь)
III.   ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Продовж речення»
—  Сьогодні на уроці я вчився...
—  Найбільше мені сподобалося...
—  Хочу ще краще навчитися...
—  Розкажу батькам...
Категорія: Навчання грамоти Читання 1 клас | Додав: uthitel (25.09.2014)
Переглядів: 858 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: