Урок 30. Казку розповів… оркестр - Музика 2 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Музика 2 клас

Урок 30. Казку розповів… оркестр

Урок 30.
Казку розповів… оркестр

Мета уроку: познайомити учнів з симфонічною казкою С. Прокоф’єва «Петрик і Вовк» і з інструментами симфонічного оркестру. Показати виражальні та зображальні можливості тембру як одного із засобів музичної виразності. Розвивати в учнів співацькі навички, творчі здібності, збагачувати слуховий досвід і музичний кругозір. Виховувати культурну й освічену особистість.

Очікувані результати: учні знають 4 групи інструментів симфонічного оркестру, називають інструменти, що входять до їхнього складу, розрізняють на слух їхні «голоси», пояснюють роль тембру у створенні музичних образів, спостерігають за особливостями музики, виразно співають, беруть участь в інсценізаціях пісень.

Обладнання: ___________________________________________________________________

Тип уроку: комбінований, поглиблення теми.

Домінанти уроку:

                              — симфонічний оркестр;

                              — роль тембру в музиці.

  • 1.  Організаційний етап

1.1.  Вхід до класу під музику.

1.2.  Перевірка присутності учнів:

кількість за списком ___,

кількість присутніх на уроці ___,

відсутніх ___.

1.3.  Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4.  Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

  • 2.  Орієнтовний план уроку

2.1.  Вхід до класу під звучання української народної пісні «Як діждемо літа».

2.2.  Розспівування.

2.3.  Виконання в русі української народної пісні «Як діждемо літа».

2.4.  Бесіда за темою уроку.

2.5.  Ознайомлення з інструментами симфонічного оркестру і персонажами музичної казки С. Прокоф’єва «Петрик і Вовк».

2.6.  Слухання тем дійових осіб симфонічної казки.

2.7.              Слухання симфонічної казки С. Прокоф’єва «Петрик і Вовк».

2.8.  Ознайомлення з українською народною піснею «А продай, бабусю, бичка» (або «Ой ходила дівчина бережком»). Виконання з елементами інсценізації.

2.9.  Виконання пісень «Ой чого ти, метелику» (муз. В. Верховинця) і української народної пісні «Соловеєчку, сватку, сватку» з інсценізацією.

2.10.            Узагальнення матеріалу.

2.11.            Вихід із класу під мелодію української народної пісні «Соловеєчку, сватку, сватку» (або за вибором учителя).

  • 3.  Актуалізація опорних знань

3.1.  Розспівування.

3.2.  Виконання в русі української народної пісні «Як діждемо літа».

3.3.  Виконання пісень «Ой чого ти, метелику» (муз. В. Верховинця) і української народної пісні «Соловеєчку, сватку, сватку» з інсценізацією.

  • 4.  Мотивація навчальної діяльності

4.1.  Повідомлення теми уроку.

4.2.  Мотиваційна бесіда.

У центрі уроку — симфонічна казка С. Прокоф’єва «Петрик і Вовк». Композитор написав цю казку, щоб познайомити дітей з інструментами симфонічного оркестру. Усі ролі в ній «виконують» різні інструменти, у кожного персонажа є своя музична тема. Познайомившись із симфонічною казкою С. Прокоф’єва, учні навчаться розрізняти «голоси» окремих інструментів, зрозуміють роль тембру (як одного із засобів виразності) у створенні музичних образів, набудуть нових знань про симфонічний оркестр.

  • 5.  Етап засвоєння нових знань

5.1.  Бесіда за темою уроку.

5.2.  Ознайомлення з інструментами симфонічного оркестру і персонажами музичної казки С. Прокоф’єва «Петрик і Вовк».

5.3.  Слухання тем дійових осіб симфонічної казки.

5.4.  Слухання симфонічної казки С. Прокоф’єва «Петрик і Вовк».

5.5.  Ознайомлення з українською народною піснею «А продай, бабусю, бичка» (або «Ой ходила дівчина бережком»). Виконання з елементами інсценізації.

  • 6.  Узагальнення та закріплення знань

6.1.  Що нового про музику дізналися учні на уроці?

6.2.  У чому незвичайність казки «Петрик і Вовк»?

6.3.  Для чого композитор написав її?

6.4.  Чого нового навчила нас ця симфонічна казка?

6.5.  За бажанням — завдання в «Робочому зошиті з музичного мистецтва».

  • 7.  Підбиття підсумків уроку

Музичну казку «Петрик і Вовк» знають у всьому світі. Її переклали англійською та іншими мовами. Завдяки їй ми дізналися нове про музику і навчилися цінувати дружбу, взаємовиручку, сміливість, кмітливість тощо.

  • 8.  Вихід із класу

Під мелодію української народної пісні «Соловеєчку, сватку, сватку» (або за вибором учителя).

Категорія: Музика 2 клас | Додав: uthitel (25.04.2014)
Переглядів: 835 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: