Урок 17. Чарівні мелодії зими - Музика 2 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Музика 2 клас

Урок 17. Чарівні мелодії зими
Урок 17.
Чарівні мелодії зими
Мета уроку: продовжити знайомити учнів із зимовими обрядовими піснями, підкреслюва-ти зв’язок музики із життям. Збагачувати слухацький досвід учнів творами зимової тематики. Розвивати емоційно-чуттєву сферу школярів, співацькі навички, творчі здібності. Виховувати любов до народної і класичної музики, викликати інтерес до українського фольклору, різних жанрів музичного мистецтва.
Очікувані результати: учні розповідають про народні зимові свята, обрядові пісні, пов’язані з ними, наводять приклади відомих їм колядок та щедрівок, виразно й осмислено ви-конують їх, пояснюють зміст, розмірковують про музику, інтерпретують музичні тво-ри, виконують у русі зимові пісні й хороводи.
Обладнання: 
Тип уроку: урок уведення в тему.
Домінанти уроку:
— зимові обрядові пісні;
— колядки та щедрівки;
— балет.
1. Організаційний етап
1.1. Вхід до класу під музику.
1.2. Перевірка присутності учнів:
кількість за списком ___,
кількість присутніх на уроці ___,
відсутніх ___.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
2. Орієнтовний план уроку
2.1. Вхід до класу під звучання української народної пісні «Щедрик» у хоровій обробці М. Леонтовича.
2.2. Бесіда з учнями про музичні враження під час зимових канікул.
2.3. Розспівування. Я. Степовий «Зимонька-снігуронька» (1–2 куплети). Ознайомлення з елементами нотного запису мелодії.
2.4. Бесіда за темою уроку.
2.5. Виконання української щедрівки «Ой сивая тая зозуленька».
2.6. Слухання колядок та щедрівок у виконанні народних хорів (фольклорних колективів),
2.7. Виконання в русі зимових та новорічних пісень.
2.8. Слухання (перегляд відеофрагмента) «Вальсу снігових пластівців» з балету П. Чайковсь-кого «Лускунчик».
2.9. Виконання творчого завдання.
2.10. Узагальнення матеріалу.
2.11. Вихід із класу під музику «Маршу» з балету П. Чайковського «Лускунчик» (або за вибором учителя).
3. Актуалізація опорних знань
3.1. Бесіда з учнями про зустрічі з музикою під час зимових канікул.
3.2. Розспівування.
3.3. Виконання української щедрівки «Ой сивая тая зозуленька» (варіанти).
3.4. Виконання в русі зимових пісень і хороводів.
4. Мотивація навчальної діяльності
4.1. Повідомлення теми уроку.
4.2. Мотиваційна співбесіда з учнями.
— Коли виконують колядки та щедрівки?
— Який зміст цих обрядових пісень?
— Які колядки й щедрівки ви знаєте?
— З яким настроєм їх виконують?
Обрядові пісні тісно пов’язані із життям народу, вони дійшли до нас з далекого минулого і передавалися від покоління до покоління. Вважалося, що обрядові пісні наділені великою силою, адже побажання йдуть від щирого серця. Вони вчать нас відкритості, людяності, доб-рого ставлення до людей.
5. Етап засвоєння нових знань
5.1. Виконання пісні Я. Степового «Зимонька-снігуронька» (1–2 куплети). Ознайомлення з елементами нотного запису мелодії.
5.2. Слухання колядок та щедрівок у виконанні народних хорів або фольклорних колективів.
5.3. Слухання (перегляд відеофрагмента) «Вальсу снігових пластівців» з балету П. Чайковсь-кого «Лускунчик».
5.4. Виконання творчого завдання: придумати свій танок сніжинок під музику П. Чайковсь-кого.
6. Узагальнення та закріплення знань
6.1. Що нового дізналися учні на уроці?
6.2. Які чарівні мелодії зими прозвучали?
6.3. Чим вони сподобалися учням?
Музика зимових свят подарувала радісний настрій, а чарівні звуки снігового вальсу запроси-ли до балету. Отже, учні розпочинають подорожувати «музичними країнами».
6.4. За бажанням — завдання в «Робочому зошиті з музичного мистецтва».
7. Підбиття підсумків уроку
Народні обрядові пісні збагачують нашу духовність і уявлення про життя. Класична музика запрошує до високого й прекрасного світу балетного мистецтва.
8. Вихід із класу
Під музику «Маршу» з балету П. Чайковського «Лускунчик».

Категорія: Музика 2 клас | Додав: uthitel (12.01.2014)
Переглядів: 603 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: