Урок 5 Створення композиції з крапок, ліній, плям. Виконання роботи «Святковий салют» - Музичне мистецтво 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Музичне мистецтво 1 клас

Урок 5 Створення композиції з крапок, ліній, плям. Виконання роботи «Святковий салют»

Створення композиції з крапок, ліній, плям. Виконання роботи «Святковий салют»

Мета: закріпити знання учнів про засоби виразності (крапку, лінію, пляму), ознайомити з елементарними способами складання простих форм, із правилами користування пензлем та гуашшю; розвивати моторику рук, відчуття кольору, уяву; активізувати творчу ініціативу учнів; виховувати охайність під час виконання роботи.

Очікувані результати: діти повинні вміти створювати композицію з крапок, ліній і плям; уміти користуватися гуашшю, пензлем; рівномірно заповнювати зображенням усю площину аркуша.

Обладнання й матеріали: аркуші паперу чорного або фіолетового кольору, фарба гуаш, тонкі пензлі, гігієнічні палички; альбом із шаблонами (с. 10–11); фотографії феєрверків.

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань

Бесіда.

— Які види ліній ви знаєте?

— Чи може лінія виражати характер? Наведіть приклади.

3. Мотивація навчальної діяльності

3.1.  Читання вірша.

Салют

Дивовижна це подія,
Наче небо зорі сіє.
Над бульваром,
Над двором
Розсипи салюту
Видно звідусюди.
Різноколірні вогні
Сяють у височині.
Золоті букети,
Ясно-сині зорі
Тут мигнули,
Там майнули.
Важко розказати, що то за краса.
Краще подивіться, люди, в небеса.

М. Гаузер

3.2.  Бесіда за текстом вірша.

— Як поет описав словами феєрверк? А яким ви його собі уявляєте? Якого кольору бувають іскри салюту?

— З чим поет порівнює святковий салют? (Із букетами, розсипами зірок.)

— За допомогою яких матеріалів та інструментів художник може зображувати феєрверк?

4. Оголошення теми й завдань уроку

5. Вивчення нового матеріалу

5.1.  Слово вчителя.

— Лінії, крапки, плями давно стали основними засобами художньої виразності. Уміло їх використовуючи, художники створюють різні образи. Погляньте, яке розмаїття форм можна передати за допомогою ліній. (Демонстрація ілюстрацій в альбомі, с. 10.)

— Художник може зображувати лінії товстішими чи тоншими. Для цього в майстра багато різних пензлів, але й одним пензликом теж можна провести лінії різної товщини. Лінійний малюнок може передати не лише контури предмета, але і його характер, і навіть рух.

Аби передати об’єм предмета на папері, художник використовує штрих — багато ліній, однакових за формою, напрямком та товщиною, які розташовані на рівній відстані одна від одної. Вони можуть розміщуватися дуже близько одна до одної, створюючи таким чином пляму.

Але існують явища і предмети, зображувати які можна за допомогою крапок. Крапки добре передають деякі неоднорідні поверхні — пісок, сніг.

Поєднання різних типів ліній із крапками можна побачити в народних орнаментах, якими прикрашені предмети побуту.

5.2.  Виконання тренувальної вправи. Робота в альбомі, с. 10.

— На малюнку зображено сніг, що падає, та піщані бархани й піщинки, які здуває вітер. Спробуйте за допомогою тонкого пензлика і фарб передати на папері ці явища.

5.3.  Фізкультхвилинка.

6. Практична робота

Виконання малюнка «Святковий салют». Робота в альбомі, с. 11.

— Погляньте на фотографії феєрверків. (Демонстрація фотографій. Можна використати ілюстрації в альбомі, с. 10.) Зверніть увагу на різні напрями іскор, що летять. Основою для вашого малюнка є зображення міста в альбомі із шаблонами. Малювати ви будете на аркуші темного кольору, адже салют буває тільки вночі.

а)   Визначте напрям іскор феєрверку, їхню кольорову гаму. Лінії руху іскор повинні розходитися в сторони від центру спалаху.

б)  Намалюйте різнокольоровий салют тонким пензликом, використовуючи лінії, крапки й плями.

Увага! Пам’ятайте, що малювати лінії та крапки слід самим кінчиком тонкого круглого пензлика.

7. Підбиття підсумків уроку

Загальна оцінка уроку. Перегляд малюнків учнів і демонстрація кращих робіт.

8. Домашнє завдання

Принести кольоровий папір, клей ПВА, ножиці, пензель для клею.

 

Категорія: Музичне мистецтво 1 клас | Додав: uthitel (09.09.2014)
Переглядів: 1766 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: