УРОК 5. Ділення з остачею. Письмове ділення на одноцифрове число - Математика 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 4 клас

УРОК 5. Ділення з остачею. Письмове ділення на одноцифрове число

УРОК 5. Ділення з остачею. Письмове ділення на одноцифрове число

Мета: розглянути табличні випадки ділення з остачею; повторити алго­ритм письмового ділення на одноцифрове число.

Обладнання: картки для усних обчислень, картки для групової роботи.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Контроль і закріплення знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання.

• Записати за діями розв’язання задачі № 33.

• Записати виразом розв’язання задачі № 34.

2. Усні обчислення.

1) Обчислити приклади й за кодом розшифрувати слово.

472

494

616

808

496

680

428

453

 

Слово: вересень.

2) Математичний диктант.

• Перший множник — 3, другий множник — частка чисел 40 і 5. За­писати добуток.

• Число 72 зменшити у 8 разів і результат збільшити на 16.

• Суму чисел 15 і 6 зменшити у 3 рази.

• Знайти довжину відрізка, 14 якого становить 2 см.

• Ділене — 25, дільник — різниця чисел 53 і 48. Записати частку.

• Знайти 13 суми чисел 10 і 20.

3. Робота біля дошки (четверо учнів) та в зошитах (решта учнів).

• Обчислити, записуючи приклад стовпчиком:

148 · 4, 205 · 3, 224 · 4.

• Перше число 400, друге у 2 рази менше. Третє число є сумою першо­го і другого чисел. Знайти третє число.

• У шкільному саду 33 ряди вишень, по 4 дерева у кожному ряду, та 6 рядів слив, по 12 дерев у ряду. Скільки всього дерев у шкільно­му саду?

• Розв’язати приклади: 81 : 6, 54 : 9, 45 : 7, 34 : 6.

III. Повторення письмового ділення трицифровогочисла на одноцифрове

1. Усне розв’язання з коментуванням прикладів № 35 і 36.

2. Пояснення учнями розв’язання прикладу: 618 : 3. (Аналогічно — № 39).

3. Робота з підручником (№ 41, читання учнями пояснення).

4. Коментоване розв’язування прикладів № 42.

5. Самостійне розв’язування прикладів № 43.

6. Фізкультхвилинка.

IV. Розвиток математичних умінь учнів

1. Обчислення виразів з іменованими числами (за вправою № 38).

2. Робота в групах.

І група (середній рівень знань)

1) Знайти значення виразу 207 : а, якщо а = 9.

2) Обчислити: 650 – (486 + 29); 158 · 4.

ІІ група (достатній рівень знань)

1) Знайти значення виразу 348 : a + 87, якщо a = 4.

2) У п’яти класах було 160 учнів порівну. Скільки учнів було у 3 таких класах?

ІІІ група (високий рівень знань)

1) На 10 порцій морозива витрачається 200 г цукру. На скільки порцій вистачить 300 г цукру? (Змінити одне число в умові так, щоб у відповіді отримати більше число.)

2) Обчислити : від 1 хв, від 1 кг, від доби.

V. Підсумок уроку

— Поясніть алгоритм письмового ділення трицифрового числа на одноцифрове.

VI. Домашнє завдання

№ 44.

 

 

Категорія: Математика 4 клас | Додав: uthitel (22.09.2014)
Переглядів: 2547 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: