УРОК 10. Письмове множення на двоцифрове число. Вправи з нерівностями - Математика 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 4 клас

УРОК 10. Письмове множення на двоцифрове число. Вправи з нерівностями

УРОК 10. Письмове множення на двоцифрове число. Вправи з нерівностями

Мета: опрацювати з учнями алгоритм письмового множення на двоциф­рове число, розв’язання задачі, оберненої до задачі на знаходження су­ми двох добутків; вдосконалювати навички усної лічби.

Обладнання: предметні малюнки, картки для індивідуальної роботи.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Аналіз контрольної роботи

1. Загальна характеристика результатів виконання контрольної ро­боти.

2. Аналіз помилок та виконання відповідних завдань.

Учні, які успішно виконали контрольну роботу, працюють за інди­відуальними картками.

III. Письмове множення на двоцифрове число

1. Підготовчі вправи.

Знайти добутки письмово: 231 · 3, 93 · 4, 128 · 7, 115 · 6.

2. Знаходження добутка усно.

23 · 42 = 23 · (40 + 2) = 23 · 40 + 23 · 2 = 920 + 46 = 966.

3. Пояснення вчителя.

— Таким способом обчислювати приклади досить важко, це — гро­міздкий спосіб. Зараз спробуємо помножити на двоцифрове число пись­мово.

Розгляньте запис:

Пояснення письмового множення спочатку учителем, потім читан­ня учнями способу множення в підручнику (№ 73).

4. Коментоване розв’язування прикладів № 74.

5. Фізкультхвилинка.

6. Розв’язування задачі № 75.

Обчислення до цієї задачі учні виконують письмово; вчитель вказує, де виконується письмове множення.

IV. Розвиток математичних умінь учнів

Учитель нагадує учням суть понять «рівність»–«нерівність», пропо­нуючи порівняти записи на дошці:

5 · 12 = 60

5 · 11 < 60

5 · 13 > 60

1. До кожної нерівності підібрати по 2 значення букви b, за яких не­рівність буде правильною.

25 – b = 20

b · 4 < 36

b : 4 > 8

2. За короткою умовою задачі № 76 записати розв’язання за рів­нями: учні високого рівня записують вираз до задачі, під ним роблять всі обчислення; учні достатнього і середнього рівнів записують розв’язання задачі за діями.

3. Робота за вправою № 78: (30 + 20) · 5, (30 + 5) · 20, (20 + 5) · 30.

4. Задача з логічним навантаженням.

Пляшка молока коштує 35 к. Молоко дорожче за порожню пляшку на 21 к. Яка ціна порожньої пляшки?

Розв’язання

35 – 21 = 14 (к.);

14 : 2 = 7 (к.) — ціна пляшки.

V. Підсумок уроку

— Що таке рівність (нерівність)? Наведіть приклади.

— Поясніть алгоритм письмового множення трицифрового числа на двоцифрове.

VI. Домашнє завдання

№ 79, 80.

Категорія: Математика 4 клас | Додав: uthitel (22.09.2014)
Переглядів: 1657 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: