Урок № 8 Утворення чисел у межах 100. Дії з іменованими числами. Відрізок. Істинні та хибні висловлюванн - Математика 2 клас (Ф.М. Ривкінд) - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 2 клас (Ф.М. Ривкінд)

Урок № 8 Утворення чисел у межах 100. Дії з іменованими числами. Відрізок. Істинні та хибні висловлюванн

 

Урок № 8

Утворення чисел у межах 100. Дії з іменованими числами. Відрізок. Істинні та хибні висловлювання. Аналіз тексту задачі

Мета уроку: вчити виділяти розрядні одиниці; встановити залежність між одиницями довжини: сантиметром та дециметром; поглиблювати вміння встановлювати істинність або хибність

висловлювань, аналізувати задачу; формувати ціннісні орієнтири.

Очікувані результати: учні називають кількість десятків та одиниць у двоцифрових числах; розрізняють одиниці вимірювання довжини; вчаться креслити відрізки; розв’язують задачі шляхом детального аналізу.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

 

  • 1.   Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _______, кількість присутніх на уроці _______, відсутніх _______.

  • 2.   Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка домашнього завдання.

— Який результат ви отримали у прикладах, складених із круглих чисел (№ 50)?

— Прочитайте приклади, результат яких дорівнює круглому числу.

— Назвіть результати всіх інших прикладів.

— Що таке відрізок?

— Які відрізки ви накреслили (№ 51)?

2.2. Хвилинка каліграфії.

2.3. Математичний диктант.

— Запишіть найбільше двоцифрове число.

— Запишіть найменше трицифрове число.

— Назвіть «сусідів» числа 39.

— Яке число стоїть між числами 45 та 47.

— Запишіть число, що на 1 більше від 87.

— Запишіть число, що на 1 менше від 63.

— Запишіть усі числа від 77 до 81.

2.4. Різнорівневі завдання на вибір. (Роздавальний матеріал.)

2.5. Завдання для кмітливих. (Роздавальний матеріал.)

2.6. Фізкультхвилинка.

  • 3.   Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Слово вчителя

Сьогодні ми продовжуємо подорож країною Математики. У ній ми побачимо, як утворюються числа, зануримося у світ Гео­метрії, розв’яжемо задачу, яку пропонують нам Білосніжка та сім гномів.

  • 4.   Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Колективна робота. Нумерація натуральних чисел (№ 52).

— Назвіть одиниці другого десятка.

— Назвіть одиниці першого десятка.

— Запишіть подані числа у вигляді розрядних доданків.

— Дайте характеристику числам 10, 99. (10 — кругле, найменше серед двоцифрових чисел; 99 — найбільше серед двоцифрових чисел.)

4.2. Робота з геометричним матеріалом (№ 53, 55).

— Що називається відрізком? (Частина будь-якої лінії, обмеженої з обох боків.)

— У перекладі з латинської мови decimation — один з десяти. Як ви гадаєте, що таке дециметр?

— У перекладі з латинської мови centum — сто. Що таке сантиметр?

— Тепер вам буде значно легше зрозуміти табличку, подану на с. 12. Подумайте, як визначити довжину відрізка АВ.

— Для того щоб накреслити відрізок, треба пригадати кілька правил. Ознайомтесь із пам’яткою «Як правильно накреслити відрізок». (Роздавальний матеріал.)

4.3. Робота в групах (№ 54).

Виконайте дії з іменованими числами. Назвіть найбільший результат обчислень. Наступні результати прочитайте у порядку спадання. (Відповідь: 8 дм 4 см; 7 дм 1 см; 7 дм; 1 дм 6 см.)

4.4. Колективна робота (№ 56, 57, 58).

— З якої казки завітали до нас ці герої (№ 56)?

— Для того щоб розв’язати задачу, придумаємо умову та поставимо запитання.

— Яку дію ви обрали для розв’язання цієї задачі? Доведіть свою думку.

— Істинні чи хибні ці висловлювання (№ 57)? Поясніть свою думку.

— Прочитайте завдання (№ 58). Давайте поміркуємо разом над віком сестричок, а для цього складемо таблицю «Хто старший?».

  • 5.   Підсумок уроку

Підсумкова бесіда

— Скільки сантиметрів в одному дециметрі?

— Скільки сантиметрів в одному метрі? А дециметрів?

— Як дізнатися, на скільки одне число більше за інше?

  • 6.   Домашнє завдання

Виконайте завдання № 59, 60. Подумайте, як знайти довжину другого відрізка (№ 59). Запишіть її в інших одиницях вимірювання.

 

Категорія: Математика 2 клас (Ф.М. Ривкінд) | Додав: uthitel (14.11.2015)
Переглядів: 222 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: