Урок № 4 Утворення чисел в межах 100. Порівняння числових виразів. Сутність процесу - Математика 2 клас (Ф.М. Ривкінд) - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 2 клас (Ф.М. Ривкінд)

Урок № 4 Утворення чисел в межах 100. Порівняння числових виразів. Сутність процесу

 

Урок № 4

Утворення чисел в межах 100. Порівняння числових виразів. Сутність процесу розв’язування задач

Мета уроку: пояснити учням позиційний принцип запису чисел; вчити знаходити результати числових виразів; проводити підготовчу роботу до розв’язання складених задач; розвивати логічне мислення; виховувати культуру письма.

Очікувані результати: учні називають компоненти числових виразів при додаванні та відніманні, найбільше та найменше число у ряді двозначних чисел, складають короткий запис до задач, розв’язують їх.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

 

  • 1.   Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _________, кількість присутніх на уроці _______, відсутніх _______.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

  • 2.   Актуалізація опорних знань

2.1. Хвилинка каліграфії.

2.2. Перевірка домашнього завдання.

Запитання вчителя:

— У який спосіб ви розв’язали задачу № 19?

— Що означає на 3 кеглі менше?

— Які відповіді ви отримали при розв’язанні числових виразів?

— Які дії при цьому виконували?

— Що означає знайти суму?

— Що означає знайти різницю?

2.3. Розв’язування різнорівневих числових виразів. (Роздавальний матеріал.)

— Які числа називають круглими?

— Розв’яжіть числові вирази із круглими числами.

2.4. Гра « Усний рахунок».

Завдання учням:

Визначте закономірність у розміщенні чисел у кожному рядку і назвіть відповідно до цієї закономірності ще по два числа.

1) 3, 4, 5, 6, 7, 8, ______________________________________________.

2) 8, 7, 6, 5, 4, 3, ______________________________________________.

2.5. Робота за варіантами. (Роздавальний матеріал.)

— Складіть числові вирази, поставивши між цифрами + або –.

Варіант 1

1 ☐ 2 ☐ 3 ☐ 4 ☐ 5 = 1

Варіант 2

1 ☐ 2 ☐ 3 ☐ 4 ☐ 5 = 5

2.6. Фізкультхвилинка.

  • 3.   Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Слово вчителя

Математика завжди допомагає у житті. Ось ви пішли до магазину. Як ви купите цукерок, якщо не вмієте рахувати? Потім вийшли у двір погратися — але у «хованки» не пограєш, якщо не вмієш рахувати. Як бачимо, вчитися рахувати нам дуже потрібно!

  • 4.   Узагальнення й закріплення знань

4.1. Робота з підручником (№ 20, 21).

Запитання і завдання вчителя:

— Прочитайте числа завдання № 20.

— Скільки цифр у кожному з них?

— Скільки одиниць у кожному із чисел першого стовпчика?

— Скільки десятків у кожному із чисел другого стовпчика?

— Яке кругле число записане у третьому стовпчику?

— Чим відрізняються друге та третє числа третього стовпчика?

— Що ви помітили однакового у першому та другому стовпчиках? (11, 21, 31; 31, 32, 33; 40, 19, 91.)

— Виконайте за зразком завдання № 21 та запишіть у вигляді розрядних доданків.

— Скільки розрядів у кожному із чисел?

4.2. Гра «Хто швидше?» (№ 22).

— Порівняйте числові вирази. Проведемо цю роботу за варіантами: 1 варіант — перший рядочок; 2 варіант — другий рядочок.

— Що допоможе вам порівняти числові вирази? (Треба знайти суму або різницю двох чисел та записати результат над знаком «+» або «–»).

4.3. Робота у групах (№ 23, № 24).

Групи обирають задачу методом жеребкування. Результати своєї роботи учні записують на дошці.

  • 4.   Підсумок уроку

Підсумкова бесіда

— Про що ви дізналися сьогодні на уроці?

— Чи впливає порядок розташування цифр на кількісне вираження числа?

— Що таке порядок розрядних доданків?

— Що таке рівності та нерівності?

  • 5.   Домашнє завдання
  • Знайдіть суму або різницю двох чисел без переходу через десяток у завданні № 25.

— Зробіть короткий запис задачі № 26, розв’яжіть її двома діями та запишіть відповідь.

 

Категорія: Математика 2 клас (Ф.М. Ривкінд) | Додав: uthitel (14.11.2015)
Переглядів: 263 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: