Урок № 30 Табличне додавання та віднімання. Нумерація в межах 100. Залежність результатів арифметичних дій від зміни одного із компонентів - Математика 2 клас (Ф.М. Ривкінд) - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 2 клас (Ф.М. Ривкінд)

Урок № 30 Табличне додавання та віднімання. Нумерація в межах 100. Залежність результатів арифметичних дій від зміни одного із компонентів

Урок № 30

Табличне додавання та віднімання. Нумерація в межах 100. Залежність результатів арифметичних дій від зміни одного із компонентів. Розв’язування складених обернених задач. Знаходження периметру. Дії зі змінною

Мета уроку: поглибити знання щодо взаємозалежності дій додавання і віднімання; аналізувати задачі різного ступеня складності; розвивати обчислювальні навички, вміння використовувати на практиці раніше отримані знання; виховувати повагу до думки інших учнів.

Очікувані результати: учні вміють будувати натуральний ряд чисел, виконують арифметичні дії, уміють перевіряти правильність виконання дій, знаходять периметр фігури, розв’язують вирази зі змінною.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал.

Тип уроку: урок комплексного використання знань, умінь і навичок.

 

  • 1.   Організаційний момент
  • 2.   Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка домашнього завдання.

— Прочитайте приклади в такому порядку, щоб відповіді були розташовані від найменшої до найбільшої.

— У найбільшому числі назвіть кількість десятків та одиниць.

— У який спосіб ви знайшли результат задачі?

2.2. Хвилинка каліграфії.

2.3. Математичний диктант.

— Знайдіть суму чисел 7 і 4.

— Знайдіть різницю чисел 13 і 5.

— До якого числа треба додати3, щоб отримати 11?

— Від якого числа треба відняти 4, щоб отримати 8?

— Доданки 9 і 5. Знайдіть суму.

— Зменшуване — 13, від’ємник — 4. Чому дорівнює різниця?

— На скільки 11 більше, ніж 3?

— На скільки 4 менше, ніж 12?

— Сума дорівнює 14, перший доданок — 5. Чому дорівнює другий?

— Перше число 11, а друге — на 2 менше. Чому дорівнює друге число?

— Перше число 8, а друге — на 5 більше. Чому дорівнює друге число?

— На скільки треба збільшити 9, щоб отримати 14?

2.4. Завдання для допитливих. (Роздавальний матеріал.)

2.5. Фізкультхвилинка.

  • 3.   Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Слово вчителя

Нас чекають цікаві зустрічі. Сьогодні ми зустрінемося з героями казки «Ріпка» й допоможемо їм розібратися з важливим завданням.

Ріпка виросла нівроку —

Та й великий урожай!

Перейдемо до уроку,

Діду й бабі помогай!

Потім завітаємо до багатокутників і відшукаємо для них периметр.

  • 4.   Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Гра «Найуважніший» (№ 215).

— Прочитайте завдання. Про що запитується в ньому? У чому пастка?

— Так як же відповісти на це запитання? (Відповідь: 6 рук.)

4.2. Пояснення вчителя.

— Поміркуйте, як перевірити правильність додавання або віднімання. А все дуже просто. Прочитайте правило на с. 40 підручника.

— Що ви дізналися?

4.3. Прийом «Шпаргалка з помилками» (№ 211, 212). (Роздавальний матеріал.)

Перевірте правильність виконання роботи. Виправте помилки.

— Для кого з вас такий спосіб полегшує обчислення? Поясніть його.

4.4. Гра «Кращий обчислювач» (№ 209, 210).

Розв’яжіть подані числові вирази.

— Що означає: записати числа в порядку зростання?

4.5. Робота з підручником (№ 213).

— Про що йдеться в задачі?

— Що нам відомо?

— Як знайти кількість жіночих костюмів? Дитячих?

— Ускладнюємо завдання: а як знайти загальну кількість костюмів?

  • 4.6.         Робота за варіантами (№ 214, 216).

1 варіант                                      2 варіант

№ 214 (трикутник)                       № 214 (чотирикутник)

№ 216 (перший вираз)                 № 216 (другий вираз)

  • 5.   Підсумок уроку

Підсумкова бесіда

— Як перевірити правильність додавання, віднімання?

— Як знайти периметр будь-якої фігури?

— Чому зручно додавати частинами?

  • 6.   Домашнє завдання

Виконайте завдання № 217, 218.

— Як виконати перевірку?

— Яку задачу необхідно розв’язати: просту чи складену? Доведіть.

 

Категорія: Математика 2 клас (Ф.М. Ривкінд) | Додав: uthitel (15.11.2015)
Переглядів: 265 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: