Урок № 27 Табличне додавання та віднімання. Переставний закон додавання. Задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. - Математика 2 клас (Ф.М. Ривкінд) - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 2 клас (Ф.М. Ривкінд)

Урок № 27 Табличне додавання та віднімання. Переставний закон додавання. Задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць.

Урок № 27

Табличне додавання та віднімання. Переставний закон додавання. Задачі на збільшення та зменшення числа
на кілька одиниць. Побудова прямокутників

Мета уроку: поглибити знання щодо вивчення таблиці додавання та віднімання в межах 20; сформувати поняття про особливості використання переставного закону додавання; аналізувати задачі щодо збільшення числа на кілька одиниць; виховувати творчу активність на уроках.

Очікувані результати: учні вміють розв’язувати приклади на додавання та віднімання з переходом через десяток, використовувати на практиці переставний закон додавання, складати, аналізувати та розв’язувати прості та складені задачі, знаходити периметр прямокутника.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

 

  • 1.   Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці _______, відсутніх __________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

  • 2.   Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка домашнього завдання.

— Прочитайте приклади, у яких перша дія — додавання. Назвіть їх результати.

— Прочитайте приклади, у яких обидві дії — це віднімання. Назвіть їх результати.

— Прочитайте результати інших прикладів.

2.2. Хвилинка каліграфії.

2.3. Прийом «Математичний ланцюжок».

Доданки 5 і 6. Знайдіть суму; зменште її на 2; збільште на 4; зменште на 5; візьміть попереднє число; знайдіть суму цього числа та 4; знайдіть різницю отриманого числа та 3; збільште на 5; знайдіть наступне число; воно — зменшуване, від’ємник 5, знайдіть різницю; знайдіть наступне число.

2.4. Різнорівневі завдання на вибір. (Роздавальний матеріал.)

2.5. Завдання для допитливих. (Роздавальний матеріал.)

2.6. Фізкультхвилинка.

  • 3.   Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Слово вчителя

Ми продовжуємо нашу подорож квітковою галявиною. Сьогодні ми дізнаємося, що в математиці є свої закони, які допомагають полегшити розв’язання завдань. А потім зробимо привал, купимо фруктів: яблук, груш.

  • 4.   Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Прийом «Коло ідей». Групова робота (№ 180, 181).

— Розгляньте, як виконали додавання та віднімання учні іншого другого класу. Поясніть спосіб виконання дій.

— Спираючись на попереднє завдання, закінчіть обчислення (№ 181).

4.2. Пояснення вчителя.

— Уявіть, що перед вами лежать дві купки кубиків: в одній їх 10, а в другій — 4. Треба всі кубики скласти в одну купку. Як це зручніше зробити? Є два способи: можна до 10 перенести 4 кубики або ж до 4 перенести 10.

— У математиці є закон: від перестановки доданків сума не змінюється. Це переставний закон додавання.

4.3. Фронтальна робота (№182, 183).

— Спробуємо виконати ці завдання, скориставшись переставним законом додавання.

  • 5.   Узагальнення і закріплення знань

5.1. Прийом «Мозковий штурм». Робота в групах (№ 184).

— Учні іншого другого класу надіслали вам математичні телеграми. Розшифруйте їх.

5.2. Прийом «Шпаргалка з помилками» (№ 185).

Незнайко вже розв’язав цю задачу. Перевірте спосіб його розв’я-зання:

6 + 7 = 13 (кг)

Відповідь: 13 кг фруктів усього купив тато.

5.3. Робота з геометричним матеріалом (№ 186).

— Пригадайте формулу знаходження периметра прямокутника:

Р = а + в + а + в.

  • 6.   Підсумок уроку

— З яким математичним законом ви познайомились на уроці?

— Для чого він потрібен?

— Як знайти периметр прямокутника?

  • 7.   Домашнє завдання

Виконайте завдання № 187, 188.

— Чим відрізняються задачі № 188?

 

Категорія: Математика 2 клас (Ф.М. Ривкінд) | Додав: uthitel (15.11.2015)
Переглядів: 354 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: