Урок № 15 Додавання й віднімання на основі десяткової нумерації - Математика 2 клас (Ф.М. Ривкінд) - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 2 клас (Ф.М. Ривкінд)

Урок № 15 Додавання й віднімання на основі десяткової нумерації

 

Урок № 15

Додавання й віднімання на основі десяткової нумерації. Сутність процесу розв’язування задач. Міри вартості. Відрізок

Мета уроку: сформувати поняття про пряму та обернену дію, вчити складати задачі за схемами, визначати одиниці вартості, розвивати логічне мислення, виховувати повагу до людей праці.

Очікувані результати: учні знають і називають одиниці вартості; розрізняють дії додавання та віднімання; спираючись на схему, правильно обирають пряму та обернену дію.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

 

  • 1.   Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці _______, відсутніх ________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

  • 2.   Актуалізація опорних знань

2.1. Хвилинка каліграфії.

2.2. Перевірка домашнього завдання (№ 93).

— У який спосіб ви розв’язали задачу?

— Це проста чи складена задача? Доведіть свою думку.

2.3. Різнорівневі завдання на вибір. (Роздавальний матеріал.)

2.4. Прийом «Шпаргалка з помилками». (Роздавальний матеріал.)

2.5. Фронтальна робота (усно).

Закінчіть речення.

— Число десятків на 3 більше від числа одиниць. (30, 41, 52, 63, 74, 85, 96.)

— Число одиниць на 7 менше від числа десятків. (70, 81, 92.)

— Сума числа одиниць і числа десятків дорівнює 6. (15, 24, 33, 42, 51, 60.)

2.6. Фізкультхвилинка.

  • 3.   Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Слово учителя

Сьогодні нам знадобиться уміння не лише розв’язувати числові вирази, а й вибирати ті, які потрібно розв’язати за умовою завдання. На попередньому уроці ми пригадали міри маси, а сьогодні ми будемо рахувати гроші.

  • 4.   Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Прийом «Мозковий штурм» (№ 94).

— Хто швидше розв’яже завдання?

— У мене вийшло 8 прикладів. А у вас? Запишіть їх.

4.2. Фронтальна робота (№ 95).

— Виконуючи додавання, ми виконуємо яку дію? (Пряму.)

— А виконуючи віднімання? (Обернену.)

— Скільки прикладів на віднімання ми можемо скласти? (Приклади доцільно записати лише на дошці.)

4.3. Групова робота. Прийом «Коло ідей» (№ 96).

— Оберіть будь-яку схему, складіть і розв’яжіть задачу.

— Що спільного в першій та четвертій схемах?

— Що спільного в другій та третій схемах?

4.4. Колективна робота (№ 97).

— Запрошую вас до крамниці канцелярських товарів. Хтось із вас обрав олівці, хтось блокнот, хтось фарби. А комусь до вподоби фломастери, пензлики та інше. Що нам потрібно для придбання всіх цих товарів?

— Які одиниці вартості ви знаєте?

— Чи виникли труднощі з розв’язуванням прикладів?

— Який приклад потребує переведення із однієї одиниці в іншу?

(1 грн – 30 к. = 100 к. – 30 к. = 70 к.)

4.5. Робота з підручником (№ 98, 99).

— Яку дію ви повинні виконати, якщо потрібно знайти суму?

— А яку якщо потрібно знайти різницю?

— Як краще розв’язати задачу (№ 99)?

— Позначимо жирність молока за допомогою цифр: 3 — найжирніше, вранішнє; 2 — жирне, денне; 1 — нежирне, вечірнє. Поміркуйте й назвіть відповідь.

  • 5.   Підсумок уроку

Підсумкова бесіда

— Які одиниці вартості ви знаєте?

— Скільки копійок в одній гривні?

— Скільки прикладів можна утворити з одного прикладу на додавання?

— Як знайти суму?

— Як знайти різницю?

  • 6.   Домашнє завдання

Виконайте № 100, 101.

— Чим різняться схеми в завданні № 100?

— Скільки прикладів на віднімання можна утворити з одного прикладу на додавання в завданні № 101?

 

Категорія: Математика 2 клас (Ф.М. Ривкінд) | Додав: uthitel (15.11.2015)
Переглядів: 225 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: