Урок № 9 Лічба предметів. Промінь, кут. Написання цифр 1 і 2 - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 9 Лічба предметів. Промінь, кут. Написання цифр 1 і 2

 

Урок № 9

Лічба предметів. Промінь, кут. Написання цифр 1 і 2

Мета уроку: закріпити правила лічби; розкрити зміст геометричних понять «точка», «пряма», «промінь», «кут»; учити користуватися лінійкою; удосконалити вміння писати цифри 1 і 2; розвивати логічне мислення.

Очікувані результати: учні розуміють, що цифри — це знаки для запису чисел; учні пояснюють відмінність між числом і цифрою; учні орієнтуються на площині та в просторі; розпізнають і розрізняють геометричні фігури; учні називають числа в прямому і зворотному порядку.

Обладнання та матеріали: числові картки, цифри, набір геометричних фігур; індивідуальні картки: «Установи послідовність», «Відповідність числа і цифри».

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • 1. Організаційний момент
  • 2. Актуалізація опорних знань

Вчимося лічити в межах 10.

На дошці числові картки.

— Скільки карток? Яке число перше? Яке число останнє? Яке число стоїть за числом 5? Назвіть число, яке стоїть за числом 7?

Полічимо хором. Покажіть другу картку. Скільки на ній точок?

Скільки точок на восьмій картці?

  • 3. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

— Що таке промінь? (Сонячний промінь.) У математиці також є промінь. Сьогодні ми познайомимось із променем у математиці, а також із фігурою, яка називається «кут». На яке слово схоже слово «кут»? (Куток.)

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Розповідь учителя про точку, пряму, кут, з елементами бесіди.

Ви вже знаєте, що головною в математиці є точка. Щоб накреслити лінію, слід узяти лінійку, притиснути її до паперу чи до дошки і вести олівцем уздовж лінійки. Це пряма лінія. Пряма лінія не має ні початку, ні кінця. Щоб накреслити криву лінію, лінійка не потрібна. Через одну точку можна провести багато прямих і кривих ліній. А через дві точки? Через дві точки можна провести лише одну пряму лінію і багато кривих.

Частина прямої, яка з одного боку обмежена точкою, називається променем.

Якщо з однієї точки накреслити два промені, то це вже нова геометрична фігура — кут.

Точка, пряма, кут, промінь — геометричні фігури.

4.2. Практична робота.

1. У дітей індивідуальні картки, на яких дві точки. Накресліть два промені.

2. Поставте точку. За допомогою лінійки з однієї точки накресліть два промені. Що утворилось? (Кут.)

3. У дітей індивідуальні картки, на яких накреслено лінії та про мені. Знайдіть і обведіть промені.

4.3. Лічба предметів.

Називання чисел від 1 до 10 і від 10 до 1.

Установлення відповідності між числом і цифрою. Учитель виставляє на дошці малюнки, учні лічать предмети і називають їх кількість: 1 м’яч, 2 яблука, 3 комашки, 4 равлики, 5 чашок, 6 квіточок, 7 хмаринок, 8 морквинок, 9 груш, 10 грибочків, а потім об’єднують предмети в множини і позначають їх число відповідною цифрою.

4.4. Робота з роздавальним матеріалом.

Справа викладіть 5 трикутників, зліва — 5 квадратів. Скільки всього фігур? Що можна про них сказати? (Їх порівну.) Зробіть так, щоб трикутників стало більше. (Варто розглянути два способи: додати трикутники або забрати квадрати.)

4.5. Практична робота.

1. Установіть і продовжте послідовність.

2. Об’єднайте предмети в множини і позначте їх число відповідною цифрою.

4.4. Фізкультхвилинка.

Раз! Два! Три! Чотири! П’ять! (встати і вийти з-за парт)
Час прийшов нам спочивать.
Тож піднімем руки вгору, (потягування)
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки, (стрибки)
Як зайчата — скоки-скоки!
Десять, дев’ять, вісім, сім!
Час за парти нам усім.

 

  • 5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Робота з підручником (с. 16).

Завдання 1.

Промінь — це частина прямої, яка тільки з одного боку обмежена точкою.

Завдання 2.

Розглянь кути.

Кут — це фігура, утворена двома променями, що мають спільний початок.

Завдання 3.

Знайди на малюнку замкнені, незамкнені, прямі, криві, ламані лінії, промені, кути.

5.2. Робота в зошиті з друкованою основою.

5.3. Робота в зошиті.

Учитель показує картку з цифрою, а діти обводять у зошитах відповідну кількість клітинок та зафарбовують їх.

Письмо цифр 1 і 2.

  • 6. Підбиття підсумків уроку

— Про що говорили на уроці? Чого навчилися? Що сподобалось найбільше?

 

 

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (21.09.2014)
Переглядів: 1171 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: