Урок № 7 Лічба предметів. Прямі, криві та ламані лінії. Підготовка до написання цифр - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 7 Лічба предметів. Прямі, криві та ламані лінії. Підготовка до написання цифр

 

Урок № 7

Лічба предметів. Прямі, криві та ламані лінії. Підготовка до написання цифр

Мета уроку:  розкрити зміст понять: «пряма», «крива» та «ламана лінії»; формувати вміння вживати у мовленні відповідні словесні конструкції; закріпити поняття про множину як сукупність предметів; розвивати логічне мислення.

Очікувані результати: учні розуміють множину як сукупність предметів; учні об’єднують об’єкти у групу за спільною ознакою; учні розпізнають і розрізняють геометричні фігури; учні називають числа в прямому і зворотному порядку.

Обладнання та матеріали: числові картки, цифри, набір геометричних фігур; картки: вліво, вправо; малюнок із шарфами.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • 1. Організаційний момент
  • 2. Актуалізація опорних знань

Вчимося лічити в межах 10.

На дошці числові картки.

— Скільки карток? Яке число перше? Яке число останнє? Яке число стоїть за числом 1? Назвіть число, яке стоїть за числом 2. Полічімо хором. Покажіть п’яту картку. Скільки на ній точок? Скільки точок на сьомій картці?

  • 3. Повідомлення теми уроку

Сьогодні ми поговоримо про Королеву Геометрії — точку — та про різні лінії.

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. «Казка про точку».

Одного разу вночі до письмового стола архітектора… А до речі, ти знаєш, хто такий архітектор? Архітектор — це людина, яка за допомогою олівця і лінійки креслить на папері чудові будинки, а потім будівельники будують їх.

Так, так. Знаю, про що ти хочеш запитати. Що ж було далі?

…до письмового стола архітектора прилетіла Добра Фея. Покружляла над столом і вже збиралася летіти далі творити добрі справи, як почула тихий голосок:

— Добра Феє, я впізнав тебе.

— Хто ти? — запитала Фея.

— Це я — маленький простий Олівець. Я дуже довго працював і служив своєму хазяїну, а тепер став таким маленьким, що більше не можу бути йому корисним.

— А чим же я можу тобі допомогти? — сумно запитала Фея.

— Я за своє довге життя вивчив дуже цікаву науку, яка називається Геометрія, і тепер міг би поділитися своїми знаннями.

— Гаразд. Я перетворю тебе на маленького чоловічка, і ти зможеш розказати про Геометрію дітям.

— Дякую тобі, Добра Феє,— промовив Олівець і перетворився на ось такого живого маленького чоловічка.

— Погляньте, який він! Дві ручки, дві ніжки, кругла голівка, а ніс?!

— Та це ж не ніс, а олівець!

Олівець засумував, що має такий кумедний ніс, нахилився і вже навіть губки накопилив, щоб заплакати, як раптом… Що це? На аркуші паперу (а на столі в архітектора завжди багато різного паперу) з’явилась точка.

Побачив це Олівець і зрозумів, навіщо Фея зробила йому такий кумедний носик.

— А ти як думаєш?

— Саме так я зможу провести дітей у цікаву країну Геометрію! — зрадів Олівець.

— А ти хочеш туди потрапити? Тоді нам варто познайомитися з Королевою країни Геометрія. Це — Точка. Ось вона.

4.2. Практична робота.

Візьмемо аркуш паперу. Поставимо одну точку. Зігнемо аркуш так, щоб лінія згину проходила через точку. Ще раз зігнемо аркуш, щоб лінія згину проходила через цю точку.

— Скільки прямих може проходити через дану точку? (Багато.)

— Скільки точок на малюнку? (Одна.)

— Скільки прямих можна провести через дану точку? (Багато.)

Отже, через одну точку можна провести багато прямих ліній.

4.3. Бесіда про лінії в математиці.

— Ви вже знаєте, що головною в математиці є точка. (Учитель малює на дошці 2 точки.) Тепер я їх з’єднаю. Вийшла лінія. А можна лінію намалювати без точок. Ось так. Як ви вважаєте, ця лінія без точок? Ні, вона вся складається із точок. На лінії позначаю кілька точок. А щоб лінія вийшла рівною, слід узяти лінійку, притиснути її до паперу чи до дошки і вести олівцем уздовж лінійки. Це пряма лінія. Прямі лінії бувають вертикальні, горизонтальні, похилі. Демонструю. Щоб намалювати криву лінію, лінійка не потрібна. Малюю. А ще лінії бувають ламані.

Чому їх так назвали? (Їх наче поламали.) Ламана лінія — це лінія, яка складається з кількох ланок. Креслю. Бувають лінії замкнені незамкнені. У замкненої лінії немає початку і кінця, її наче замкнули в замочок.

4.4. Практична робота.

На аркуші паперу поставте дві точки. З’єднайте їх. Утворилась лінія. Намалюйте лінію, позначте на ній кілька точок. Візьміть лінійку, притисніть її до паперу і проведіть олівцем уздовж лінійки. У кого вийшла пряма лінія? Намалюйте криву лінію. Намалюйте замкнену лінію.

Кілька дітей виходять до дошки і складають із витягнутих рук пряму, криву, ламану лінію. Потім кілька дітей виходять до дошки і складають із витягнутих рук замкнену і незамкнену лінії.

4.5. Фізкультхвилинка.

Всі піднесли руки — раз!
На носках стоїть весь клас,
Два! — присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! — і вгору,
Два! — і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз — присіли, два — піднялись.
Хай міцніє ваше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.

  • 5. Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Робота з підручником (с. 13).

Завдання 1.

Розглянь малюнок. Покажи сусідові по парті точку, лінію.

Завдання 2.

Розглянь малюнок. Покажи сусідові по парті криву і ламану лінію.

Завдання 3.

Розглянь малюнок. Покажи сусідові по парті замкнену і незамкнену лінії.

— Якою по порядку стоїть замкнена лінія?

Завдання 4.

Утвори множини за кольором, розміром.

5.2. Практична робота.

Допоможіть Марійці знайти свій шарф. Він не найдовший, не найкоротший і не смугастий. Розфарбуйте Марійчин шарф. Знайдіть на шарфі криві, прямі лінії.

5.3. Робота в зошиті з друкованою основою.

5.4. Робота в зошиті.

Підготовка до написання цифр. Малювання геометричних фігур за зразком. Письмо ліній.

  • 6. Підбиття підсумків уроку

— Що ми робили на уроці? Що сподобалось? Я бажаю вам успіхів і гарного настрою. Дякую за роботу на уроці.

 

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (21.09.2014)
Переглядів: 3441 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: