Урок № 6 Число і цифра 1. Написання цифри 1 - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 6 Число і цифра 1. Написання цифри 1

Урок № 6

Число і цифра 1. Написання цифри 1

Мета уроку:  закріпити правила лічби; розкрити співвідношення цифри і числа, поняття: «багато», «один», «число і цифра 1»; навчити писати цифру 1; формувати вміння порівнювати предмети за довжиною, висотою, шириною; розвивати логічне мислення.

Очікувані результати: учні розуміють, що цифри — це знаки для запису чисел; учні пояснюють відмінність між числом і цифрою; учні орієнтуються на площині та в просторі; учні називають числа в прямому і зворотному порядку.

Обладнання та матеріали: числові картки, аркуш паперу, таблиця «Число і цифра 1», пензлики, пластилін, дощечки, палички, альбом, кольорові олівці, дві стрічки, смужки картону різного кольору.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

  • 1. Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ______, відсутніх _______.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

  • 2. Актуалізація опорних знань учнів

Вчимося лічити в межах 10.

На дошці числові картки.

 

— Скільки карток? Яке число перше? Яке число останнє? Яке число стоїть за числом 1? Назвіть число, яке стоїть за числом 2. Полічімо хором. Покажіть п’яту картку. Скільки на ній точок? Скільки точок на сьомій картці?

  • 3. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Відгадайте загадки.

• За горами, за лісами золотий кружок встає. (Сонце.)

• Буває кругленький,
З ріжками буває,
Вночі його всім видно,
А вдень кудись зникає. (Місяць.)

— Скільки сонечок на небі? Скільки місяців на небі? Що об’єднує ці загадки? (Число 1.) Сьогодні на уроці ми познайомимось із числом і цифрою 1.

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. «Казка про Одиничку чи Один».

А ось клітинка — хатинка Одиниці. У цій хатинці одна кімната. Усе в ній на своїх місцях. Посеред кімнати один стіл, біля нього — один стілець, у куточку побіля вікна — одне ліжко, коло нього — одна тумбочка. А на стіні висить одна полиця, де лежить одна книжка. Вона зветься «Математика». Одиниця читає її один раз на добу — перед сном. Коли засне Одиниця, то бачить кольорові сни про смачні фрукти з далеких країн. Ось на таці лежать один банан, один ананас, один апельсин, один лимон, один кавун. А головне те, що цими плодами Одиниця може поділитися із сестрицями Одиницями. Та от проспівав перший півень — сон зник. Час Одиниці до роботи братися.

Бесіда про число 1.

 

— Що у вас пов’язано з числом 1? У мене один ніс. Хто з вас народився першого числа? Хто живе в будинку чи квартирі № 1?

— Як показати число 1? (Одним пальцем, однією паличкою, однією геометричною фігурою.)

4.2. Знайомство із цифрою 1.

Перша цифра — одиниця —
Гостроноса, ніби спиця!
Позначає що вона?
Що предмет один-єдиний:
Голова у нас одна,
Серце теж одне в людини.

У математиці для позначення одного предмета використовують цифру 1. Розгляньте друковану й рукописну цифри 1.

Ось один чи одиниця —
І тонка, й пряма, як спиця.

— Де можна побачити цифру 1? (На гирці 1 кг, пляшці з молоком, монетах вартістю 1 гривня та 1 копійка, на автобусі — номер маршруту, на годиннику, будинку, дверях квартири, у календарі.)

4.3. Зображення цифри 1.

Спробуйте зобразити цифру 1. (Ниточкою, у повітрі, з паличок, своїм тілом; пензликом, змоченим у воді, на підлозі чи на дошці; зліпити із пластиліну на дощечці.)

Знать треба цифри, як годиться,
А перша з них — це «одиниця».
Її впізнаєш ти здалеку.
Вона подібна до лелеки.
Ти тільки добре придивись:
І ніжка довга, і дзьоб униз.

4.4. Фізкультхвилинка.

Прилетіли журавлі
То великі, то малі.
Ходять по воді:
Чап-чап!
Лічать жабок по одній:
Хап-хап!
Перелякані жабки:
Ква-ква!
Пострибали під листки.
Один! Два!

  • 5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Робота з демонстраційним та роздавальним матеріалом.

Із групи предметів діти мають вибрати один предмет та багато предметів. (Квочка з курчатами, Місяць і зорі, кубики та олівці в коробках, лялька і т. ін.).

Покладіть на парту 5 квадратиків, під ними — 4 трикутники. Чого більше? менше? Зробіть так, щоб їх стало порівну. (Додати ще один трикутник або забрати один квадратик.)

Назвіть предмети, яких у класі багато, а яких — лише один. (Багато квітів, але лише одна фіалка; багато дівчаток, але лише одна Марійка.)

5.2. Практична робота.

Учитель демонструє дві стрічки: синю і зелену. Накладаючи їх одна на одну, можна сказати, яка з них ширша, а яка вужча; яка коротша, а яка довша.

На парті в кожної дитини смужки різного кольору. Порівняйте червону і синю смужки. Накладіть їх одна на одну. Яка з них довша? коротша? (Синя смужка довша, а червона — коротша.) Яка з них ширша, а яка вужча? (Червона — ширша, а синя — вужча.) Порівняйте червону і зелену смужки. Накладіть їх одна на одну. Яка з них довша? коротша? (Однакові за шириною.) Порівняйте синю і жовту смужки. (Однакові за довжиною.)

5.3. Робота з підручником (с. 12).

Завдання 1.

Назви предмети на малюнку. Скільки їх? Число один позначають

цифрою 1.

Завдання 2.

Полічи, скільки хлопчиків. Скільки метеликів? Скільки сачків?

Завдання 3.

Розглянь малюнки. Хто один, а кого багато?

5.4. Робота в зошиті з друкованою основою.

5.5. Робота в зошиті.

Намалюй один квадратик. Зафарбуй його. Намалюй одне яблуко. Зафарбуй його. Число один позначають цифрою 1.

Письмо цифри 1.

У кожній клітинці цифра-знак
Свій неповторний долає шлях.
Її шляхом ми пройдемось —
Писати цифру навчимось.
Одиниця, як годиться,
Шлях свій починає
Із середини клітини.
Далі у верхній правий
Куточок клітинки мандрує.
А потім на серединку
Нижньої клітинки крокує.
Тут і ми шлях припиняємо —
Першу одиничку маємо.

Цифра 1 має два елементи: коротку початкову лінію і довгу похилу. Перший починаємо писати трохи вище середини клітинки і продовжуємо вести до верхнього правого кута, звідки, не відриваючи руки, пишемо другий елемент у напрямку до середини нижньої лінії клітинки.

5.6. Чарівні перетворення цифри 1 на човник із вітрилом у морі.

  • 6. Підбиття підсумків уроку

Великий математик Піфагор говорив, що число 1 має велику силу. Це число символізує єдність. «Я, ти, він, вона — разом дружна сім’я». Чи можемо сказати так про наш клас? Від кожного з нас залежить, яким буде наш клас, наша школа, наша країна.

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (21.09.2014)
Переглядів: 3274 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: