Урок № 5 Лічба предметів. Порядкова лічба. Поняття: високий, низький, вищий, нижчий. Підготовка до написання цифр - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 5 Лічба предметів. Порядкова лічба. Поняття: високий, низький, вищий, нижчий. Підготовка до написання цифр

 

Урок № 5

Лічба предметів. Порядкова лічба. Поняття: високий, низький, вищий, нижчий. Підготовка до написання цифр

Мета уроку:  ввести поняття: «кількісна й порядкова лічба»; навчити дітей лічити в різних напрямках; продовжувати засвоювати поняття «лічба предметів»; навчати записувати кількість предметів паличками; формувати вміння порівнювати предмети за висотою; розвивати графічні навички учнів.

Очікувані результати: учні вживають у мовленні відповідні кількісні та порядкові числівники; учні установлюють відношення між предметами, розміщеними на площині та у просторі; учні переміщують їх у заданому напрямку; учні називають числа в прямому і зворотному порядку.

Обладнання та матеріали: демонстраційний матеріал, роздавальний матеріал; підручник, зошит.

Тип уроку: комбінований.

  • 1. Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ______, відсутніх _______.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

  • 2. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Сьогодні ми поговоримо про порядкову лічбу. Порядкова лічба — від слова «порядок».

— Коли люди користуються порядковою лічбою? (При визначенні номера будинку, квартири, місця в залі, номера вагона

поїзда, при шикуванні. При порядковій лічбі будемо відповідати на запитання: який? котрий?)

 

  • 3. Актуалізація опорних знань

3.1. Порядкова лічба. Робота з демонстраційним матеріалом.

Завдання 1.

Пронумерувати — назвати будинки по порядку (10 будинків розміщені в 2 ряди і мають дах різного кольору). Перший, другий, третій, четвертий, п’ятий, шостий, сьомий, восьмий, дев’ятий, десятий. Який дах у п’ятому будинку? у десятому? Який за порядком будинок із чорним дахом? із зеленим?

Завдання 2.

У театрі плаче дівчинка. У неї сьоме місце, але воно зайняте. Чи правильно дівчинка знайшла своє місце? Так. Вона лічила зліва направо. Чи правильно знайшов своє місце хлопчик? Ні. Чому? Він лічив справа наліво. При порядковій лічбі слід указувати напрям лічби. Прийнято лічити зліва направо.

Завдання 3.

Назвіть тваринок по порядку зліва направо (мишка, жабка, зайчик, білочка). А тепер справа наліво. Хто стоїть перед зайчиком? Після мишки? Між жабкою і білочкою? Крайній справа? Зліва? Позаду мишки? Попереду білочки? Повітряні кульки слід роздати звірятам: третьому справа — червону, другому справа — жовту, першому зліва — синю, а четвертому зліва — зелену.

3.2. Робота з роздавальним матеріалом.

• У кожної дитини смужка паперу, на якій намальовано 6 квадратиків.

Розфарбуйте квадратики, рахуючи зліва направо, так: третій — зеленим, четвертий — жовтим, шостий — синім, перший — червоним, перед зеленим — оранжевим, за жовтим — чорним.

Учитель демонструє зразок, за яким працюють діти.

• Покладіть зліва на парті 4 трикутники, справа — 3 квадрати.

— Яких фігур більше? Покладіть між ними 2 кружечки.

— Скільки всього фігур?

— Яких фігур найбільше?

Зробіть так, щоб усіх фігур стало порівну. Полічіть усі фігури.

3.3. Фізкультхвилинка.

 

  • 4. Закріплення вивченого матеріалу

4.1. Робота з підручником (с. 10).

Завдання 1, 2.

4.2. Виконання в зошиті завдання 2 підручника (с. 10).

4.3. Робота з підручником (с. 11).

Завдання 3.

4.4. Виконання в зошиті завдання 4 підручника (с. 11).

4.5. Робота з підручником (с. 11).

Завдання 5.

4.6. Робота в зошиті з друкованою основою.

4.7. Цікаві вправи.

  • 5. Підбиття підсумків уроку

— Куди слід спочатку повернути голову, перш ніж перейти до рогу?

— На яке світло світлофора не можна переходити дорогу? Скіль ки кольорів у веселки?

 

 

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (21.09.2014)
Переглядів: 1134 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: