Урок № 4 Лічба предметів. Поняття про множину. Один і багато. Числа і цифри. Число і цифра 0. Написання цифри 0. Порядкова лічба - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 4 Лічба предметів. Поняття про множину. Один і багато. Числа і цифри. Число і цифра 0. Написання цифри 0. Порядкова лічба

Урок № 4

Лічба предметів. Поняття про множину. Один і багато.
Числа і цифри. Число і цифра 0. Написання цифри 0.
Порядкова лічба

Мета уроку: закріпити поняття про множину, кількість елементів множини; розкрити зміст понять «один», «багато», «число і цифра»; розкрити зміст поняття «число і цифра 0»; готувати учнів до письма.

Очікувані результати: учні розуміють множину як сукупність предметів; учні об’єднують об’єкти у групу за спільною ознакою; учні розуміють число нуль як кількісну характеристику порожньої множини; учні називають числа в прямому і зворотному порядку.

Обладнання та матеріали: демонстраційний матеріал, роздавальний матеріал; підручник, зошит, смужка паперу, на якій намальовано 6 квадратиків, кольорові олівці.

Тип уроку: комбінований.

  • 1. Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ______, відсутніх _______.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

  • 2. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Сьогодні на уроці ми поговоримо про число і цифру 0. Скільки є чисел? (Багато.) А скільки цифр? (10.) І за допомогою цих десяти цифр можна записувати найрізноманітніші числа. (Діти називають числа, а вчитель записує.) Чи хочете і ви навчитись це робити? Добре, тоді розпочинаймо.

 

  • 3. Актуалізація опорних знань

3.1. Лічба предметів. Робота з демонстраційним матеріалом.

Лічба геометричних фігур.

— Скільки квадратів на малюнку? (4.)

— Скільки трикутників? (3.)

— Скільки кругів? (2.)

— Які предмети мають квадратну форму? (Шахматна дошка, годинник, стіл.)

— Які предмети мають трикутну форму? (Дорожний знак, хустинка.) Які предмети мають круглу форму? (Тарілка, сонце, апельсин.)

— Подивіться на предмети в класі. На які фігури вони схожі?

Робота за таблицею.

— Скільки фігур синього кольору? (7.) Скільки червоних? (3.)

— Скільки кругів? (3.) Квадратів? (3.) Трикутників? (4.) Великих фігур? (4.) Малих? (6.)

Робота з кубиками.

— Скільки кубиків у коробці?

— Як можна назвати їх кількість не перелічуючи? (Багато.) (Діти беруть по 1 кубику.)

— Скільки кубиків у коробці? (Жодного.)

— Скільки в Марійки? Даринки? (По 1.)

— Щоб кубиків стало багато, що слід зробити? (Покласти назад у коробку.)

На дошці числові картки. Числа в математиці позначаються певними знаками — цифрами (демонстрація).

3.2. Робота з роздавальним матеріалом.

Учитель показує цифру, а діти на парті викладають відповідну кількість геометричних фігур.

Учитель показує цифру, а діти піднімають відповідну числову картку і навпаки.

На дошці 1 трикутник, 2 квадрати, 3 кружечки. Кількість яких фігур ми позначимо цифрою 2? 3? 1?

 

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Поняття відсутності елементів множини.

На столі вчителя ваза з квітами. Діти лічать квіти у вазі. Хлопчики по черзі підходять до столу, беруть по одній квітці і дарують дівчаткам, доки у вазі не залишиться жодної квітки.

— Скільки квітів у вазі? (Жодної.) Жодної — означає нуль. Цифра означає, що в множині немає жодного предмета.

— Назвіть героїв казки «Ріпка». (Дід, баба, внучка, собака Жучка, киця Варварка, мишка Сіроманка.)

— Скільки в цій казці пташок? (Жодної.)

Множина птахів у казці «Ріпка» — порожня.

4.2. Фізкультхвилинка «Руханка».

4.3. Робота з підручником (с. 9).

4.4. Робота в зошиті з друкованою основою.

4.5. Робота в зошиті.

Письмо цифри 0.

То ти вже постарайся,
Писати нуль навчайся!
Писати починаємо,
Де верхній правий кут.
Ліворуч повертаємо,
Донизу опускаємо,
Плавненько заокруглюєм
І вгору — знову в кут!
Там ми поєднаєм початок і кінець.
Вийшов нуль гарненький!
Ти, друже, — молодець!

  • 5. Підбиття підсумків уроку

 

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (21.09.2014)
Переглядів: 952 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: