Урок № 3 Лічба предметів. Поняття множини. Підготовка до написання цифр - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 3 Лічба предметів. Поняття множини. Підготовка до написання цифр

Урок № 3

Лічба предметів. Поняття множини.
Підготовка до написання цифр

Мета уроку: продовжувати засвоювати поняття «лічба предметів»; учити позначати кількість предметів паличками; ознайомити учнів із поняттям «множина»; розвивати графічні навички учнів.

Очікувані результати: учні перевіряють кількість предметів за допомогою лічби та позначають кількість паличками; учні розповідають, із чого складаються певні множини; учні знаходять зайвий предмет у множині; учні називають числа в прямому і зворотному порядку.

Обладнання та матеріали: демонстраційний матеріал, роздавальний матеріал; підручник, зошит.

Тип уроку: комбінований.

  • 1. Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ______, відсутніх _______.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

  • 2. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Сьогодні ми будемо вчитися порівнювати предмети. І вирушимо в уявну подорож до лісу.

  • 3. Актуалізація опорних знань

3.1. Лічба та порівняння предметів.

Сядьмо в автомобіль і поїдьмо. Спочатку прямо. Ось і місток. Їдемо вгору, а тепер вниз. Під місточком — річечка, а за річечкою — ліс. Зупинили машину, виходимо.

— Що росте в лісі? (Учитель виставляє на дошку малюнки із зображенням дерев, кущів.) Скільки їх? Полічимо зліва направо, а тепер справа наліво. (10.) Які дерева ростуть у лісі? (Високі та низькі.) Яке дерево найвище? (Дуб.) Найнижче? (Ялинка.) А які дерева однакові за висотою? (Берізки.) У якого дерева найтовстіший стовбур? (У дуба.) А в якого найтонший? (У берізки.)

— Що росте під деревами? (Грибочки.) Полічіть їх. (9.) Яких більше? менше? Що треба зробити, щоб їх стало порівну? Виріс ще один грибочок. Який це гриб? (Мухомор.) Що ви про нього знаєте? (Мухомори — це отруйні гриби для людини і ліки для тварин, тому ці гриби не можна знищувати. Краще помилуйтеся ними!)

На дереві сиділа білочка. Вона гризла горішок. А потім пострибала з гілки на гілку, вгору, вниз. Ох і пустунка! Восени білочка заготовляє на зиму грибочки, горішки.

Полічіть і викладіть стільки лічильних паличок, скільки білочка насушила грибочків. Полічіть і викладіть стільки лічильних паличок, скільки білочка нарвала горішків.

Цікаво, що білочка може допомогти нам визначити, якою буде зима. Білка мостить гніздо високо — на теплу зиму, низько — на люту.

Повертаємось додому.

3.2. Робота з роздавальним матеріалом.

Викладіть 6 квадратів, а під ними — 5 трикутників.

— Чи однакова кількість фігур у кожному ряду?

— Чого більше? менше? Зробіть так, щоб квадратів і трикутників стало порівну. (Додати ще один трикутник або забрати один квадрат.)

— Скільки стало квадратів? Скільки стало трикутників?

3.3. Уведення поняття множини.

На набірному полотні вчитель виставляє малюнки із зображенням слона, собаки, ведмедя, жирафа, кота.

— Як можна назвати всі ці предмети? (Тварини.)

Якщо зібрати їх разом до одного мішечка, то отримаємо групу предметів і будемо називати її множиною тварин. А слона, собаку, ведмедя, жирафа, кота — елементами цієї множини.

— Як назвати таку множину: троянда, тюльпан, ромашка? (Множина квітів.) Зима, весна, осінь? (Множина пір року.) А що ще можна додати до цієї множини? (Літо.) Скільки елементів у цій множині? (4.)

3.4. Гра «Назви зайве».

• Капуста, морква, буряк, яблуко, цибуля. (Яблуко зайве, бо це фрукт, а решта предметів належить до множини овочів.)

• Трикутник, прямокутник, квадрат, круг, дятел. (Множина геометричних фігур, зайвий — дятел.)

• Автомобілі, літаки, кораблі, ракети, квітка. (Множина видів транспорту, зайва — квітка.)

3.5. Фізкультхвилинка.

  • 4. Закріплення вивченого матеріалу

4.1. Робота з підручником (с. 8).

4.2. Практична робота.

4.3. Робота в зошиті з друкованою основою.

4.4. Робота в зошиті.

Підготовка до написання цифр. Малювання ялинок, грибів за зразком. Письмо паличок.

  • 5. Підбиття підсумків уроку

— Що ми робили на уроці? У яку подорож вирушили? Про що нове дізналися?

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (21.09.2014)
Переглядів: 1062 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: