Урок № 2 Лічба предметів. Порівняння предметів. Напрямки руху: зліва направо, справа наліво. Просторові відношення: вгорі, внизу, по центру - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 2 Лічба предметів. Порівняння предметів. Напрямки руху: зліва направо, справа наліво. Просторові відношення: вгорі, внизу, по центру

Урок № 2

Лічба предметів. Порівняння предметів. Напрямки руху:
зліва направо, справа наліво. Просторові відношення:
вгорі, внизу, по центру, ліворуч, праворуч, між, під, над, на. Підготовка до написання цифр

Мета уроку: навчити учнів правильно лічити предмети в різних напрямах зліва направо (зліва направо, справа наліво; учити встановлювати розміщення предметів у просторі: вгорі, внизу, по центру, ліворуч, праворуч, між, під, над, на; розвивати графічні навички учнів.

Очікувані результати: учні визначають кількість предметів лічбою в різних напрямках, лічать предмети в просторі за правилами лічби; учні розповідають, із чого складаються певні множини; учні порівнюють предметні множини за кількістю елементів способом складання пар; учні називають числа в прямому і зворотному порядку; учні визначають розміщення об’єктів на площині та в просторі; учні вживають у мовленні відповідні словесні конструкції.

Обладнання та матеріали: демонстраційний матеріал, роздавальний матеріал; аркуші паперу, на яких зображено мотрійки, що стоять у різному порядку; аркуші паперу, на яких зображено мішечки для порівняння множин, підручник, зошит.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • 1. Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ______, відсутніх _______.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

  • 2. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Сьогодні ми будемо вчитися лічити й порівнювати предмети. Порівнювати предмети означає знаходити спільні й відмінні риси між ними.

  • 3. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

3.1. Лічба до 10. «Казка про корову».

3.2. Порівняння предметів.

Сьогодні ми будемо вчитися порівнювати предмети. Порівнювати предмети — означає знаходити спільні та відмінні риси між ними. (Учитель демонструє два предмети: огірок і банан.) Що це? Чи є між ними щось спільне? (Форма і розмір.) У чому полягає відмінність? (Колір, смак, запах; банан — фрукт, огірок — овоч .) Як можна назвати ці предмети одним словом? (Їжа, продукти харчування.)

Визначте, що є спільним у цій множині предметів.

1. Усі предмети червоного кольору (сукня, яблуко, чашка, машина).

2. Усі предмети круглі (тарілка, апельсин, сонце, м’яч).

3. Усі предмети дерев’яні (стіл, шпаківня, лінійка, стільчик).

4. Усе це — шкільні речі (підручник, зошит, ручка, олівець).

3.3. Робота з демонстраційним матеріалом.

•  На першій поличці 4 іграшкових ведмедики. Це ведмежата. Вони коричневі, виготовлені з хутра, однакового розміру. Відрізняються за кольором бантика.

•  На другій поличці 4 м’ячі. Це м’ячі. Вони синього кольору з жовтою смужкою. Виготовлені з гуми. Відрізняються за розміром.

•  На третій поличці 4 машинки. Це машинки. Вони зеленого кольору, виготовлені з пластмаси. Відрізняються за формою.

•  На четвертій поличці 4 кубики. Це кубики. Вони різного кольору, виготовлені з різного матеріалу (дерев’яний, паперовий, із тканини, пластмасовий).

Що є спільним в усіх цих предметах? (Це іграшки, їх на кожній поличці по 4.)

3.4. Робота з роздавальним матеріалом. Робота в парі.

Виберіть і покажіть малюнок, на якому мотрійки стоять у порядку зростання: від найменшої до найбільшої.

Викладіть 6 кружечків, а під ними 7 трикутників.

— Чи однакова кількість фігур у кожному ряду?

— Чого більше? менше? Зробіть так, щоб кружечків і трикутників стало порівну. (Додати ще один кружечок або забрати один трикутник.)

— Скільки стало кружечків? Скільки стало трикутників?

3.5. Фізкультхвилинка.

  • 4. Закріплення вивченого матеріалу

4.1. Робота з підручником (с. 6).

Завдання 1.

4.2. Виконання в зошиті завдання підручника (с. 6).

Письмо квадратиків і прямокутників.

Завдання 2.

4.3. Робота з підручником (с. 7).

Завдання 3, 4.

Читання вірша Наталі Забіли «Стояла собі хатка».

4.4. Практична робота.

Домалюй за зразком.

У кожної дитини табличка. У верхній смужці маленький листочок, поряд — більший, далі — найбільший. На нижній смужці лише намальовано предмет посередині (хмаринка, дім, яблуко, тарілочка і т. ін.)

4.5. Робота в зошиті з друкованою основою.

  • 5. Підбиття підсумків уроку

— Що ми робили на уроці? Чого навчились?

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (21.09.2014)
Переглядів: 942 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: