Урок № 22 Склад числа 5. Порівняння чисел у межах 5. Попереднє і наступне числа. Монети вартістю 5 к., 2 к., 1 к. Написання цифр - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 22 Склад числа 5. Порівняння чисел у межах 5. Попереднє і наступне числа. Монети вартістю 5 к., 2 к., 1 к. Написання цифр

Урок № 22

Склад числа 5. Порівняння чисел у межах 5.
Попереднє і наступне числа. Монети вартістю 5 к., 2 к., 1 к. Написання цифр

Мета уроку: повторити правила лічби, поняття: «число і цифра»; закріпити склад числа 5; формувати вміння порівнювати числа в межах 5, провести бесіду про вартість монет (1 к., 2 к. і 5 к.); учи ти установлювати відповідність між цифрою і числом, уживати в мовленні відповідні словесні конструкції; учити писати цифри; розвивати логічне мислення.

Очікувані результати: учні знають склад числа 5; учні називають числа в прямому і зворотному по рядку, попереднє і наступне число до даного; учні пишуть цифри у зошитах у клітинку, учні встановлюють відповідні відношення між цифрами і числами.

Обладнання та матеріали: числові картки, цифри, знаки, індивідуальні картки.

Тип уроку: комбінований.

 

  • 1. Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ______, відсутніх _______.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

 

  • 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Усна лічба.

— З яких же чисел утворилось число 4?

2.2. Закріплення знань про вивчені числа.

— Які числа вже знаєте? Що можете про них розповісти? Назвіть парні, непарні числа.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Цифра 5, або п’ятірка,

З нею здавна дружить зірка:

П’ять у зірочки кінців;

Є п’ять пальців на руці.

На нозі також, ось так!

П’ять копійок — це п’ятак.

— Про що нове почули у вірші? Слово «п’ятак» — це п’ять копійок. Сьогодні на уроці продовжимо розмову про число і цифру 5, п’ятикутник та поговоримо про монети.

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Бесіда про копійку і монету.

Учитель читає вірш «Копійка і монета».

4.2. Робота з демонстраційним матеріалом.

• На набірному полотні виставлено картки із зображенням різної кількості кружечків (від 1 до 5). На якій картці най менше кружечків? Найбільше? Розкладіть картки у порядку зростання. Під кожною карткою виставте відповідні цифри.

 Прочитайте ряд чисел.

— Яке число стоїть за числом 3? Як воно називається?

— Яке число найменше?

— Яке число стоїть за числом 1? Як воно називається?

Прочитайте ряд чисел від 5 до 1.

Отже, число, що стоїть за будь-яким числом, називається наступним. Числа, які стоять перед зазначеним числом, називаються попередніми. Назвіть попередні до 5, 3, 2; наступні до 1, 3, 4.

• До дошки викликати 5 дівчаток. Їх потрібно розсадити на 2 лавочки. Як це можна зробити по-різному? (1 і 4; 2 і 3; 3 і 2; 4 і 1; 5 і 0; 0 і 5.)

4.3. Робота з роздавальним матеріалом.

За допомогою 5 лічильних паличок повторюємо і закріплюємо склад числа 5.

Отже, число 5 складається з 4 і 1, з 3 і 2, з 2 і 3, з 1 і 4.

4.4. Практична робота.

Гра «Посели мешканців». Повторення складу чисел 3, 4, 5.

4.5. Робота з лічильними паличками.

Складіть квадрат із 4 лічильних паличок. Складіть 2 квадрати із 7 лічильних паличок. Складіть 4 квадрати з 12 лічильних паличок (робота в парі). Заберіть 2 палички, щоб квадратів стало 2.

4.6. Фізкультхвилинка.

  • 5. Узагальнення та систематизація нових знань

5.1. Робота з підручником (с. 29).

5.2. Робота в зошиті.

Письмо цифри 5.

Завдання 3 за підручником. Знайди значення виразів.

5.3. Порівняння чисел у межах 5.

5 ☐ 4              4 ☐ 5              1 ☐ 5              3 ☐ 5              5 ☐ 1              4 ☐ 2

5 ☐ 5              2 ☐ 5              5 ☐ 3              5 ☐ 2              4 ☐ 3              3 ☐ 2

5.4. Робота в зошиті з друкованою основою.

  • 6. Застосування набутих знань (робота з картками)

Полічи, скільки точок на доміно та поєднай із відповідною цифрою.

  • 7. Підбиття підсумків уроку

— Що вивчали на уроці?

Відгадайте загадку: П’ять ріжків торбинка має, п’ять братів туди влізає, щоб мороз їх не щипав і турбот не завдавав. (Рукавичка.)

— Яке число зустрічається в загадці? (5.)

 

 

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (21.10.2014)
Переглядів: 1693 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: