Урок № 21 Попереднє і наступне числа. Порівняння чисел у межах 5. Склад числа 5. Написання цифр. П’ятикутник - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 21 Попереднє і наступне числа. Порівняння чисел у межах 5. Склад числа 5. Написання цифр. П’ятикутник

Урок № 21

Попереднє і наступне числа. Порівняння чисел у межах 5. Склад числа 5. Написання цифр. П’ятикутник

Мета уроку: навчити визначати попереднє і наступне числа до даного числа; на основі об’єднання груп предметів розглянути склад числа 5; учити писати цифри; дати уявлення про п’ятикутник як геометричну фігуру; формувати вміння розпізнавати геометричні фігури, уживати в мовленні відповідні словесні конструкції; розвивати логічне мислення.

Очікувані результати: учні називають числа в прямому і зворотному порядку, попереднє і наступне число до даного; учні пишуть цифри в зошитах у клітинку, учні встановлюють відповідні відношення між предметами, числами; учні розпізнають і розрізняють геометричні фігури.

Обладнання та матеріали: числові картки, цифри, знаки, індивідуальні картки.

Тип уроку: комбінований.

 

  • 1. Організаційний момент
  • 2. Актуалізація опорних знань

Полічіть від 1 до 5 і назад.

Одразу можна перейти до письма у зошитах. Учитель показує малюнки з різною кількістю предметів, наприклад: 1 яблуко, 4 груші, 5 капустин, 3 цибулини, 2 картоплини.

У дітей з’являється запис: 1, 4, 5, 3, 2.

Усні відповіді:

— Яке число передує числу 5?

— Яке наступне число до числа 3?

— Яке число передує числу 2?

— Яке наступне число до числа 4?

Число, яке стоїть перед даним числом, називається попереднє,

а яке стоїть після нього — наступне.

У зошиті запис ☐ 5 ☐, ☐ 3 ☐, ☐ 4 ☐. Запишіть попереднє й наступне числа.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Послухайте лічилочку.

— Скільки зайченят у парах?

— Скільки зайченят побігло геть?

— Із яких чисел складено число 5?

Сьогодні продовжимо розмову про число і цифру 5.

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Розповідь про морську зірку.

4.2. Робота з демонстраційним матеріалом.

• Задачі-загадки на склад числа 5.

— Як отримати 5 із 4? (Додати ще 1.)

— Як отримати 5 із 3? (Додати ще 2.)

— Як отримати 5 із 2? (Додати ще 3.)

— Як отримати 5 із 1? (Додати ще 4.)

• Побудуємо будиночок для числа 5.

— Скільки в ньому поверхів? (4.)

Які сусіди живуть на першому поверсі? (4 і 1.) Які сусіди живуть на другому поверсі? (3 і 2.) Які сусіди живуть на третьому поверсі? (2 і 3.) Які сусіди живуть на четвертому поверсі? (1 і 4.) На якому поверсі живуть однакові числа-«сусіди»? Чи можемо порівну розділити 5 предметів? Це означає, що число 5 — непарне.

4.3. Робота з роздавальним матеріалом.

• Викладіть цифри від 1 до 5. Прочитайте ряд чисел. Яке число стоїть за числом 4? Як воно називається? Яке число найменше? Яке число стоїть за числом 2? Як воно утворюється? Як воно називається? Прочитайте ряд чисел від 5 до 1.

Отже, число, що стоїть за будь-яким числом, називається наступним. Числа, які стоять перед зазначеним числом, називаються попередніми.

• Викладіть 5 синіх кружечків (з одного боку сині, а з другого — червоні). Переверніть один. Скільки кружечків на столі? Скільки синіх? (4.) Скільки червоних? (1.) Переверніть ще один. Скільки кружечків на столі? (5.) Скільки синіх? (3.) Скільки червоних? (2.) Переверніть іще один. Скільки кружечків на столі? (5.) Скільки синіх? (2.) Скільки червоних? (3.) Переверніть іще раз. Скільки кружечків на столі? (5.) Скільки синіх? (1.) Скільки червоних? (4.) Ще раз перевертаємо і отримуємо 5 червоних кружечків.

Отже, число 5 складається з 4 і 1, з 3 і 2, з 2 і 3, з 1 і 4.

4.4. Бесіда.

— Яка це геометрична фігура?

— Як здогадались? Чому вона так називається?

— Що є спільним між п’ятикутником і зіркою? (5 вершин, 5 відрізків .)

— А чим вони відрізняються? (У п’ятикутника сторони не перетинаються, а в зірки перетинаються.)

4.5. Практична робота.

4.6. Фізкультхвилинка.

«Напишіть» носиком цифри, які ви вже знаєте.

  • 5. Узагальнення та систематизація знань

5.1. Робота з підручником (с. 28).

5.2. Робота в зошиті з друкованою основою.

5.3. Робота в зошиті.

Письмо цифри 5.

Завдання 2 за підручником. Порівняй числа за зразком.

  • 6. Застосування набутих знань

Гра «Посели мешканців».

  • 7. Підбиття підсумків уроку

— Що вивчали на уроці? Про що нове дізнались?

 

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (21.10.2014)
Переглядів: 2845 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: