Урок № 20 Число і цифра 5. Порівняння чисел у межах 5. Попереднє і наступне числа. Написання цифри 5 - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 20 Число і цифра 5. Порівняння чисел у межах 5. Попереднє і наступне числа. Написання цифри 5

Урок № 20

Число і цифра 5. Порівняння чисел у межах 5.
Попереднє і наступне числа. Написання цифри 5

Мета уроку: повторити правила лічби, поняття: «число і цифра»; закріпити поняття: «порядкова і кількісна лічба»; пояснити утворення числа 5; учити писати цифру 5; формувати вміння порівнювати числа в межах 5, називати попереднє і наступне число; формувати вміння розпізнавати геометричні фігури, уживати у мовленні відповідні словесні конструкції; розвивати пам’ять, логічне мислення.

Очікувані результати: учні називають числа в прямому і зворотному порядку, попереднє і наступне число до даного; учні пишуть цифри в зошитах у клітинку; учні установлюють відповідні відношення між предметами, числами; учні розпізнають і розрізняють геометричні фігури.

Обладнання та матеріали: числові картки, таблиця «Число і цифра 5», пензлики, пластилін, дощечки, палички, альбом, кольорові олівці, математичне віяло.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

  • 1. Організаційний момент
  • 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Гра «Мовчанка».

Учитель показує числові картки, а діти — відповідну цифру (віяло).

2.2. Гра «Лічи далі».

Учитель починає лічити від 1 до 10, діти продовжують по черзі, «ланцюжком». Те ж саме — у зворотному порядку.

2.3. Повторення складу числа 3, 4.

Індивідуальні картки із зображенням будиночків, в які слід дописати відповідні цифри.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

— Як називається кожен пальчик?

— Як ви розумієте вислів: «Знати, як свої п’ять пальців»?

— Як ви думаєте, то про що сьогодні піде мова на уроці? (Про число і цифру п’ять.)

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Бесіда про число 5. Робота з демонстраційним матеріалом.

— Що у вас пов’язано з числом 5? (5 пальців на кожній руці і на кожній нозі.)

— На набірному полотні виставлено 5 яблук, знизу — 4 груші. Чого більше? менше? Як це можна записати цифрами і знаками? (5 > 4; 4 < 5) Зробіть так, щоб фруктів стало порівну по 5. Як утворилось число 5? (До 4 додали 1.)

«Казка про П’ятірку».

4.2. Робота з роздавальним матеріалом.

5.2. Робота з підручником (с. 27).

Завдання 1.

Як можна утворити число 5 із числа 4? Кінь — п’ятий.

Цифрою 5 позначають число п’ять.

Завдання 2.

Порядкова лічба використовується у змаганнях за призові місця: перше, друге і третє місце. Перше місце — це золота медаль, друге — срібна, третє — бронзова.

Скільки скейтів? (5.) Яким по порядку є жовтий, синій? А якщо лічити справа наліво?

Завдання 3.

Назви «сусідів» чисел 2, 4.

Завдання 4.

2 — наступне після 1; 5 — наступне після 4; 4 — попереднє до 5; 3 — попереднє до 4.

• Викладіть 4 кружечки і стільки ж трикутників. Чого більше? менше? Зробіть так, щоб кружечків стало більше. (Додати ще один кружечок або забрати один або кілька трикутників.)

Покладіть на парту 6 трикутників, під ними — 5 квадратів. Чого більше? менше? Як це можна записати цифрами і знаками? Зробіть так, щоб їх стало порівну. (Додати ще один квадрат або забрати один трикутник.) По скільки стало фігур?

Отже, щоб отримати число 5, треба до 4 додати ще 1 або від 6 відняти 1.

4.3. Знайомство із цифрою 5.

У математиці для позначення п’яти предметів використовують цифру 5. Розгляньте друковану і рукописну цифри 5.

 Потім вийшла погулять

 На папері цифра 5.

 Руки вправо простягнула,

 Ніжку бубликом зігнула.

— Де можна побачити цифру 5?

— Що ви знаєте про число 5? (Стоїть за 4; більше від 1, 2, 3, 4.)

4.4. Зображення цифри 5.

Написання цифри 5.

Ручки всі до рук взяли

І роботу почали.

Зараз будемо писати

Дуже гарну цифру — п’ять!

Починається п’ятірка

З того ж місця, що четвірка.

Рівненько до серединки спускається

І спинкою, як трійка, на клітинку спирається.

Так само ніжку заокруглюєм,

Хвостик зверху додаєм —

У верхній правий кут ідемо.

І ось гарненьку п’ятірку маємо.

Цифра 5 має три елементи: прямий штрих, правий півовал і коротку заокруглену лінію. Перший починаємо з верхньої лінії клітинки недалеко від верхнього правого кута й ведемо вниз у напрямку до середини клітинки. Далі, не відриваючи ручки, пишемо другий елемент, заокруглення якого спрямовується до середини нижньої лінії квадрата. Після цього вгорі першого елемента зображуємо третій.

Написання цифр від 1 до 5 і від 5 до 1.

Спробуйте зобразити цифру 5. (Ниточкою, у повітрі, із паличок, своїм тілом; пензликом, змоченим у воді, на підлозі чи на дошці; зліпити із пластиліну на дощечці.)

4.5. Творча робота з паличками.

— Що можна скласти з п’яти паличок? (П’ятикутник, будиночок.)

4.6. Фізкультхвилинка.

Сонце дивиться у ліжко — раз, два, три, чотири, п’ять.

Ми всі робимо зарядку — раз, два, три, чотири, п’ять.

Треба нам присісти й встати — раз, два, три, чотири, п’ять.

Руки простягніть вперед — раз, два, три, чотири, п’ять.

Нахиліться, підніміться — раз, два, три, чотири, п’ять.

На носок, потім на п’ятку — раз, два, три, чотири, п’ять.

Всі ми робимо зарядку — раз, два, три, чотири, п’ять.

  • 5. Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Пригадування віршів про цифри та утворення ряду цифр від 1 до 5.

— Як утворилось кожне наступне число? На скільки більше кожне наступне за попереднє? На скільки менше кожне попереднє за наступне?

Допоможи мишенятам знайти свій шматок сиру.

5.2. Робота з підручником (с. 27).

5.3. Робота в зошиті з друкованою основою.

5.4. Робота в зошиті.

5.5. Порівняння чисел у межах 5.

4 ☐ 5              5 ☐ 4              4 ☐ 3              3 ☐ 5              5 ☐ 5              5 ☐ 1

5 > ☐              5 = ☐              4 < ☐              2 > ☐              4 > ☐              3 = ☐

5.6. Чарівні перетворення цифри 5 на яблуньку.

  • 6. Підбиття підсумків уроку

Відгадайте загадку.

— Про що нове дізнались на уроці? Що сподобалось?

 

 

 

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (17.10.2014)
Переглядів: 1577 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: