Урок № 1 Лічба предметів. Поняття множини. Просторові відношення: у, на, під, над, угорі, внизу, попереду, позаду, - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 1 Лічба предметів. Поняття множини. Просторові відношення: у, на, під, над, угорі, внизу, попереду, позаду,

 

Урок № 1

Лічба предметів. Поняття множини. Просторові відношення:
у, на, під, над, угорі, внизу, попереду, позаду,
 зліва, справа, між, за

Мета уроку: ознайомити учнів із підручником, із правилами лічби предметів, із поняттям «множина»; формувати вміння розміщувати предмети на площині і порівнювати їх; сформувати просторові відношення: у, на, під, над, угорі, внизу, попереду, позаду, зліва, справа, між, за; розвивати графічні навички учнів.

Очікувані результати: учні розпізнають та називають предмети за призначенням; орієнтуються на площині та у просторі; учні визначають спільні та відмінні ознаки предметів; розповідають, із чого складаються певні множини; учні лічать предмети в просторі за правилами лічби; порівнюють предметні множини за кількістю елементів способом складання пар.

Обладнання та матеріали: мультфільм або текст казки Альфа Прейсена «Козеня, яке вміло лічити до 10», демонстраційний матеріал, роздавальний матеріал; аркуші паперу, на яких зображено мішечки для порівняння множин, підручник, зошит.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • 1. Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ______, відсутніх _______.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

  • 2. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Перегляд мультфільму або слухання учнями казки Альфа Прейсена «Козеня, яке вміло лічити до 10».

Отже, математичні знання необхідні в житті кожному. Сьогодні у нас перший урок математики. На уроках математики ми лічитимемо і розв’язуватимемо задачі. Розгляньте обкладинку підручника. Що на ній зображено? Розгляньте зошит, у якому писатимемо.

  • 3. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

3.1. Лічба предметів. Робота з демонстраційним матеріалом.

Сьогодні ми з вами поговоримо про кількісну лічбу. Кількісна лічба — це визначення кількості предметів. Щоб визначити кількість предметів, їх слід полічити. Те число, яке при лічбі предметів називають останнім, указує на кількість предметів.

Дайте відповідь на запитання: Скільки? (Учитель виставляє на дошці малюнки, учні лічать і називають кількість предметів: 1 м’яч, 2 яблука, 3 комашки, 4 равлики, 5 чашок, 6 квіточок, 7 хмаринок, 8 морквинок, 9 груш, 10 грибочків.)

Під час лічби предметів слід дотримуватись певних правил.

На набірному полотні 5 курчат. Полічимо їх зліва направо. Скільки курчат? (5.)
А тепер справа наліво. Скільки курчат? (5.)

Правило 1.

Предмети можна лічити зліва направо і справа наліво.

На дошці 9 чашок різного кольору, які розміщені по 3 в 3 ряди. Почнемо лічбу з червоної чашки. Скільки чашок? (9.)

Почнемо лічбу із чорної чашки. Скільки чашок? (9.)

Правило 2.

Починати лічити можна з будь-якого предмета.

На дошці 7 метеликів, які розміщені хаотично. Поспостерігайте за лічбою. (Учитель лічить метеликів, але одного недолічується.)

Метеликів 6? Ні. Чому? Не полічили зеленого метелика. (Лічить ще раз, але одного метелика лічить двічі.)

Метеликів 8? Ні. Чому? Одного метелика полічили двічі.

Полічимо предмети ще раз. Скільки метеликів? (7.)

Правило 3.

При лічбі не можна лічити один предмет двічі. Слід також лічити

всі предмети.

3.2. Робота з роздавальним матеріалом.

Викладіть 4 кружечки, а під ними — 3 трикутники.

— Чи однакова кількість фігур у кожному ряду?

— Чого більше? менше?

Зробіть так, щоб кружечків і трикутників стало порівну.

(Додати ще один трикутник або забрати один кружечок.)

— Скільки стало кружечків? Скільки стало трикутників?

3.3. Практична робота.

3.4. Фізкультхвилинка.

  • 4. Закріплення вивченого

4.1. Робота з підручником (с. 3-4).

Учитель читає звернення авторів підручника до дітей (с. 3).

Завдання 1 (с. 4).

4.2. Виконання в зошиті завдання 2 підручника (с. 4).

4.3. Робота з підручником (с. 5).

4.4. Практична робота.

Станьте парами — хлопчик із дівчинкою. Порівняймо, кого в нашому класі більше? менше?

4.5. Робота в зошиті з друкованою основою.

  • 5. Підбиття підсумків уроку

— Що ми робили на уроці? Чого навчились?

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (21.09.2014)
Переглядів: 1545 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: