Урок № 19 Склад числа 4. Чотирикутник. Розпізнавання геометричних фігур. Написання цифр - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 19 Склад числа 4. Чотирикутник. Розпізнавання геометричних фігур. Написання цифр

Урок № 19

Склад числа 4. Чотирикутник. Розпізнавання геометричних фігур. Написання цифр

Мета уроку:  повторити правила лічби, поняття: число і цифра; закріпити склад числа 4; дати уявлення про чотирикутник як геометричну фігуру; формувати вміння розпізнавати геометричні фігури; уживати в мовленні відповідні словесні конструкції; розвивати логічне мислення.

Очікувані результати: учні знають склад числа 4; учні розпізнають і розрізняють геометричні ф гури; учні сприймають вершину многокутника як точку, сторону — як відрізок; учні називають числа в прямому і зворотному порядку.

Обладнання та матеріали: числові картки, цифри, знаки, листівки, конверти, 2 кошики, 3 червоних і 3 жовтих яблука, індивідуальні картки.

Тип уроку: комбінований.

 

  • 1. Організаційний момент
  • 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Вчимося лічити в межах 10.

 

— У якому порядку розміщені картки? (Від 10 до 1.) Скільки карток? Полічіть від 1 до 10. Полічимо хором від 10 до 1.

Учитель показує картку, а учні мають полічити і назвати, скільки на ній точок.

2.2. Гра «Лічи далі».

Учитель починає лічити від 1 до 10, діти продовжують по черзі, «ланцюжком». Те ж саме — у зворотному порядку.

2.3. Гра «Якої цифри не вистачає».

1 2 3 ☐                       1 ☐ 3 4                       1 2 ☐ 4

2.4. Гра «Назви сусідів».

Учитель показує цифру. Діти називають «сусідів» числа: попереднє і наступне.

  • 3. Повідомлення теми уроку

Сьогодні ми складатимемо число 4 з різних чисел, поговоримо про геометричні фігури.

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Бесіда про чотирикутник.

У країні математики є фігура, у самій назві якої ховається число 4.

— Хто зрозумів, про яку фігуру йдеться?

(Учитель пояснює, чому так називають цю фігуру, показує складові чотирикутника.)

— А як будують чотирикутник у математичній майстерні? Потрібні чотири дівчинки на ролі вершин чотирикутника. Ви — «точки» сторін-відрізків. Між вами під лінійку побудуються сторони чотирикутника. (Дівчатка беруть до рук стрічки й натягують їх між собою — це сторони чотирикутника.)

4.2. Практична робота.

• Змоделюйте чотирикутник з олівців.

— Що позначає олівець у моделі чотирикутника? Скільки сторін у чотирикутника? А вершин скільки? Де розташовані вершини? Із двох олівців змоделюйте чотирикутник на парті. (Кут парти — це дві сторони, а два олівці — ще дві.)

• У кожної дитини картка з геометричними фігурами. Розфарбуйте лише чотирикутники.

Покажіть сторони, кути. Скільки їх? Покажіть у класі предмети, що мають форму чотирикутника.

4.3. Робота з демонстраційним матеріалом.

•  У кошику 3 жовтих і 3 червоних яблука. Можна взяти 4. Скільки яблук кожного кольору можна взяти? Діти виконують практичні дії.

Отже, 4 можна скласти з 2 і 2, з 3 і 1, з 1 і 3.

• У мене 4 листівки. Як по-різному їх можна покласти в 2 конверти? Практичне виконання завдання.

Отже, 4 можна скласти з 2 і 2, з 3 і 1.

4.4. Робота з роздавальним матеріалом.

У кожного учня конверти з наборами геометричних фігур, різних за формою і кольором.

• Покладіть 4 кружечки червоного кольору, 4 трикутники різ них кольорів. Чим різняться ці групи фігур?

• Покладіть 4 квадрати червоного кольору і 4 квадрати синього. Чим різняться ці групи? Що є спільним у цих групах? (Однакова форма, однакова кількість сторін, кутів.)

• Викладіть 3 кружечки, а квадратів стільки, щоб усіх фігур стало 4. Скільки квадратів поклали? Із яких чисел склали 4?

• Викладіть 4 трикутники так, щоб 2 з них було сині, а реш та — червоні. Скільки червоних?

— Як іще можна скласти 4 трикутники? (4 трикутники різних кольорів, або 1 синій і 3 червоних, або 3 синіх і 1 червоний.)

4.5. Фізкультхвилинка.

  • 5. Узагальнення та систематизація знань

5.1. Робота з підручником (с. 26).

Завдання 1.

Чотирикутник — це замкнена лінія, що складається із чотирьох ланок.

Покажи сусідові по парті кути, сторони, вершини чотирикутників.

Завдання 2.

Які геометричні фігури бачиш на малюнку?

Завдання 4.

Розглянь малюнок. Скільки зелених кульок? Скільки червоних? Скільки всього?

Завдання 5.

Скількома різними способами їжачок може взяти 4 фрукти?

5.2. Робота в зошиті.

Письмо цифр.

Завдання 3 підручника (с. 26).

5.3. Робота в зошиті з друкованою основою.

  • 6. Підбиття підсумків уроку

— Що вивчали на уроці? Що сподобалось найбільше?

 

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (17.10.2014)
Переглядів: 1732 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: