Урок № 18 Склад числа 4. Вправи на знаходження пропущених чисел і знаків. Написання цифр - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 18 Склад числа 4. Вправи на знаходження пропущених чисел і знаків. Написання цифр

Урок № 18

Склад числа 4. Вправи на знаходження пропущених чисел і знаків. Написання цифр

Мета уроку: на основі об’єднання груп предметів розглянути склад числа 4; учити складати при клади на додавання за предметними малюнками, знаходити пропущені числа і знаки, уживати в мовленні відповідні словесні конструкції; розвивати логічне мислення.

Очікувані результати: учні знають склад числа 4; учні знають знаки дій додавання і віднімання, учні розуміють зміст дій додавання і віднімання; учні знаходять пропущені числа і знаки у рівностях.

Обладнання та матеріали: числові картки, цифри, знаки, таблиця «Склад числа 4»; індивідуальні картки.

Тип уроку: комбінований.

 

  • 1. Організаційний момент
  • 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Вчимося лічити в межах 10.

— У якому порядку розміщені картки? (Від 1 до 10.) Скільки карток? Полічіть від 1 до 10. Полічіть хором від 10 до 1. Учитель показує картку, а учні мають полічити і назвати, скільки на ній точок.

2.2. Гра «Лічи далі».

Учитель починає лічити від 1 до 10, діти продовжують по черзі, «ланцюжком». Те ж саме — у зворотному порядку.

 

2.3. Бесіда про цифру 4.

— Як можна одержати 4? (Додаванням одного предмета до попереднього числа будь-яких предметів.)

— Що ще знаєте про цифру 4? (Цифрою 4 позначають число чотири.)

(Число 4 наступне після числа 3. Число 3 передує числу 4. «Сусідами» числа 4 є числа 3 і 5.)

  • 3. Повідомлення теми уроку

Сьогодні ми складатимемо число 4 з різних чисел, поговоримо про те, як складати приклади на віднімання з прикладів на додавання.

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Робота з демонстраційним матеріалом.

На набірному полотні виставлено 4 яблука: зелене, жовте, червоне та червонобоке. Як їх можна по-різному розкласти на дві тарілки? (На одну 3, а на другу — 1. На одну 2 і на другу 2.)

— Із яких чисел склали число 4? Побудуємо будиночок для числа 4. Скільки в ньому поверхів? (3.)

— Які сусіди живуть на першому поверсі? (3 і 1.) Які сусіди живуть на другому поверсі? (2 і 2.)

— А що ви знаєте про число 4? Які сусіди живуть на третьому поверсі? (1 і 3.) На якому поверсі живуть однакові числа-«сусіди»? (На другому.) Чи можемо порівну розділити 4 предмети? Це означає, що число 4 — парне.

Отже, число 4 складається з 3 і 1; з 1 і 3; з 2 і 2, з 1, 1, 1 і 1.

4.2. Робота з роздавальним матеріалом.

• Викладіть чотири сині кружечки (з одного боку сині, а з другого — червоні). Переверніть один. Скільки кружечків на столі? (4.) Скільки синіх? (3.) Скільки червоних? (1.) Переверніть ще один. Скільки кружечків на столі? (4.) Скільки синіх? (2.) Скільки червоних? (2.) Переверніть іще один. Скільки кружечків на столі? (4.) Скільки синіх? (1.) Скільки червоних? (3.) Переверніть іще раз. Скільки кружечків на столі? (4.) Скільки синіх? (0.) Скільки червоних? (4.)

• Візьміть чотири лічильні палички. Відсуньте ліворуч одну, тоді праворуч скільки їх? Відсуньте ліворуч ще одну, тоді праворуч скільки?

Отже, число 4 складається з 3 і 1; з 1 і 3; з 2 і 2, з 1, 1, 1 і 1.

4.3. Фізкультхвилинка.

Трава низенька-низенька. 

(присісти)

Дерева високі-високі.

(підняти руки в гору)

Вітер дерева колише-гойдає.

(обернутися)

То направо, то наліво нахиляє.

(нахилитися вправо, вліво)

То вгору, то назад.

(потянутися вгору, назад)

То вниз нагинає.

(нахилитися вперед)

Птахи летять-відлітають,

(помахати руками)

А учні тихенько за парти сідають.

(сісти за парти)

 

  • 5. Узагальнення та систематизація знань

5.1. Бесіда про пори року.

Сьогодні я вам прочитаю казку про пори року, яку написала Аліна Воскресова. Називається вона «Казка про чотирьох дочок року».

Це було дуже давно. В одному королівстві дуже часто змінювалася погода: вчора світило сонечко, розквітали квіточки, сьогодні — сніг іде навкруги, дме холодний вітер, а завтра — іде сильний дощ, опадає листя з дерев… Дуже важко було жити людям через таку погоду.

Високо на небі, у захмарному палаці, жив цар, якого звали Рік. Йому було дуже шкода людей, тому він вирішив послати на Землю одну зі своїх донечок, щоб вона допомогла людям навести лад на Землі. У царя було чотири доньки. Усі вони були розумними, добрими і гарними, але зовсім не були схожі між собою.

Перша дочка любила одягати білі, сині і срібні сукні. Вона вміла розсипати скрізь пухнастий сніг, заковувала ріки гладеньким, мов дзеркало, льодом і охороняла сон у природі. Називали її Зима.

Друга дочка була весела, чарівна. Вона одягалась в ніжно зелені й рожеві платтячка. Вона вміла розтоплювати сніг і лід, скликати перелітних птахів і дарувати перші квіточки. Її звали Весна.

Третя дочка теж була весела, чарівна. Вона одягалась в яскраві сукні, дарувала багато тепла і світла, багато квітів і ягід. Її звали Літо.

Останню дочку Року звали Осінь. Вона була дуже сумною, але одягалась у жовті, оранжеві плаття. Вона вміла поливати дощем, присипляла природу, дарувала багато фруктів і овочів.

Цар ніяк не міг вирішити, яку з дочок послати йому на Землю. Довго він думав і вирішив так: на Землі повинні побути кожна з дочок. Сказав — зробив. І ось всі дівчата по черзі вирушили на Землю: Зима, Весна, Літо, Осінь.

Нарешті прийшов час для вибору. Всі дочки людям сподобалися, а разом бути і владарювати вони не могли. Але цар був дуже мудрий і справедливий. Він знайшов вихід із даної ситуації й оголосив людям своє рішення: «Віднині хай кожна з моїх дочок приходить до вас по черзі і на один і той же час».

— Скільки пір року має рік? Скільки місяців триває кожна пора року? Яка зараз пора року?

Першою іде зима —
Новий рік веде вона.
Другою іде весна,
Квітами заквітчана.
Третім літечко йде в наш край,
Дозріває урожай.
А четверта — осінь
Коровай приносить.

5.2. Робота з підручником (с. 25).

Завдання 1. Склад числа 4. Скільки пір року? На які два числа можна розкласти число 4?

Завдання 2. Які числа потрібно вставити? Хатинка для числа 4.

Завдання 3. Які знаки потрібно вставити, щоб рівності були правильними?

3 + 1 = 4                     2 + 1 = 3                     2 + 2 = 4                     3 + 1 = 4

Завдання 4. Тетянка вища за Катрусю.

5.3. Робота в зошиті з друкованою основою.

5.4. Робота в зошиті.

Письмо цифр 3 і 4.

5.5. Порівняння чисел у межах 4.

3 ☐ 4              4 ☐ 2              1 ☐ 4              3 ☐ 1              2 ☐ 4              4 ☐ 4

5.6. Гра «Посели мешканців».

У кожної дитини картка. Слід вписати у вільні клітинки числа так, щоб показати склад числа 2, 3 і 4.

  • 6. Застосування набутих знань

Цікаві завдання.

Мчать на санчатах четверо малят.

Троє з них дівчата. Скільки тут хлоп’ят? (1.)

— Про яку пору року йдеться в загадці? (Про зиму.)

Сидів хлопчик біля річки.
Він піймав аж дві плотвички.
Котенятко одну вкрало.
Скільки рибок в хлопця стало? (1.)

— Про яку пору року йдеться в загадці? (Про літо.)

Ось листок і грибок, ще листок і грибок.

Скільки є усіх листків? Скільки є усіх грибів? (2.)

— Про яку пору року йдеться в загадці? (Про осінь.)

П’ять яблунь у саду ростуть.
Чотири з них уже цвітуть.
Скільки ще не розцвіли?
Ну як би ви відповіли? (1.)

— Про яку пору року йдеться в загадці? (Про весну.)

  • 7. Підбиття підсумків уроку

— Що вивчали на уроці? Про що дізналися? Що у вашому житті пов’язано з числом і цифрою 4? Які пори року ви знаєте? А якої пори року ви народилися?

 

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (17.10.2014)
Переглядів: 1283 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: