Урок № 17 Число і цифра 4. Написання цифри 4. Порівняння чисел у межах 4 - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 17 Число і цифра 4. Написання цифри 4. Порівняння чисел у межах 4

Урок № 17

Число і цифра 4. Написання цифри 4.
Порівняння чисел у межах 4

 

Мета уроку:  повторити правила лічби, поняття: «число і цифра»; пояснити утворення числа 4; учи ти писати цифру 4; формувати вміння порівнювати числа в межах 4; формувати вміння вживати у мовленні відповідні словесні конструкції; розвивати логічне мислення.

Очікувані результати: учні називають числа в прямому і зворотному порядку; учні розуміють, що цифри — це знаки для запису чисел; учні пояснюють відмінність між числом і цифрою; учні встановлюють відповідні відношення між предметами, числами.

Обладнання та матеріали: числові картки, таблиця «Число і цифра 4», пензлики, пластилін, дощечки, палички, альбом, кольорові олівці.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

  • 1. Організаційний момент
  • 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Вчимося лічити в межах 10.

 

Учитель перевертає кілька карток і просить назвати відсутні картки. Скільки точок на картці, яка стоїть за числом 7? перед 4? між 6 і 8? Назви «сусідів» числа 5.

 

2.2. Задачі-вірші.

Ой було ж у нас мороки: посварились дві сороки.

На їх шум ще дві примчало. Скільки разом птахів стало? (4.)

Дві синички, гарні пташки, на вербі сиділи.

Дві подружки-щебетушки до них прилетіли.

Скільки на вербі синиць? Полічи веселих птиць. (4.)

  • 3. Повідомлення теми уроку

— То про що сьогодні піде мова на уроці?

(Про число і цифру 4.)

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Бесіда про число 4.

— Що у вас пов’язано з числом 4? Де ми бачимо цифру 4?

4.2. Робота з демонстраційним матеріалом.

Три веселі киці

Грались на травиці.

Мурчик теж до них прибіг —

Скільки кошеняток всіх?

(На набірному полотні виставляються малюнки.)

Трьом кошеняткам дали по клубочку. Чого більше? менше? Як це можна записати цифрами і знаками? (4 > 3; 3 < 4) Зробіть так, щоб клубочків вистачило всім.

Отже, щоб отримати число 4, треба до 3 додати ще 1.

4.3. Робота з роздавальним матеріалом.

Покладіть на парту 4 квадратики, під ними 3 трикутники. Чого більше? менше? Зробіть так, щоб їх стало порівну. (Додати ще один трикутник або забрати один квадратик.)

Покладіть на парту 5 трикутників, під ними 4 кружечки. Чого більше? менше? Зробіть так, щоб їх стало порівну. (Додати ще один кружечок або забрати один трикутник.)

Отже, щоб отримати число 4, треба до 3 додати ще 1 або від 5 відняти 1.

4.4. Знайомство із цифрою 4. «Казка про Четвірку».

У математиці для позначення чотирьох предметів використовують цифру 4. Розгляньте друковану і рукописну цифри 4.

 Ось чотири жартівливо

 Випинає лікоть вліво.

— Де можна побачити цифру 4?

Четвірка — фізкультурниця. Вона полюбляє виконувати вправи ранкової гімнастики з прапорцями. Тому і сама схожа на прапорець, тільки без верхньої горизонтальної лінії. Усі вправи Четвірка виконує чітко й точно: чотири нахили уперед, чотири нахили вліво і вправо, чотири присідання, чотири стрибки на одній нозі. У Четвірки, як відомо, одна нога. Від фізичних тренувань стоїть вона міцно. Четвірка радить усім займатися спортом, бо спорт — це здоров’я.

4.5. Зображення цифри 4.

Спробуйте зобразити цифру 4. (Ниточкою, у повітрі, із паличок, своїм тілом; пензликом, змоченим у воді, на підлозі чи на дошці; зліпити із пластиліну на дощечці.)

4.6. Творча робота з паличками.

— Що можна скласти з чотирьох паличок? (Літери ш, м, й; квадрат.)

4.7. Фізкультхвилинка.

  • 5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Робота з підручником (с. 24).

Завдання 1.

Як утворилось число 4? (До 3 додати 1.) Бик — четвертий.

Цифрою 4 позначають число чотири.

Завдання 2.

Скільки хлопчиків? Хто ближче до фінішу? Хто далі?

Завдання 5.

— Скільки було склянок молока?

— Скільки випила мама?

— Скільки залишилось? Стало більше чи менше? Яку дію слід вибрати: додавання чи віднімання? Чому?

4 – 1 = 3

5.2. Порівняння чисел у межах 4.

4 ☐ 2              1 ☐ 4              4 ☐ 3              3 ☐ 2              4 ☐ 4              2 ☐ 3

4 > ☐              4= ☐               3 < ☐              2 > ☐              4 > ☐              1 = ☐

5.3. Робота в зошиті з друкованою основою.

5.4. Робота в зошиті.

Написання цифри 4.

Пишемо у клітинці-квартирі
Ми якнайкраще — чотири!
На верхній лінії клітинки
Писати почнемо майже з серединки.
На серединку клітинки стали,
Повернулися праворуч, покрокували,
До лінійки не дійшли — зупинились.
Спочили, бо вже втомились.
Тут діждемось друзів,
Що гуляли в лузі.
З правого краю клітинки
Почався їхній путь
Трохи вище її серединки.
На нижню лінію друзі спустилися
І з нами на півдорозі зустрілися,
Путь до нижньої лінійки
Пройшли разом
І зупинились на лінійці
Трохи праворуч, не на серединці.
Постарались! Хоч стомились,
А гарну четвірку писати
Навчились!

 

Цифра 4 складається з трьох прямих штрихів, з’єднаних між собою. Перший її елемент починаємо писати недалеко від правого верхнього кута клітинки на горизонтальній лінії клітинки і ведемо навкіс ліворуч вниз, нижче його середини. Далі, не відриваючи ручки від паперу, пишемо другий елемент — пряму горизонтальну лінію. Пряму похилу лінію починаємо з правого верхнього кута сторони клітинки й ведемо в напрямку до середини нижньої лінії клітинки.

5.5. Чарівні перетворення цифри 4 на дерево і човен із вітрилами.

  • 6. Підбиття підсумків уроку

— Скільки ніжок у стола?

— Скільки ніжок у слона?

— Скільки лапок у тигреняти?

— Скільки лапок в кошеняти?

— Скільки ж? (Чотири.)

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (17.10.2014)
Переглядів: 1352 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: