Урок № 16 Лічба предметів. Порядкова і кількісна лічба. Порівняння предметів. Попереднє і наступне числа. Поняття: вужчий — ширший, вищий — - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 16 Лічба предметів. Порядкова і кількісна лічба. Порівняння предметів. Попереднє і наступне числа. Поняття: вужчий — ширший, вищий —

Урок № 16

Лічба предметів. Порядкова і кількісна лічба. Порівняння предметів. Попереднє і наступне числа. Поняття: вужчий — ширший, вищий — нижчий, тонший — товщий

Мета уроку:  закріпити правила лічби предметів; закріпити поняття «порядкова і кількісна лічба»; формувати вміння порівнювати предмети і числа в межах 3, називати попереднє і наступне число; розвивати графічні навички письма, логічне мислення.

Очікувані результати: учні називають числа в прямому і зворотному порядку, попереднє і наступне число до даного; учні пишуть цифри в зошитах у клітинку, учні встановлюють відповідні відношення між предметами, числами.

Обладнання та матеріали: числові картки, цифри, знаки, індивідуальні картки.

Тип уроку: комбінований.

 

  • 1. Організаційний момент
  • 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Вчимося лічити в межах 10.

— У якому порядку розміщені картки? (Від 10 до 1.) Скільки карток? Полічіть від 1 до 10. Полічіть хором від 10 до 1.

Учитель показує картку, а учні мають полічити точки і назвати, скільки їх на ній.

2.2. Гра «Лічи далі».

Учитель починає лічити від 1 до 10, діти продовжують по черзі, «ланцюжком». Те ж саме — у зворотному порядку.

  • 3. Повідомлення теми уроку

Сьогодні ми продовжимо порівнювати предмети та числа, познайомимось із поняттям «попереднє і наступне число».

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Кількісна і порядкова лічба.

На полиці дружно в ряд
Різні іграшки сидять:
Ведмежа і Буратіно,
І веселий Чиполіно,
Котик є, що любить кашу,
І, звичайно, лялька Маша.

— Скільки іграшок на полиці? Хто стоїть на полиці перший? А хто останній? Хто другий за порядком? третій? четвертий? Тепер спробуймо полічити іграшки у зворотному порядку справа наліво. Хто перший справа? Хто останній? Скільки всього іграшок? Чи змінилася їх кількість, коли ми змінили порядок лічби?

Коли ми відповідаємо на питання скільки?, ми дізнаємося кількість. Це кількісна лічба. А коли запитуємо який по порядку?, ми дізнаємося порядок. Це порядкова лічба.

Вчимося ставити запитання.

— Який по порядку Буратіно? (Другий.)

— Неправильно. Буратіно на полиці четвертий.

— Який по порядку Буратіно, якщо лічити зліва? (Другий.)

4.2. Гра «Запам’ятай і назви».

На набірному полотні вчитель виставляє геометричні фігури різного кольору (трикутник, квадрат, прямокутник, круг, п’ятикутник) на одну хвилину. Діти мають запам’ятати фігури та їх порядок, а потім фігури слід забрати і поставити запитання:

— Скільки фігур? Яка фігура стояла першою справа? Другою зліва? Третьою зліва? Четвертою справа? Між … і …? Перед …? За …?

4.3. Попереднє і наступне число. «Сусіди» числа.

Сусіди

Кожний учень добре знає,
Що число «сусідів» має.
Візьмемо тепер число.
Подивіться: ось воно.
Попереднє, як годиться,
Менше аж на одиницю!
А наступне — всяк з вас знає —
На один завжди зростає.

 

Робота за числовим рядом.

— Як утворилося кожне наступне число? На скільки кожне наступне число більше за попереднє? На скільки кожне попереднє число менше від наступного?

Назвіть наступне до числа 1, попереднє до числа 3, «сусідів» числа 2.

4.4. Фізкультхвилинка.

  • 5. Узагальнення та систематизація знань

5.1. Робота з підручником (с. 23).

Завдання 1.

Розглянь малюнки. Порівняй предмети.

Сосна висока, а ялинка — низька.

Завдання 2.

Порівняння чисел.

1 < 2               2 < 3               3 > 2               3 > 1

2 – 1 = 1         1 + 1 = 2

3 – 1 = 2         2 + 1 = 3

Завдання 3.

Якщо стіл вищий, ніж стілець, то стілець нижчий від стола.

Якщо струмок вужчий, ніж ріка, то ріка ширша.

Якщо зошит тонший, ніж книжка, то книжка товща.

Завдання 4.

Хто з ким розмовляє?

5.2. Робота в зошиті.

Напиши знаки «+» та «–», «<», «>».

Письмо цифр 1, 2, 3.

5.3. Робота в зошиті з друкованою основою.

  • 6. Застосування набутих знань

6.1. Що було спочатку, а що — потім? Покажи стрілочками.

6.2. Назви кожну групу предметів одним словом. До якої групи предметів віднесемо скакалку, а до якої — повітряну кульку?

6.3. Намалюй стільки предметів, скільки вийде при додаванні.

  • 7. Підбиття підсумків уроку

— Що вивчали на уроці? Що сподобалось на уроці?

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (17.10.2014)
Переглядів: 3520 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: