Урок № 15 Лічба предметів. Порівняння предметів. Ознайомлення з дією додавання. Знак «+». Ознайомлення з дією віднімання. Знак «–» - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 15 Лічба предметів. Порівняння предметів. Ознайомлення з дією додавання. Знак «+». Ознайомлення з дією віднімання. Знак «–»

Урок № 15

Лічба предметів. Порівняння предметів. Ознайомлення з дією додавання. Знак «+». Ознайомлення з дією віднімання.
Знак «–»

Мета уроку: розкрити зміст арифметичної дії додавання, навчити її виконувати; ознайомити зі знаком «+», навчити складати вирази за малюнками і читати вирази на додавання; ознайомити з дією віднімання, пояснити значення знака «мінус»; формувати вміння порівнювати предмети, вживати у мовленні відповідні словесні конструкції; розвивати логічне мислення.

Очікувані результати: учні знають знаки дії додавання і віднімання, учні розуміють зміст дії додавання і віднімання; учні встановлюють відношення між предметами.

Обладнання та матеріали: числові картки, цифри, знаки, індивідуальні картки.

Тип уроку: комбінований.

 

  • 1. Організаційний момент
  • 2. Актуалізація опорних знань учнів

2.1. Вчимося лічити в межах 10.

 — У якому порядку розміщені картки? (Від 10 до 1.) Скільки карток? Полічіть від 1 до 10. Полічимо хором від 10 до 1.

Учитель показує картку, а учні мають полічити і назвати, скільки на ній точок.

2.2. Гра «Лічи далі».

Учитель починає лічити від 1 до 10, діти продовжують по черзі, «ланцюжком». Те ж саме — у зворотному порядку.

  • 3. Повідомлення теми уроку

Сьогодні ми продовжимо порівнювати предмети та числа, по знайомимось з арифметичними діями — додаванням і відніманням, зі знаками «плюс» та «мінус».

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Бесіда про дію додавання.

Додавання — це математична операція, суть якої полягає в об’єднанні математичних об’єктів.

Операція додавання позначається знаком «+» (плюс).

При додаванні двох яблук до одного отримуємо три яблука.

Коли до одного числа ми додаємо друге число, то використовуємо знак «+». Така дія називається додаванням. Коли ми додаємо, то число збільшується. Ліва і права частини рівні, тому використовуємо знак «=».

4.2. Робота з демонстраційним матеріалом.

На набірному полотні виставляється 1 кружечок.

— Скільки кружечків на набірному полотні?

— Як отримати 2 кружечки? (Додати ще один.)

— Яке число ми отримали? (2.)

Додайте ще один кружечок. Яке число утворили? (3.)

— Як утворити число 2? 3? (Додати до попереднього числа 1.)

Для запису дії додавання в математиці використовується спеціальний знак «+». Запишемо за допомогою цифр і знаків «+» і «=», як утворили число 3.

2 + 1 = 3

Вчимося всі читати: до двох додати один буде три.

4.3. Практична робота.

4.4. Бесіда про дію віднімання. Робота з демонстраційним матеріалом.

Жовтогруді три синиці їли сало в годівниці.

Одна добре попоїла, заспівала й полетіла.

Скільки птахів, підкажіть, залишилось на обід? (2.)

На набірному полотні виставляють малюнки із зображенням 3 синиць.

— Що зробила одна синичка? (Полетіла.)

Учитель забирає синицю.

— Більше чи менше залишилось синиць? (Менше.)

На дошці виставляється картка із цифрою, що означає кількість синиць, що були на годівниці спочатку. (3.)

— Скільки синиць полетіло? (1.)

— Скільки синиць залишилося? (2.)

Між цифрами 3 і 1 ставимо знак «відняти», який означає дію зменшення кількості предметів.

Рівність 3 – 1 = 2 читають так: «Від трьох відняти один дорівнює два» або «Три зменшити на один буде два».

4.5. Віднімання чисел з опорою на числовий ряд.

4.6. Фізкультхвилинка.

  • 5. Узагальнення та систематизація знань

5.1. Робота з підручником (с. 22).

Завдання 1.

Розгляньте малюнок.

— Кого бачите на малюнку?

— Скільки яблук у звірят?

— У кого яблук найбільше? Найменше? Порівну?

Завдання 2.

Зліва — 2 машинки. Справа — 1 машинка. Скільки машинок разом?

Вправляння в читанні рівностей.

Завдання 3.

Розгляньте малюнок.

— Що бачите на малюнку?

— Скільки кульок було?

— Скільки лопнуло?

— Скільки залишилось?

Вправляння в читанні рівностей.

5.2. Робота в зошиті.

Написання знаків «+» та «–».

Письмо цифр 1, 2, 3.

5.3. Порівняння чисел.

1 ☐ 2 2 ☐ 3 3 ☐ 3 1 ☐ 3 3 ☐ 2 1 ☐ 1

2 < ☐ 3 = ☐ 1 < ☐ 2 > ☐ 2 = ☐ 3 > ☐

5.4. Робота в зошиті з друкованою основою.

5.5. Гра «Покажи знак».

Тепер ми з вами знаємо дві дії — дію додавання та дію віднімання.

Ми знаємо такі слова: відняти, додати.

А тепер я буду називати слова, а ви визначте, куди яке слово віднести: чи до слова відняти, чи до слова додати.

Віддати, відрізати, прилетіти, приєднати, дома­лювати, приклеїти, принести, відлетіти, з’їсти. (Діти пальчиками показують «–» або «+».)

  • 6. Підбиття підсумків уроку

— Що вивчали на уроці? Що у вашому житті пов’язано з числом і цифрою 3?

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (17.10.2014)
Переглядів: 1789 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: