Урок № 14 Лічба предметів. Порівняння предметів. Знаки «більше», «менше», «дорівнює». Написання цифр 1, 2, 3 - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 14 Лічба предметів. Порівняння предметів. Знаки «більше», «менше», «дорівнює». Написання цифр 1, 2, 3

Урок № 14

Лічба предметів. Порівняння предметів. Знаки «більше», «менше», «дорівнює». Написання цифр 1, 2, 3

Мета уроку: пояснити значення знаків «більше», «менше», «дорівнює»; формувати вміння вживати у мовленні відповідні словесні конструкції; учити встановлювати відношення між предметами, переміщувати їх у заданих напрямках; розвивати логічне мислення.

Очікувані результати: учні встановлюють відношення між предметами, учні переміщують їх у заданих напрямках, учні вживають у мовленні відповідні словесні конструкції; учні називають числа в прямому і зворотному порядку.

Обладнання та матеріали: числові картки, цифри, знаки, індивідуальні картки.

Тип уроку: комбінований.

 

  • 1. Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ______, відсутніх _______.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

  • 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Вчимося лічити в межах 10.

— У якому порядку розміщені картки? (Від 10 до 1.) Скільки карток? Полічіть від 1 до 10. Полічимо хором від 10 до 1. Учитель показує картку, а учні мають полічити і назвати, скільки на ній точок.

2.2. Гра «Лічи далі».

Учитель починає лічити від 1 до 10, діти продовжують по черзі, «ланцюжком». Те ж саме — у зворотному порядку.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Відгадування загадки.

Горобець і дві синиці прилетіли у садок.

Здогадались, любі діти, яких менше є пташок? (Менше горобців.) Сьогодні на уроці ми будемо не лише порівнювати числа, а й записувати це спеціальними знаками.

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Бесіда про знаки «більше», «менше».

На столі дві підставки: в одній стоять олівці, а в другій — ручки. Як порівняти ці предмети? Їх можна скласти в пари. (Учні виходять до дошки і беруть у праву руку олівець, у ліву — ручку.) Якщо всім дітям вистачило по парі предметів, то їх порівну, якщо ж ні — не порівну.

Зручніше ці речі полічити. Скільки олівців? Скільки ручок? Чого більше? У математиці існують знаки, які допомагають зображувати на письмі поняття «більше», «менше». Учитель демонструє знак більше. На що він схожий? (На дзьобик пташки.) До того ж дзьобик пташки завжди вказує на більше число. Учитель демонструє знак «менше». Чи схожі ці знаки? Їх можна показати руками: більше працює права рука і показує знак більше, а ліва рука працює менше, то й показує знак менше. Та потрібно пам’ятати, що це правило діє лише для людей, які пишуть правою рукою.

А чому?

Читаємо: вісім менше від десяти, десять більше від восьми.

4.2. Робота з демонстраційним матеріалом.

• На дошці 4 качечки і 3 жабки.

— Кого більше? Кого менше? Під малюнками викладемо картки з відповідними цифрами. Прочитаймо: три менше за чотири, чотири більше за три.

• На дошці 3 шишки і 5 ялинок.

— Чого більше? Чого менше? Під малюнками викладемо картки з відповідними цифрами. Прочитаймо: три менше від п’яти, п’ять більше від трьох.

• На дошці 7 зірочок і 7 кружечків.

Поняття «порівну», «однаково», «стільки ж» позначається в математиці знаком «=».

4.3. Робота з роздавальним матеріалом.

Викладіть 3 трикутники і стільки ж кружечків. Скільки кружечків виклали? Що можна про них сказати? Як це записати? (3 = 3.)

Викладіть 2 трикутники і стільки ж кружечків. Скільки кружечків виклали? Що можна про них сказати? Як це записати? (2 = 2.) Покладіть ще 2 кружечки. Скільки їх стало? Чого більше? Чого менше? Прочитаймо: два менше від чотирьох, чотири більше за двох.

4.4. Фізкультхвилинка.

«Напишіть» носиком цифри і знаки, які ви вже знаєте.

  • 5. Узагальнення та систематизація знань

5.1. Робота з підручником (с. 21).

5.2. Робота в зошиті (с. 21).

Письмо цифр 1, 2 та 3, знаків «=», «<», «>».

Запис рівностей і нерівностей за зразком.

1 = 1 2 = 2 3 = 3 2 > 1 1 < 2 3 > 1 1 < 3 2 < 3 3 > 2

5.3. Робота в зошиті з друкованою основою.

  • 6. Застосування набутих знань

Гра-змагання. Робота в групах.

Клас поділяється на 4 групи. Кожна група отримує знаки «=/», «=», «<», «>». Учні виставляють малюнки із зображенням предметів, щоб рівність чи нерівність була правильною.

  • 7. Підбиття підсумків уроку

— Що вивчали на уроці? Покажіть рукою знаки «більше», «менше».

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (21.09.2014)
Переглядів: 3464 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: