Урок № 13 Склад числа 3. Порівняння предметів. Написання цифр - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 13 Склад числа 3. Порівняння предметів. Написання цифр

Урок № 13

Склад числа 3. Порівняння предметів. Написання цифр

Мета уроку:  на основі об’єднання груп предметів розглянути склад числа 3; формувати вміння вживати у мовленні відповідні словесні конструкції, розвивати логічне мислення.

Очікувані результати: учні знають склад числа 3; учні орієнтуються на площині та в просторі, учні встановлюють відповідні відношення між предметами; учні називають числа в прямому і зворотному порядку.

Обладнання та матеріали: числові картки, цифри, знаки, індивідуальні картки.

Тип уроку: комбінований.

 

  • 1. Організаційний момент
  • 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Вчимося лічити в межах 10.

— У якому порядку розміщені картки? (Від 10 до 1.) Скільки карток? Полічіть від 1 до 10. Полічімо хором від 10 до 1.

Учитель показує картку, а учні мають полічити і назвати, скільки на ній точок.

2.2. Гра «Лічи далі».

Учитель починає лічити від 1 до 10, діти продовжують по черзі, «ланцюжком». Потім те ж саме — у зворотному порядку.

2.3. Бесіда про цифру 3.

Ця цифра схожа на букву З. Число три добре тобі знайоме. Наприклад, у світлофора три кольори, у кожній порі року три місяці. Усім добре відомі казки: «Три ведмеді», «Троє поросят».

— Як можна одержати 3? (Додаванням одного предмета до попереднього числа будь-яких предметів.)

— Що ви ще знаєте про цифру 3? (Цифрою 3 позначають число три.)

— А що ви знаєте про число 2? (Воно наступне після числа один. Число 2 передує числу 3.)

2.4. Називання пропущених чисел.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Відгадайте загадки.

На лужку, там, де лоза,
Заховалася коза,
А ось тут стоять ще дві
У густій рясній траві.
Полічимо гуртом:
Скільки кізоньок разом? (3.)

Гляньте, білочка одна
Визирає із дупла.
Ще одна стрибнула з гілки,
А за нею — іще білка.
Прошу вас скоріше, діти,
Усіх білок полічити. (3.)

.

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Робота з демонстраційним матеріалом.

• На набірному полотні виставлено фігури: 2 квадрати (червоні), 2 круги (зелений і червоний), 1 трикутник (зелений).

— Як можна утворити групу однакових за кольором фігур, щоб їх кількість відповідала числу 3? (2 квадрати і 1 червоний круг.)

— Із яких чисел склали число 3?

— Як можна утворити групу з трьох фігур, використовуючи різні за кольором фігури? (1 квадрат і 2 круги або 1 квадрат, 1 круг і 1 трикутник.)

• Побудуємо будиночок для числа 3.

— Скільки в ньому поверхів? (2.) Які «сусіди» живуть на першому поверсі? (2 і 1.) Які «сусіди» живуть на другому поверсі? (1 і 2.) На якому поверсі живуть однакові числа-«сусіди»? Чи можна порівну розділити 3 предмети? Це означає, що число 3 — непарне.

Отже, число 3 складається з 2 і 1; з 1 і 2; з 1, 1 і 1.

4.2. Робота з роздавальним матеріалом.

Викладіть три сині кружечки (з одного боку сині, а з другого — червоні). Переверніть один. Скільки кружечків на столі? (3.) Скільки синіх? (2.) Скільки червоних? (1.) Переверніть ще один. Скільки кружечків на столі? (3.) Скільки синіх? (1.) Скільки червоних? (2.) Переверніть іще один. Скільки кружечків на столі? (3.) Скільки синіх? (Немає.). Скільки червоних? (3.)

• Візьміть три лічильні палички. Відсуньте ліворуч одну, тоді скільки їх праворуч? (2.) Відсуньте ліворуч ще одну, тоді скільки їх праворуч? (1.)

Отже, число 3 складається з 2 і 1; з 1 і 2; з 1, 1 і 1.

  • 5. Узагальнення та систематизація знань

5.1. Робота з підручником (с. 20).

Завдання 1.

Розглянь малюнок. Полічи предмети. Кого на малюнку троє? Чого на малюнку три? Три складається з 1, 1 і 1. Три складається з 1 і 2. Три складається з 2 і 1.

Завдання 2.

Ілюстрація до якої казки зображена на малюнку? Порівняй предмети.

5.2. Робота в зошиті.

Письмо цифр 1, 2, 3.

Малювання кружечків.

5.3. Робота в зошиті з друкованою основою.

  • 6. Застосування набутих знань

Практична робота.

1. Перенесіть кожну фігуру на нове місце.

2. Розфарбуйте мотрійок по-різному.

3. Розфарбуйте лише той прапорець, посередині якого зображено трикутник.

  • 7. Підбиття підсумків уроку

— Що вивчали на уроці? Що у вашому житті пов’язано з числом і цифрою 3?

 

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (21.09.2014)
Переглядів: 1045 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: