Урок № 12 Лічба предметів. Порівняння предметів. Трикутники. Написання цифр 1, 2 і 3 - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 12 Лічба предметів. Порівняння предметів. Трикутники. Написання цифр 1, 2 і 3

Урок № 12

Лічба предметів. Порівняння предметів. Трикутники. Написання цифр 1, 2 і 3

Мета уроку: закріпити правила лічби предметів; формувати вміння порівнювати предмети; дати уявлення про трикутник як геометричну фігуру; закріпити поняття «кількісна й порядкова лічба», навчити дітей лічити в різних напрямках: третій ліворуч, праворуч від, ліворуч від; розвивати логічне мислення.

Очікувані результати: учні визначають розташування предметів; учні вживають у мовленні відповідні кількісні та порядкові числівники; учні орієнтуються на площині та в просторі; учні називають числа в прямому і зворотному порядку.

Обладнання та матеріали: числові картки, цифри, набір геометричних фігур, індивідуальні картки із шкарпетками.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

  • 1. Організаційний момент
  • 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Вчимося лічити в межах 10.

— У якому порядку розміщені картки? (Від 10 до 1.) Скільки карток? Полічіть від 1 до 10. Полічімо хором від 10 до 1.

Учитель показує картку, а учні мають полічити і назвати, скільки на ній точок. Потім учитель показує цифри, а учні — відповідні числові картки.

2.2. Гра «Лічи далі».

Учитель починає лічити від 1 до 10, діти продовжують по черзі, «ланцюжком». Те ж саме — у зворотному порядку.

2.3. Гра «Назви сусідів».

Учитель називає число. Учні мають назвати попереднє і наступне до нього.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Вірші-задачі.

• Бігла кізонька у лузі, а за нею Яків біг. Розкажіть нам, милі друзі, скільки хлопців? Скільки кіз? (1 коза і 1 хлопець.)

• Ось грибочки у гайочку капелюшечки вдягли. Ось грибочок, ще грибочок. Скільки разом буде? (2.)

Сьогодні на уроці ми будемо порівнювати числа, познайомимось із трикутником.

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Порівняння множин. Робота з демонстраційним матеріалом.

Учитель зачитує уривок із казки «Колосок»: «От замісив півник тісто, приніс дрова та й розпалив у печі. А як у печі нагоріло, посадив пиріжки. Мишенята й собі діло мають: пісень співають, танцюють. Аж ось і спеклися пиріжки, повиймав їх півник, виклав на столі. А мишенята вже й тут. І гукати їх не треба».

— Чи впізнали ви казку? Як вона називається? Скільки було мишенят? Півників? Колосків? Пиріжків?

На дошці зображення казкових героїв. Кого більше? менше? Мишенят і півників не порівну. Мишенят більше. Під малюнками картки з відповідними цифрами. (1 =/ 2.)

Пригадайте казки, в яких є числа 1 і 2. («Курочка Ряба», «Лисичка і Журавель».) Порівняйте казкових героїв.

4.2. Робота з роздавальним матеріалом.

Покладіть на парту 4 квадратики, під ними 2 трикутники. Чого більше? менше? Зробіть так, щоб їх стало порівну.

Викладіть 3 круги, а під ними стільки ж квадратиків. Яких фігур більше? менше? (Їх порівну.) Зробіть, щоб кругів стало менше.

Яким чином вам це вдалося?

4.3. Практична робота 1.

Учитель викликає до дошки 4 хлопчиків і 5 дівчаток. Кого більше? менше? (Їх не порівну.) Станьте парами. Скільки пар дітей? (4.) А щоб стало 5 пар, покличемо одного хлопчика. Тепер дітей порівну. Як вони ставали? (Парами.) Коли ще ми говоримо про пари предметів? (Взуття, шкарпетки, рукавички.)

4.4. Практична робота 2.

На аркуші паперу поставимо три точки в різних місцях. Згинаємо папір так, щоб лінія пройшла через дві точки. Так робимо з усіма точками. Вирізаємо фігуру. Яка це геометрична фігура? (Трикутник.) Скільки точок поставили? Це вершини. Покажіть сторони трикутника. Скільки сторін у трикутника? Покажіть кути. Скільки кутів? Чому трикутник так назвали?

4.5. Фізкультхвилинка.

  • 5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Робота з підручником (с. 19).

Завдання 1.

Це трикутники. Покажіть сусідові по парті сторони, вершини і кути трикутників.

Трикутник — це замкнена лінія, що складається із трьох ланок.

Завдання 2.

Полічи трикутники. Порівняй відрізки.

Завдання 3.

Що означає кожен колір світлофора?

Завдання 4.

Знайди на малюнку цифри 3.

5.2. Робота в зошиті з друкованою основою.

5.3. Робота в зошиті.

Письмо цифр 1, 2, 3.

 

  • 6. Застосування набутих знань

Практична робота з лічильними паличками.

Візьміть три лічильні палички і складіть трикутник.

Візьміть одну лічильну паличку і покладіть на парту так, щоб вийшов трикутник. (Паличку слід покласти на край парти, щоб вона утворила третю сторону трикутника. Дві інші — це кут парти.)

Візьміть дві лічильні палички і покладіть на парту так, щоб вийшов трикутник. (Палички слід покласти на край парти, щоб вони утворили дві сторони трикутника. Третя сторона — це край парти.)

  • 7. Підбиття підсумків уроку

— Що вивчали на уроці? Що у вашому житті пов’язано з числом і цифрою 3? Пограйтеся вдома з батьками: складіть трикутники на столі з однієї, двох і трьох паличок.

 

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (21.09.2014)
Переглядів: 556 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: