Урок № 11 Число і цифра 3. Написання цифри 3. Порівняння чисел у межах 3. Порівняння довжини і товщині предметів - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 11 Число і цифра 3. Написання цифри 3. Порівняння чисел у межах 3. Порівняння довжини і товщині предметів

Урок № 11

Число і цифра 3. Написання цифри 3. Порівняння чисел у межах 3. Порівняння довжини і товщині предметів

Мета уроку: повторити правила лічби, поняття: «число» і «цифра»; пояснити утворення числа 3; навчити писати цифру 3; формувати поняття: «зліва», «справа»; вміння об’єднувати предмети у множини; формувати вміння вживати у мовленні відповідні словесні конструкції; розвивати логічне мислення.

Очікувані результати: учні розуміють, що цифри — це знаки для запису чисел; учні пояснюють відмінність між числом і цифрою; учні орієнтуються на площині та в просторі, встановлюють відповідні відношення між предметами; учні називають числа в прямому і зворотному порядку.

Обладнання та матеріали: числові картки, таблиця «Число і цифра 3», пензлики, пластилін, дощечки, палички, альбом, кольорові олівці, картки «Знайди відмінності».

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

  • 1. Організаційний момент
  • 2. Актуалізація опорних знань учнів

2.1. Вчимося лічити в межах 10.

Учитель перевертає кілька карток і просить назвати відсутні картки.

— Скільки точок на картці, яка стоїть за числом 5? перед 9? між 4 і 6? «сусідів» 9?

2.2. Гра «Плесни в долоні».

— Скільки крил у лелеки? дзьобів у лебедя? лап у ведмедя? голів у лева? очей у слона? лап у їжачка? лап у гуски?

  • 3. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Відгадайте загадку.

— Які кольори має світлофор? Що означає червоний колір? зелений? жовтий? Покажіть, скільки «оченят» має світлофор. (Карткою, пальчиками чи цифрою.)

— Як ви думаєте, про що сьогодні піде мова на уроці? (Про число три.)

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Бесіда про число 3.

З промінцем метелик встав,
Крильця сонцю показав.
Як уважно глянеш ти,
То побачиш цифру… (3).

— Що у вас пов’язано з числом 3? Де ми бачимо число 3? У яких казках зустрічаємо 3?

4.2. Робота з демонстраційним матеріалом.

(На набірному полотні вчитель виставляє 3 грибочки.) До грибів прийшло 2 їжачки. Скільки грибів? Скільки їжачків? Зробіть так, щоб їх стало порівну. (Додати ще одного їжачка.)

Отже, щоб дістати число 3, треба до 2 додати ще 1.

4.3. Робота з роздавальним матеріалом.

Покладіть на парту 3 квадратики, під ними 2 трикутники. Чого більше? менше? Зробіть так, щоб їх стало порівну. (Додати ще один трикутник або забрати один квадрат.)

Покладіть на парту 4 трикутники, під ними 3 кружечки. Чого більше? менше? Зробіть так, щоб їх стало порівну. (Додати ще один кружечок або забрати один трикутник.)

Отже, щоб дістати число 3, треба до 2 додати ще 1 або від 4 відняти 1.

4.4. Знайомство із цифрою 3. «Казка про Трійку».

Трійка дуже пишається тим, що схожа на велику букву «зе» або на два місяці, які з’єдналися ріжками. Верхній, менший, півовал завжди катається на нижньому — більшому. І погукує: «Тр-тр-тр!» Якось третього дня тижня пішла Трійка до лісу по гриби. Недовго блукала лісовими стежками — а кошик уже повний. Лежать у ньому три боровики, три лисички, три опеньки, три сироїжки, три підберезники. Бачила Трійка три мухомори та брати не стала, бо знала, що вони отруйні. Але для деяких лісових мешканців мухомори — звичайна їжа.

4.5. Зображення цифри 3.

Спробуйте зобразити цифру 3. (Ниточкою, у повітрі, із паличок, своїм тілом; пензликом, змоченим у воді, на підлозі чи на дошці; зліпити із пластиліну на дощечці.)

4.6. Творча робота з паличками.

— Що можна скласти з трьох паличок? (Літери к, н, п, и; трикутник.)

4.7. Фізкультхвилинка.

 Тік-так, тік-так, І повільно опускаєм.

 Всі ми робимо ось так. Один, два, три,

 Руки вгору піднімаєм Руки ширше розведи.

І повільно опускаєм.

Всі ми робимо ось так. Один, два, три,

Руки вгору піднімаєм Руки ширше розведи.

  • 5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Робота з підручником (с. 18).

Завдання 1.

— Скільки? Хто зліва від козеняти? Хто справа? Як утворилось число 3 із числа 2? (До 2 додали ще 1.)

Цифрою 3 позначають число три.

Завдання 2.

— Чого по три? (Олівців і цукерок.)

Завдання 3.

Об’єднай у множини за кольором, за формою, за розміром. Скільки фігур у кожній множині?

5.2. Робота в зошиті з друкованою основою.

5.3. Робота в зошиті.

Написання цифри 3.

Цифра 3 має два елементи: верхній та нижній праві півовали. Вище середини клітинки у верхньому правому куті починаємо писати перший і закінчуємо його на середині клітинки, звідки описуємо нижній правий півовал у напрямку до середини нижньої сторони квадрата.

Ну що ж, у путь-дорогу зберемось
І трієчку писати навчимось.
Голову — таку, як двійка,
Тільки меншу має трійка.
І починається вона
Там, де двійки голова.
Верхній правий кут зрізає.
Трохи праворуч середини спиняється.
Спинкою на клітинку спирається,
На нижню лінійку спускається.
Ніжку їй догори закругляємо
І гарнесеньку трієчку маємо.

 

 

5.4. Чарівні перетворення цифри 3 на метелика, їжачка.

  • 6. Підбиття підсумків уроку

Відгадайте загадку: Троє одним плугом орють. Що це? (Три пальці руки пишуть.)

— Як ваше життя пов’язане з числом і цифрою 3?

 

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (21.09.2014)
Переглядів: 1982 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: