Урок № 10 Лічба предметів. Відрізок. Ламана лінія. Поняття: найвищий, найнижчий, зліва, справа - Математика 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Математика 1 клас

Урок № 10 Лічба предметів. Відрізок. Ламана лінія. Поняття: найвищий, найнижчий, зліва, справа

 

Урок № 10

Лічба предметів. Відрізок. Ламана лінія. Поняття: найвищий, найнижчий, зліва, справа

Мета уроку: повторити правила лічби, поняття: «число» і «цифра»; розвивати логічне мислення; розкрити зміст геометричних понять: точка, пряма, відрізок, промінь; формувати вміння порівнювати відрізки за довжиною.

Очікувані результати: учні називають числа в прямому і зворотному порядку; учні розрізняють геометричні фігури: точку, пряму, відрізок, ламану; учні порівнюють відрізки за довжиною; учні пишуть цифри в зошитах у клітинку, користуються лінійкою.

Обладнання та матеріали: демонстраційний матеріал, роздавальний матеріал; підручник, зошит.

Тип уроку: комбінований.

 

  • 1. Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ______, відсутніх _______.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

  • 2. Актуалізація опорних знань учнів

Вчимося лічити в межах 10.

 

На дошці числові картки.

— Скільки карток? Яке число перше? Яке число останнє? Яке число стоїть за числом 6? Назвіть число, яке стоїть за числом 9. Полічімо хором. Покажіть другу картку. Скільки на ній точок? Скільки точок на восьмій картці?

  • 3. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Ми вирушаємо в подорож. А ось на чому? Відгадайте загадку.

В синім небі путь моя,
Швидко там літаю я,
Маю крила, хоч не птах,
Люди звуть мене … (літак).

Так, ми подорожуватимемо літаком. Зручно вмощуємось у кріслах. Управління літаком довіримо… . Хто сидить поруч із вами?

Хто попереду? Позаду? Піднімаємось угору. Погляньте в ілюмінатори. Що ви бачите вгорі? Внизу? Праворуч? Ліворуч? Чи сподобалась вам наша земля з висоти пташиного польоту? Плавно опускаємось униз.

Сьогодні ми познайомимося з фігурою, яка називається відрізок.

— На яке слово схоже слово «відрізок»? (Відрізати.)

  • 4. Первинне сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Розповідь учителя про точку, відрізок, промінь, ламану.

Ви вже знаєте, що головною в математиці є точка. Щоб накреслити лінію, слід узяти лінійку, притиснути її до паперу чи до дошки і вести олівцем уздовж лінійки. Це пряма лінія. Частина прямої, яка з одного боку обмежена точкою, називається променем.

Частина прямої, яка з двох боків обмежена точками, називається відрізком. Точки — це кінці відрізка.

Якщо поєднати між собою кілька відрізків так, щоб кінець першого був початком другого, а кінець другого — початком третього і т. д., то утвориться нова геометрична фігура — ламана.

Відрізки — це ланки ламаної. Ламана може складатися із двох, трьох, чотирьох і більше ланок. Ламана може бути замкненою і незамкненою. (Демонстрація.)

Точка, пряма, відрізок, промінь, ламана — геометричні фігури.

4.2. Гра «Кіт і Мишка».

Діти стають у коло.

— Де стоїть Кіт? (За колом.)

— Де Мишка? (У колі.) Діти піднімають руки вгору, вниз. Мишка бігає між дітьми, праворуч, ліворуч. Котик ловить мишку.

4.3. Робота з множинами.

Три круги. У першому — прямі лінії, у другому — точки, у третьому — криві лінії. Це множини. Множина точок містить 5 елементів. Точки містяться в множині. З’являється новий малюнок: точки лежать на крузі. На наступному — за кругом.

4.4. Робота за таблицею.

— Які геометричні фігури ви бачите?

— Скільки їх?

— Яка фігура всередині трикутника?

— Яка фігура праворуч у квадраті?

— Яка — ліворуч?

— Яка за трикутником?

4.5. Практична робота.

1.  У дітей індивідуальні картки, на яких накреслено три відрізки: зелений, червоний і синій.

— Який відрізок найдовший? Найкоротший?

2.  У дітей індивідуальні картки, на яких дві точки.

З’єднайте точки за допомогою лінійки. Що утворилось? (Відрізок.)

3.  У дітей індивідуальні картки, на яких накреслено відрізок.

Накресліть відрізок, коротший від даного.

4.  Накресліть ламану, яка складається із трьох ланок.

4.6. Фізкультхвилинка.

Трава — низенька-низенька, (присісти)
Дерева — високі-високі. (потягнутися)
Вітер дерева колише, гойдає, (нахили тулуба)
То вправо, то вліво хитає,
То вперед, то назад,
То вниз пригинає.
Птахи летять, відлітають, (помахати руками, як крилами)
А учні тихенько за парти сідають
І математику вивчають.

  • 5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Робота з підручником (с. 17).

Завдання 1.

Що зображено на малюнку?

Точки — це кінці відрізка.

Завдання 2.

Довжину відрізка можна виміряти. Пригадай мультфільм «38 папуг» про те, як Папуга, Мавпочка і Слоненя вимірювали довжину удава.

Чим вимірювала Удава Мавпочка? Слон? Папуга?

Завдання 3.

Це хлопчик Крок. Один крок — це мірка довжини. Порівняй довжини відрізків.

Завдання 4.

Скільки ланок мають ламані? Як по-іншому можна назвати другу ламану?

5.2. Робота в зошиті з друкованою основою.

5.3. Робота в зошиті.

Письмо цифр 1 і 2. Графічний диктант.

  • 6. Підбиття підсумків уроку

— Що ми робили на уроці? На чому літали?

— Про що нове дізнались?

 

Категорія: Математика 1 клас | Додав: uthitel (21.09.2014)
Переглядів: 1927 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: