Урок 13. ПОЕТИЧНІ ПЕРЛИНИ. ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ. ЛІСОВА КОЛИСКА. ДМИТРО ПАВЛИЧКО. НЕБЕСА ПРОЗОРІ - Літературне читання 2 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Літературне читання 2 клас

Урок 13. ПОЕТИЧНІ ПЕРЛИНИ. ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ. ЛІСОВА КОЛИСКА. ДМИТРО ПАВЛИЧКО. НЕБЕСА ПРОЗОРІ
Урок 13. ПОЕТИЧНІ ПЕРЛИНИ. ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ. ЛІСОВА КОЛИСКА. ДМИТРО ПАВЛИЧКО. НЕБЕСА ПРОЗОРІ (напам'ять)
Мета: учити учнів правильно, виразно читати поетичні твори; розширювати уявлення про красу природи восени; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати спостережливість, любов до природи.
 
Хід уроку
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1.     Розпитування за складовою таблицею
Учитель керує темпом читання (нормально, повільно, повільніше, швидше).
2.     Робота над скоромовкою
Летів горобець, сів на хлівець.
Як вийшов стрілець, то й утік горобець.
Гра «Дощик, дощ, сонце»
«Дощик» — напівголосне хорове читання (пошепки);
«дощ» — голосно, швидко;
«злива» — голосно, скоромовкою;
«сонце» — читання мовчки.
III.    ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Учні  читають  знайдені   прислів'я   про  листопад,   народні  прикмети, пов'язані із цим місяцем.
•   Восени листопад швидко минув — чекай на сувору зиму.
•   Листопад — вересню онук, жовтню син, а зимі рідний брат.
•   Пищить снігур у листопаді — скоро й зимі будем раді.
•   Плети влітку рукавиці — в листопаді пригодиться.
•   У листопаді згодиться і старий кожух, а навесні — і старий кінь.
•   У листопаді як зазиміє, то й жаба оніміє.
IV.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Послухайте вірш.
ОСІНЬ-ЧАРІВНИЦЯ
Золота красуня осінь — чарівниця! 
По землі ступає, золотом іскриться, 
В жовте і червоне листячко фарбує 
І картини дивні, чарівні малює!
Н. Красоткіна
— Яку пору року описано у вірші?
— Як автор називає осінь?
— Які прикмети осені описано?
— Які прикмети наближення осені помічаєте ви?
— Здійснимо невелику подорож в осінь за допомогою фотоілюстрацій. (На ілюстраціях — природа ранньої, золотої й пізньої осені.)
— Яку пору року зображено?
— Які кольори переважають?
— Який настрій викликають ці малюнки?
—  Про красу осінньої природи написано багато поетичних творів. З деякими з них ми сьогодні ознайомимося.
Фізкультхвилинка
V.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Опрацювання вірша Вадима Скомаровського «Лісова колиска» (с. 22)
1)     Повідомлення вчителя.
—  Чи доводилося вам бувати в лісі в розпал листопаду, коли в ясну погоду під вечір різко холоднішає, але стоїть безвітряна погода? У цю пору в лісі напрочуд тихо і чітко чути шерех листя, що опадає з дерев.
Дереву ніхто не говорить, коли потрібно скидати листя. Короткі осінні дні нібито прокручують у рослині невідомий перемикач. Зелений колір змінюється на червоний, жовтий. Чим сильніше пожовтів чи почервонів листок, тим швидше він обривається.
Що саме відбувається?
Виявляється, восени в основі черешка, у тому місці, де він прикріплюється до гілки, з'явився так званий корковий шар. Він, як перегородка, відокремив черешок від гілки. Тепер тільки декілька тонких волосинок з'єднують черешок листка з гілкою. Навіть легкий вітерець обриває ці волосинки і тоді настає листопад.
2)     Самостійне читання вірша учнями мовчки.
— Як автор називає листопад? (Падолист)
— Що означає це слово?
3)     Повторне читання вірша «луною» за вчителем.
— Знайдіть у вірші порівняння
— Із чим порівнює поет гніздечко?
— Чому там задрімав сухий листок?
— Як ви розумієте виділені рядки?
— Де ще, за вашими спостереженнями, «вмощується» осіннє листя?
— Гніздечко яких пташок могло стати колискою для листка?
2.     Опрацювання вірша Дмитра Павличка «Небеса прозорі» (с. 22)
1)     Читання вірша вчителем.
— Яким вам здався вірш — сумним чи веселим? Чому?
2)     Повторне читання вірша напівголосно. Гра «Бджілки». Аналіз змісту.
— Ранню чи пізню осінь описує поет?
— Які порівняння передають красу осіннього дня?
— Чому зажурилася квітка?
— Продовжте міркування за зразком:
•   небеса прозорі — небо високе, чисте, синє;
•   листки, як зорі —...
•   зажурилась квітка —...
VI.   ПІДСУМОК УРОКУ
— Діти, що ви сьогодні вивчали на уроці?
Технологія «Мікрофон»
— Сьогодні на уроці я...
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вивчити напам'ять вірш Дмитра Павличка «Небеса прозорі».
 
Категорія: Літературне читання 2 клас | Додав: uthitel (26.09.2014)
Переглядів: 1142 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: